Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
před 2 hodinami | Petr Prokopec
Pokud vám někdo tímto způsobem promáčkne karoserii konvenčního auta, asi mu nepoděkujete, výsledkem ale bude obvykle banální oprava na pár dnů a za nanejvýš desítky tisíc korun. Když je u toho elektrický R1T, rázem jsme na týdnech a ceně celého slušného auta.
Mezi údajné výhody elektromobilů má patřit jejich levnější údržba a servis. Realita však i v této oblasti vyznívá opačně, neboť podle dostupných dat opravíte spalovací auta v průměru o 29 procent levněji, navíc rychleji. A problémem bateriového pohonu není pouze baterie, kterou je vždy třeba odpojit a různě složitě se s ní potýkat, nýbrž také nedostatek náhradních dílů i proškolených techniků. Pokud je pak u toho ještě značka Rivian, je rovněž třeba počítat s absurdní konstrukcí designem, kvůli které se opravy takových aut stávají hotovou noční můrou.
O problémech majitelů s drobnými ťukanci jsme se dříve zmiňovali hned několikrát a ani tento příběh sdílený na Redditu nestaví automobilku do dobrého světla. Její pick-up R1T si totiž pořídil podnikatel, kterému jeden ze zaměstnanců při couvání se svým vozem omylem trochu „pocuchal fazónu“. Pokud by se taková promáčklina jedné ze stěn zadní korby objevila třeba na Fordu F-150, během týdne by nejspíš nebylo co řešit a veškeré náklady by pokryla pojišťovna. U Rivianu to takhle nefunguje a ceny oprav jsou tak absurdní, že s nimi mají problém právě i pojišťovny.
Na nehodu došlo v květnu, kdy se svým odhadem přišla pojišťovna dotyčného zaměstnance. Ani tu zjevně nenapadlo, že by šlo o něco zvláštního, a tak cenu opravy odhadla na 1 700 dolarů neboli 36 tisíc korun. Jenže u Rivianu je celý bok karoserie z jednoho dílu, navíc pak ještě přechází ve střechu. To je jistě zajímavé z designového úhlu pohledu a patrně to přispívá také k tuhosti vozu. Jenže pokud dojde byť jen na drobné poškození vozu, je třeba opravdu rozsáhlá oprava.
Protože majitel zjevně již o problémech s opravami ťukanců slyšel, a ne zrovna v dobrém, raději rovnou kontaktoval automobilku. Ta mu sdělila, že nejbližší autorizovaný servis se nachází zhruba 480 kilometrů daleko a odhadla, že oprava by měla vyjít na 16 tisíc dolarů, čili na 335 tisíc Kč. Když nicméně majitel vůz k technikům přivezl, ti objevili ještě další poškození. Po sedmi týdnech, které oprava zabrala, si pak servis řekl dokonce o 22 tisíc dolarů, což je přes 460 tisíc korun. Za takovou částku si v USA snadno koupíte jen pár let starý F-150, a to komplet i s nepomuchlanou karoserií.
Asi tedy nepřekvapí, že došlo na problémy s placením ze strany pojišťovny. Ta totiž uvedla, že ceny servisu jsou nepřiměřené a majiteli nabídla, že uhradí jen 13 tisíc dolarů, tedy 273 tisíc Kč. Protože vlastník nechtěl předání pick-upu dále zdržovat, rozhodl se daný rozdíl nejprve zaplatit ze svého, než přistoupil k dohadům s pojišťovnou. Ta ovšem na jakékoli zaslané dopisy nejprve nereagovala a k činnosti ji vyburcovala až pozdější stížnost. Majiteli i tak oznámila, že mu dodatečně zaplatí už jen 5 100 USD, což je asi 107 tisíc korun.
Ze strany právníků bylo vlastníkovi vozu doporučeno, aby tuto nabídku přijal, což nakonec udělal. Zjevně totiž dospěl k názoru, že je lepší vrabec v hrsti než holub na střeše. Vůz si pak dle svých slov nadále užívá, doufá však, že Rivian u svých aut zlepší konstrukci natolik, aby opravy byly levnější. S něčím takovým bychom ale na jeho místě nepočítali. A to měl štěstí, že náraz se tentokrát oklikou vyhnul baterii, pak by byly náklady na opravu klidně i v jiném řádu.



Rivian R1T je pro autorizované servisy požehnáním, pro majitele však noční můrou. A pro pojišťovny též, oprava drobného ťukance na záběrech níže může vyjít i skoro na půl milionu korun. Foto: Rivian
Fender bender fiascon
byu/RepresentativeCat940 inRivian
Zdroje: RepresentativeCat940@Reddit, The Car Expert
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
před 4 hodinami
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
včera
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejčtenější články
Škoda jako by na chvíli zapomněla, za co dnes kope, zničehonic začala vyzdvihovat přednosti dieselového auta
28.10.2025
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
28.10.2025
Prodeje elektromobilů v USA se s koncem dotací zhroutily o 60 procent, říká analýza. Tolik k udržitelnosti „elektrické revoluce”
28.10.2025
Kouzelný malý přívěs ve tvaru slzy nabídne jako jediný útočiště pro celou rodinu díky neobvyklému triku
28.10.2025
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
28.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
