BMW žádá majitele stovek tisíc aut, aby s nimi okamžitě přestali jezdit, jinak riskují život

Čas nevtíravých doporučení je minulostí. „Zákazníci musí tato vozidla okamžitě zaparkovat,” říká jeden z manažerů firmy. Důvodem jsou nepřekvapivě potenciálně vadné systémy nafukování airbagů od firmy Takata, této patálie se zjevně hned tak nezbavíme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

BMW žádá majitele stovek tisíc aut, aby s nimi okamžitě přestali jezdit, jinak riskují život

5.5.2023 | Petr Miler

BMW žádá majitele stovek tisíc aut, aby s nimi okamžitě přestali jezdit, jinak riskují život

/

Foto: BMW

Čas nevtíravých doporučení je minulostí. „Zákazníci musí tato vozidla okamžitě zaparkovat,” říká jeden z manažerů firmy. Důvodem jsou nepřekvapivě potenciálně vadné systémy nafukování airbagů od firmy Takata, této patálie se zjevně hned tak nezbavíme.

Je až fascinující, jak hystericky lidé reagují na velmi potenciální rizika za situace, kdy bez hnutí brvou snášejí ta velmi bezprostřední. Skandál s airbagy japonské Takaty je technicky vzato jedním z největších v automobilové historii, pokud ne tím úplně největším, přesto se o něm ve srovnání s mnohem menšími kauzami nikdy moc nemluvilo. Přitom má na svědomí nejméně desítky mrtvých a stovky vážně zraněných, které způsobily ničím nevynucené exploze airbagů z nekvalitních řad Alpha a Beta.

Automobilky věc dlouhodobě řeší a přišly s mnoha svolávacími akcemi, vyměnit všechny dotčené airbagy je ale pochopitelně obtížné. Problémy tak přetrvávají a tlak na jejich řešení se stupňuje. Potvrzuje to nejnovější krok BMW, které žádá stovky tisíc majitelů aut vyrobených mezi roky 2000 a 2006, aby okamžitě přestali řídit svá auta. Hrozí jim až smrtelné nebezpečí, neboť vinou závady na systému nafukujícím airbagy dále umírají lidé a riziko s přibývajícím časem jen roste.

To je razantní krok, neboť automobilka sice auta dosud svolávala a vadné airbagy vyměňovala, nyní ale prosí o okamžité odstavení velkého množství aut. Jedná se o asi 90 tisíc aut v USA, dalších více jak 110 tisíc jezdí ve zbytku světa. „Nemůžeme dostatečně důrazně prohlásit, jak naléhavé je, aby naši zákazníci brali toto varování vážně,” říká k věci Claus Eberhart, viceprezident pro poprodejní služby BMW v Severní Americe. „Víme, že tyto airbagy se časem stávají nebezpečnějšími, a proto podnikáme další krok k tomu, abychom tyto díly dostali z našich vozidel,” dodává.

Nová iniciativa se týká řady 3 E46 3 z 2000 až 2006 (včetně M3), řady 5 E39 z let 2000 až 2003 (včetně M5) a řady X5 E53 z let 2000 až 2004. BMW k tomu říká, že nejde o nový problém a zákazníky se snaží kontaktovat od roku 2016 pomocí telefonu, textových zpráv, e-mailů, dopisů, pohlednic i sociálních médií. Asi 87 procent dotčených aut je díky tomu opraveno, zbytek ale nikoli. A pořád jde o statisíce vozů.

„Zákazníci musí tato vozidla okamžitě zaparkovat,” říká dále Eberhart. „Oprava je rychlá, snadná a je zcela zdarma,” naléhá dále s tím, že díly pro výměnu nebezpečných systémů nafukování airbagů jsou snadno dostupné a že v některých případech může k zákazníkovi vyslat techniky, aby airbag jejich vozidla vyměnili na místě, popř. zařídí odtah auta do servisu. Samotná airbagu pak trvá méně než hodinu.

Pokud tedy jste majitelem některého z dotčených vozů a neznáte jeho kompletní historii, raději ověřte, zda se v minulosti podrobil svolávací akci. A pokud ne, raději neriskujte. Pravděpodobnost exploze možná není bůhvíjak vysoká, ale to si ony desítky mrtvých a stovky zraněných jistě říkaly též...


BMW žádá majitele stovek tisíc aut, aby s nimi okamžitě přestali jezdit, jinak riskují život - 1 - BMW M3 CSL E46 dobove 01BMW žádá majitele stovek tisíc aut, aby s nimi okamžitě přestali jezdit, jinak riskují život - 2 - BMW M3 CSL E46 dobove 02BMW žádá majitele stovek tisíc aut, aby s nimi okamžitě přestali jezdit, jinak riskují život - 3 - BMW M3 CSL E46 dobove 03BMW žádá majitele stovek tisíc aut, aby s nimi okamžitě přestali jezdit, jinak riskují život - 4 - BMW M3 CSL E46 dobove 04BMW žádá majitele stovek tisíc aut, aby s nimi okamžitě přestali jezdit, jinak riskují život - 5 - BMW M3 CSL E46 dobove 05BMW žádá majitele stovek tisíc aut, aby s nimi okamžitě přestali jezdit, jinak riskují život - 6 - BMW M3 CSL E46 dobove 06
I slavného BMW M3 CSL se týkají potenciální problémy s airbagy. Pokud máte to štěstí a některý z vyrobených exemplářů vlastníte, raději důkladně prověřte jeho historii. Foto: BMW

Zdroj: BMW

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše