Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
CR vyjmenoval nejhorší auta posledních let, která by si jejich majitelé už znovu nekoupili
6.2.2023 | Petr Prokopec
Co nakonec řekne o autě v celé komplexnosti jeho hodnocení víc, než když majitel uvede, zda by si stejný vůz za své peníze koupil znovu? U těchto modelů největší procento vlastníků říká, že by to neudělali ani náhodou. A Němci mezi nimi mají vskutku četné zastoupení.
Nezisková organizace Consumer Reports je postrachem amerických obchodníků již od roku 1936, kdy byla založena jakožto zdroj nezávislých informací, jenž pomohou zákazníkům při rozhodování o koupi skoro jakéhokoli zboží. Výjimkou nejsou ani automobily, přičemž organizace skrze vlastní magazín pravidelně vydává své tipy či varování. My si dnes posvítíme na druhou zmíněnou kategorii, zabývat se tedy budeme hned 10 vozy, které lze bez okolků označit za to nejhorší, s čím majitelé v posledních letech přišli do styku.
Neznamená to pochopitelně, že by daná auta byla absolutně neakceptovatelná, ostatně i to nejhorší z nich by si 38 procent zákazníků znovu koupilo. Na druhou stranu fakt, že mu dvě třetiny majitelů dávají palec dolů (a i u nejlepších mezi nejhoršími je to skoro polovina kupců), mnohé naznačuje.
Abychom nechodili zbytečně okolo horké kaše, rovnou zmíníme, že letošní nejhorší desítku tvoří Kie Forte a Seltos, Nissany Altima a Kicks, Volkswageny Taos a Atlas Cross Sport, Mercedesy GLA a GLB, Infiniti QX50 a Jeep Compass. Podrobné hodnocení najdete níže, pro nás jsou podstatné hlavně tři vozy. Kromě zástupců Mercedesu a Jeepu totiž oficiálně zbylou sedmičku v Evropě nekoupíte, byť Kie mají blízko k Hyundai ix25 a i30. A VW Taos je obdobou Škody Karoq, a tedy i Seatu Ateca.
Zmíněný Compass by si znovu koupilo jen 46 procent zákazníků, tedy méně než polovina. Ještě hůře jsou na tom ovšem německé modely, neboť Mercedes GLA je spojen s 46procentním pozitivním hodnocením a GLB dokonce jen s 39procentním. Horší je tak už jen VW Altas Cross Sport, a to o pouhé procento. Stojí za tím značná vrozená nespolehlivost, dokonce i modelový rok 2023, tedy verze nabízená pár měsíců, byla již spojen se čtyřmi svolávacími akcemi.
Consumer Reports toto hodnocení zakládá na odezvě klientely, jinak ale auta podrobuje také vlastním testům. Když Atlas Cross Sport vyzkoušel, pěl chválu na vzhled i cenu, SUV totiž ve Státech startuje na 34 460 dolarech (cca 748 tisíc Kč). Na 4,97metrový vůz to opravdu není zlé, zvláště když jeho nejmenší jednotkou je dvoulitrový čtyřválec s turbem. Nicméně zážitek z řízení není dle CR pohlcující, kromě toho ovšem Volkswagen zaostává také v kvalitě interiéru.
Třícípým hvězdám pro změnu škodí vyšší cena, stejně jako skutečnost, že velké množství majitelů GLA i GLB hlásí mnohé problémy již během prvního roku vlastnictví. Zmiňována jsou rovněž poměrně složitá multimédia, na samotnou kvalitu ovšem již míří chvála. Zajímavé pak je, že jakožto vhodnější alternativa jsou doporučovány modely Lexusu, a sice UX a NX. Obě totiž za méně nabízí více, ať již uvnitř, nebo na silnici.
10 nejhorších aut pro rok 2023 dle Consumer Reports, které by nejvíce jejich majitelů znovu nekoupilo
1. VW Atlas Cross Sport (jen 38 % majitelů by si stejný vůz koupilo znovu)
2. Mercedes-Benz GLB (39 % by koupilo znovu)
3. Infiniti QX50 (40 % by koupilo znovu)
4. Mercedes-Benz GLA (45 % by koupilo znovu)
5. Jeep Compass (46 % by koupilo znovu)
6. Kia Seltos (48 % by koupilo znovu)
7. VW Taos (48 % by koupilo znovu)
8. Nissan Kicks (49 % by koupilo znovu)
9. Nissan Altima (51 % by koupilo znovu)
10. Kia Forte (51 % by koupilo znovu)



VW Atlas Cross Sport je aktuálně jedničkou tohoto žebříčku. Je uspokojivý tak málo, že ho znovu nechtějí skoro dvě třetiny lidí, kteří si jej koupili. Foto: Volkswagen
U nás si z nejhorší desítky oficiálně můžete koupit jen Jeep Compass a Mercedesy GLA a GLB, individuálním dovozem se ale do Česka dostává většina zmíněných aut, včetně „vítězného” VW. Foto: Jeep/Mercedes-Benz
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejčtenější články
Mercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
12.4.2025První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
12.4.2025Divoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
12.4.2025Nevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
13.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch