Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Bavorský ministr: vyjměme z mýta okresy u hranic, bude to ku prospěchu
21.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Joachim Hermann navrhuje v rámci zachování dobrých přeshraničních vztahů, a to i obchodních, vyjmout z německého mýta příhraniční okresy. Dobrindt nesouhlasí.
Plány na zavedení poplatků za použití všech německých silnic, které v tomto měsíci prezentoval ministr dopravy Alexander Dobrindt z nejmenší vládní strany CSU, dále sbírají nesouhlas. Po šéfovi policejních odborů, který odmítl na hlídání výběru poplatků vyčlenit byť jediného policistu, se přidává bavorský ministr vnitra Joachim Hermann, který je dokonce stranickým kolegou Dobrindta.
Ten v rámci zachování všeobecně přínosného malého pohraničního styku a obchodních i osobních přeshraničních kontaktů navrhl z mýta vyjmout okresy ležící těsně u hranic, v případě Bavorska tedy hranic s ČR, Rakouskem a Švýcarskem. Nálepky na skle, prokazující zaplacení mýta, by tak měly být minimálně v Bavorsku potřeba až dále od hranic, od dalšího okresu. Do měst jako Selb, Passau či Bad Reichenhall by tedy podle jeho návrhu mělo být možno dojet bez nutnosti nákupu známky.
Hermann tak reaguje na kritiku návrhu mýta z příhraničních oblastí, která zrcadlila obavy o zachování dobrých vzájemných vztahů sousedících regionů a také obavy o pokles obchodní aktivity. Nepředpokládá však, že se se zpoplatněním silnic vztahy nějak výrazně ochladí.
Alexander Dobrindt s jeho návrhem nesouhlasí, nevidí k podobným změnám důvod: "Jsem přesvědčen, že malého pohraničního styku se to nijak nedotkne." V souvislosti s tím připomněl jeden z výsledků výpočtu, tedy že pro VW Polo bude roční známka stát 24 Eur (645 Kč). To, jak jsme nastínili v jednom z předchozích článků, je pravda jen v případě benzínového motoru pod kapotou - například koncernový 1,6 TDI, který se montuje třeba pod kapotu dosluhující Škody Fabia, bude vyžadovat známku za 66,50 Eur (téměř 1 800 Kč).
Na výsledek snahy odpůrců Dobrindtových novinek si zatím musíme počkat, zavedení celoplošného mýta je v plánu od roku 2016. Právně s návrhem problémy nejspíš nebudou a EU jistě také nebude dvakrát protestovat, neoblíbenost doma ale může mít větší následky například v příštích volbách. Nicméně, nikdo snad Dobrindtovi nevěří, že se zpoplatnění silnic na malém pohraničním styku vůbec neprojeví.






Německé mýto se má vztahovat na všechny silnice, nejen na dálnice. Od svého představení sklízí nesouhlas
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejčtenější články
Číňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
10.4.2025Mercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
10.4.2025VW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
10.4.2025Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 20:48 - Zajda
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus