Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Elektrická Kia se zrychlením supersportů ruinuje majitele, roční se po obřím propadu hodnoty prodává téměř za polovinu
23.12.2024 | Petr Prokopec
Litujeme všechny, kteří si tohle auto koupili jako nové, optikou ztráty hodnoty je to extrémně drahý špás. A i koupě o hodně levnější ojetiny ale bude nejspíš pořád mizerná koupě, protože hodnota bude dál rychle klesat. Přesto se takto jeví přece jen lépe než nové auto.
Kia EV6 GT je jedním z řady elektromobilů, které jsem letos mohl otestovat. A přiznávám, že pod kůži se mi dostala asi nejvíc, jakkoli po designové stránce bych našel dost výhrad. Nicméně do kabiny bez problémů naskládáte čtyřčlennou rodinu i s domácím mazlíčkem a veškerými zavazadly. Následně pak můžete zašlápnout plynový pedál a užívat si zrychlení na úrovni supersportů. Tak je tomu sice jen po úvodních 30 procent kapacity baterií, neboť následně výkon klesá, stejně tak delší rychlé cesty jsou utrpením. Ale aspoň něco.
Být to auto za cenu Kie, je vše v pořádku, jenže skutečná cena tohoto auta je z říše absurdit. Korejci si za vůz dlouho účtovali nejméně 1,8 milionu korun, dnes stojí přes 1,7 milionu bez v základní specifikaci. To z EV6 GT dělá pro většinu publika nedosažitelný vůz, ten největší problém z hlediska ekonomiky provozu je ale jinde - jde o brutální pokles hodnoty, který zejména prvního majitele teprve ožebračí. Neboť pořizovací cena sama o sobě nemusí být problémem, pokud ji umíte zaplatit a při pozdějším prodeji jí dostanete naprostou většinu zpět.
Něco takového u EV6 GT není reálné, stačí pomalu jen lusknout prstem a vůz je jako ojetina rázem k mání skoro za polovinu. Nájezd a stáří přitom v tu chvíli odpovídají spíš předváděčce než skutečné ojetině, bavíme se opravdu o zánovních autech.
Všimli si toho z kolegové Jalopniku, z nichž jeden je majitelem devět let starého Fiatu 500e a po EV6 GT pošilhává. I pro něj je ovšem nižší americká cena 63 tisíc dolarů (cca 1,52 milionu korun) příliš velké sousto. Svého snu se ale vzdát nehodlá, neboť jak zjistil, nedaleko jeho bydliště je nabízen loňský exemplář s méně než 16 tisíci najetými kilometry, a to za pouhých 32 977 USD (cca 795 tisíc Kč). Pokles hodnoty je tedy opravdu neskutečný, jde o polovinu za pouhý jeden rok.
Amerika je v tomto vždy ještě o něco „dál”, podobný vývoj ale kopíruje i Evropa, jak ukazuje rešerše po evropských prodejních portálech. Auta poprvé zaregistrovaná loni v létě jsou nabízena od 40 tisíc Eur, tedy zhruba od 1 milionu korun, přičemž jejich konto často není zatíženo ani 20 tisíci najetými kilometry. Vypadá to jako senzační koupě, extrémně rychlý pokles hodnoty ale bude nejspíš dál pokračovat, třebaže přece jen v mírnějším tempu.
Nejhorší zpráva je to ale pro první majitele, kteří koupí tohoto auta přichází o peníze srovnatelné s investicí do luxusních nebo sportovních verzí drahých limuzín a SUV, kterým se EV6 GT přece jen nevyrovná. A obrat k lepšímu opravdu nelze čekat. Automobilky se dál snaží přimět zákazníky ke koupi nových elektromobilů také snižováním jejich cen, což ale hodnotu dříve prodaných ojetin posílá níž a níž.



EV6 GT ohromuje v podstatě jen dynamikou, která za cenu jejího vlastnictví prostě nestojí. Druzí a další majitelé na tom zřejmě budou líp, ale asi ne dost na to, aby mělo smysl o koupi vozu racionálně usilovat. Foto: Kia
Inspirace: Jalopnik, Zdroje: Kia, LeParking.fr
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
včera
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
