Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Elektrická Kia se zrychlením supersportů ruinuje majitele, roční se po obřím propadu hodnoty prodává téměř za polovinu
23.12.2024 | Petr Prokopec
Litujeme všechny, kteří si tohle auto koupili jako nové, optikou ztráty hodnoty je to extrémně drahý špás. A i koupě o hodně levnější ojetiny ale bude nejspíš pořád mizerná koupě, protože hodnota bude dál rychle klesat. Přesto se takto jeví přece jen lépe než nové auto.
Kia EV6 GT je jedním z řady elektromobilů, které jsem letos mohl otestovat. A přiznávám, že pod kůži se mi dostala asi nejvíc, jakkoli po designové stránce bych našel dost výhrad. Nicméně do kabiny bez problémů naskládáte čtyřčlennou rodinu i s domácím mazlíčkem a veškerými zavazadly. Následně pak můžete zašlápnout plynový pedál a užívat si zrychlení na úrovni supersportů. Tak je tomu sice jen po úvodních 30 procent kapacity baterií, neboť následně výkon klesá, stejně tak delší rychlé cesty jsou utrpením. Ale aspoň něco.
Být to auto za cenu Kie, je vše v pořádku, jenže skutečná cena tohoto auta je z říše absurdit. Korejci si za vůz dlouho účtovali nejméně 1,8 milionu korun, dnes stojí přes 1,7 milionu bez v základní specifikaci. To z EV6 GT dělá pro většinu publika nedosažitelný vůz, ten největší problém z hlediska ekonomiky provozu je ale jinde - jde o brutální pokles hodnoty, který zejména prvního majitele teprve ožebračí. Neboť pořizovací cena sama o sobě nemusí být problémem, pokud ji umíte zaplatit a při pozdějším prodeji jí dostanete naprostou většinu zpět.
Něco takového u EV6 GT není reálné, stačí pomalu jen lusknout prstem a vůz je jako ojetina rázem k mání skoro za polovinu. Nájezd a stáří přitom v tu chvíli odpovídají spíš předváděčce než skutečné ojetině, bavíme se opravdu o zánovních autech.
Všimli si toho z kolegové Jalopniku, z nichž jeden je majitelem devět let starého Fiatu 500e a po EV6 GT pošilhává. I pro něj je ovšem nižší americká cena 63 tisíc dolarů (cca 1,52 milionu korun) příliš velké sousto. Svého snu se ale vzdát nehodlá, neboť jak zjistil, nedaleko jeho bydliště je nabízen loňský exemplář s méně než 16 tisíci najetými kilometry, a to za pouhých 32 977 USD (cca 795 tisíc Kč). Pokles hodnoty je tedy opravdu neskutečný, jde o polovinu za pouhý jeden rok.
Amerika je v tomto vždy ještě o něco „dál”, podobný vývoj ale kopíruje i Evropa, jak ukazuje rešerše po evropských prodejních portálech. Auta poprvé zaregistrovaná loni v létě jsou nabízena od 40 tisíc Eur, tedy zhruba od 1 milionu korun, přičemž jejich konto často není zatíženo ani 20 tisíci najetými kilometry. Vypadá to jako senzační koupě, extrémně rychlý pokles hodnoty ale bude nejspíš dál pokračovat, třebaže přece jen v mírnějším tempu.
Nejhorší zpráva je to ale pro první majitele, kteří koupí tohoto auta přichází o peníze srovnatelné s investicí do luxusních nebo sportovních verzí drahých limuzín a SUV, kterým se EV6 GT přece jen nevyrovná. A obrat k lepšímu opravdu nelze čekat. Automobilky se dál snaží přimět zákazníky ke koupi nových elektromobilů také snižováním jejich cen, což ale hodnotu dříve prodaných ojetin posílá níž a níž.



EV6 GT ohromuje v podstatě jen dynamikou, která za cenu jejího vlastnictví prostě nestojí. Druzí a další majitelé na tom zřejmě budou líp, ale asi ne dost na to, aby mělo smysl o koupi vozu racionálně usilovat. Foto: Kia
Inspirace: Jalopnik, Zdroje: Kia, LeParking.fr
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejčtenější články
Apple dostal nový CarPlay do prvního auta a řekl, co bude s tím dosavadním. Má bezprecedentní kontrolu nad vozem
17.5.2025Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
17.5.2025Tato dáma to jako jedna z mála dokáže vytmavit evropským papalášům za to, co tu provádí s automobilovým průmyslem
17.5.2025Moderní Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
17.5.2025Čínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
17.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva