Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Auta s nejvíce poruchovými automaty podle Američanů: I u nás jich koupíte několik
24.11.2020 | Petr Prokopec
Převodovky jsou po motoru obvykle tou nejdražší věcí, která se v autě může pokazit. Je tedy žádoucí se vyhnout automoblům, u nichž se porouchávají nejčastěji než u jiných.
Americký magazín Consumer Reports před pár dny zveřejnil svůj tradiční žebříček spolehlivosti aut. Je zaměřen obecně a byť jistě nelze doporučit žádný z vozů, které uvádí jako obecně nejproblematičtější, některá auta mohou kupříkladu trápit opakované potíže s palubní elektronikou, jež spoustu zákazníků zajímat vůbec nemusí.
Pokud vás tedy zajímají spíše potíže s technikou, CR zkoumá také dílčí součásti a mezi nimi i převodovky. Ty mohou představovat stěžejní rozdíl mezi vlastnictvím vysněného automobilu a noční můrou, neboť jsou obvykle druhým nejdražším dílem po motoru, který na autě může „odejít”. A platí to hlavně o těch automatických.
Dle hlavního mechanika magazínu Johna Ibbotsona tím ovšem nesnáze motoristů nekončí. Komplexnost moderních převodovek většinu servisů vede k tomu, že zákazníky buď odmítají, nebo jim rovnou nabízí výměnu. A to je ta nejdražší možná varianta.
Jakým autům byste se tedy měli vyhnout, abyste nenarazili na stejné potíže, které musí řešit řada Američanů? Dobrou zprávou je, že stejně jako v případě pohonných jednotek okupují žebříček zejména vozy, které na našem trhu nejsou k mání. Patří mezi ně GMC Acadia, GMC Terrain/Chevrolet Equinox, Infiniti QX60 a Nissany Maxima, Sentra a Versa Note. S čím se naopak u nás setkat můžete, to je Ford Focus, Jeep Wrangler a Nissany Pathfinder a Rogue (u nás X-Trail).
Z výše zmíněného vyplývá, že více než polovinu žebříčku okupuje japonská automobilka, která spíše než prodejními úspěchy v posledních letech proslula štvanicí na svého bývalého šéfa. Nissan přitom dojíždí hlavně na častou instalaci automatů CVT, jejichž problémy trápí prakticky všechny vozy značky vyrobené v letech 2012-2015. Většina závad pak sice naštěstí byla řešena v rámci záruky, ovšem i tak se našli lidé, kteří za opravu převodovky dali přes 100 tisíc korun.
V případě Fordu Focus je problematická hlavně dvouspojková převodovka Powershift, která patří k nejznámějším kostlivcům modrého oválu. Jak naznačují majitelé i Consumer Reports, nejčastější potíže jsou spojené s trhavými rozjezdy a zaseklými či prokluzujícími rychlostmi. Motoristé s tím přitom musí tak jako u Nissanu počítat hlavně u aut z let 2012-2015, ovšem klidně již po najetí pouhých 50 tisíc kilometrů.
Ve finále pak můžeme zmínit ještě Jeep Wrangler, který je oproti japonským vozům či Fordu Focus ještě docela držák. Problémy totiž povětšinou přichází až po najetí 160 tisíc kilometrů, navíc se dotýkají hlavně modelového roku 2010. U těch dochází na únik převodového oleje, kromě toho někteří majitelé zmiňují také prokluzování spojky a nemožnost zařazení některých stupňů. Nepřízeň osudu tak dopadá na vlastníky manuálů i automatů.
Lze pak už jen dodat, že namísto Fordu Focus je magazínem doporučována spíše Toyota Corolla, zatímco zájemci o Jeep by raději měli skončit u Toyoty FJ Cruiser. Pokud by vám pak v hledáčku skončil Nissan X-Trail, sáhněte spíše po Hondě CR-V, zatímco Pathfinder by měla ideálně zastoupit Honda Pilot. V Evropě lze ale pochopitelně najít i jiné alternativy.





Magazín Consumer Reports vybral auta, kterým se nejčastěji porouchává převodovka. Nissany Maxima, Sentra, Versa Note a GMC Acadia, GMC Terrain/Chevrolet Equinox či Infiniti QX60 u nás ale nekoupíte. Foto: Automobilky




Nissany Rogue (u nás X-Trail) a Pathfinder, stejně jako na Ford Focus či Jeep Wrangler v Evropě koupit lze. V zájmu vaší peněženky od nich ale raději dejte ruce pryč. Foto: Automobilky
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejčtenější články
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
