EU přehodnotí své záměry ve snižování emisí CO2 u aut

 | 13 příspěvků | 6.6.2012 Petr Miler, Walter Kraft
Reagovat

Nepřihlášený Prickle

Jsem optimista. To co si v.. | 6.6.2012 10:29reagovat
avatar

Jsem optimista. To co si vymysleli je nereálné a dřív nebo pozdějc to začne lézt do zájmů vlivných skupin, i když doteď jim to asi vyhovovalo. V momentě kdy v tom nepojede celý svět (a to doufám, že nepojede), není reálné udržet něco, co si vymyslí jen Evropa, protože místní automobilky musí prodávat auta taky jinde. Otázkou pro mě je jen to, s jakými následky to padne. Pokud to padá už teď, tak to by byl ještě docela dobrý konec...

Nepřihlášený Petr

USA na nějaké limity zvyso.. | 6.6.2012 11:15reagovat
avatar

USA na nějaké limity zvysoka kašlou, viz jejich pověstné prosazování Kyota a nakonec neschválení. Do toho ještě Asie a dojde k tomu, že my si tady budeme jezdit citygo a v Asii budou lítat v lambech a ferrari. Prostě se automobilky přizpůsobí a my na oko budeme ekologičtí

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jarka

Zdá se to jen mě, nebo to.. | 6.6.2012 11:37reagovat
avatar

Zdá se to jen mě, nebo to začíná připomínat počátky perestrojky, kdy si komunistický blok uvědomil, že takhle to opravdu nejde :) .

Nepřihlášený BobAsh

Reakce na: USA na nějaké limity zvyso.. | 6.6.2012 12:40reagovat
avatar

Ano, na limity zvysoka kašlou, což je důvodem, proč mají předpisy upravující klasické emise už od konce 60. let, od 70. let mají všechna jejich auta katalyzátory a i dnes mají emise přísnější než my.

A proč mají už od roku 1975 normy CAFE (Corporate Average Fuel Economy), omezující spotřebu, potažmo emise CO2.

Možná to bude mít taky něco společného s tím, že v reálném světě mají nedownsizovaný, neekologický a ekologistům zcela odporný Chevy Suburban 5.3 V8 Vortec a downsizované, ekologické a eurohujerské BMW X1 xDrive20i zhruba stejnou spotřebu (Suburban dlouhodobě pod 12l/100km, X1 je téměř nemožné dostat pod 10l/100km).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mijj

Reakce na: Ano, na limity zvysoka kašl.. | 6.6.2012 14:44reagovat
avatar

Rozdíl desítky procent (2 litry) se opravdu nedá popsat slovy -zhruba stejnou-.

Evropským automobilkám jejich problémy přeju. Za chyby a držení huby se platí. Jejich vyjednávací pozice v EU je obrovská, ale oni se ozvou až teď.

Nepřihlášený Paco Mexicano

.. je to zajímavé! Na Aut.. | 6.6.2012 15:53reagovat
avatar

.. je to zajímavé!

Na Auto Forum nechodím, ale asi začnu.

Sice mi dalo práci porozumnět textu (autoři asi nejsou příliš zběhlí v textech pro veřejnost), ale jeho smysl je jasný. A já s ním souhlasím.

Nicméně to neznamená, že by všechno bylo v dané oblasti průzračné jako pramenitá voda. Např. mě napadá argument úplně základní ekonomické bezpečnosti: Evropa je totálně závislá na importu ropy a ropných produktů (Norsko jako producent opravdu nepostačuje :-)) a snižování jejich spotřeby "za každou cenu" je jedním ze strategických cílů každého rozumného politika a stratéga. Jinými slovy: Asie sice nemá tak přísné emisní limity, ale díky prudce rostoucí spotřebě paliv (nejen ve výrobě, ale také v provozu všech možných [neekologických] rachotin od aut až po lokomotivy) se v dohledné době dostane do situace, že spotřeba začne převyšovat možné dodávky! A to teprve bude průser... Bohužel, i přes dosud uplatňované přísné emisní limity se ten průser nasype i na naše Evropské hlavy. Však oni Číňané moc dobře vědí, proč ekonomicky obsadili Afriku s Nigérií včele a nyní obsazují Latinskou Ameriku. Ropná bezpečnost je pro ně úkol č. 1 a řeší ho svým způsobem i bez náročných předpisů na snižování spotřeby aut v Číně.

Pokud bych se měl jako občan v referendu rozhodout, pak bych zcela odpovědně volil pomalejší zpřísňování limitů produkce CO2, už jen proto, abych byla zachována důležitá pracovní místa v Evropě. Domnívám se, že automobilky udělaly v oblasti ekologie mnohem více, než kterékoliv jiné průmyslové odvětví. Malou úlevu si zaslouží...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza

Reakce na: .. je to zajímavé! Na Aut.. | 6.6.2012 16:24reagovat
avatar

Největší problém ovšem je ale v tom, že evropské automobilky (hlavně za peníze evropských řidičů) draze vyvinuly sofistikovaná řešení a až přijde kosa na kámen (dojde ropa), tak je Číňani levně okopíruji ...

Nepřihlášený cuisine

pěkný článek, díky . ale j.. | 6.6.2012 17:20reagovat
avatar

pěkný článek, díky . ale je fakt, že teď se připravte na útok ekologistů a jim podobných živlů :-D

krysa

EU je 2x horší než RVHP | 6.6.2012 19:17reagovat
avatar

EU je 2x horší než RVHP

Nepřihlášený ctenar

Jen jestli není pozdě, sou.. | 8.6.2012 07:08reagovat
avatar

Jen jestli není pozdě, soudruzi u Asie mají volné ruce a peníze viz. Volvo. Evropský průmysl bude vykoupen "socialistickou" Čínou - to budou mít "soudruzi" z EU co slavit.

Nepřihlášený Valdert

V článku je vidět velké po.. | 9.6.2012 01:48reagovat
avatar

V článku je vidět velké pobouření. Ne všichni jsou ovšem konzervativci a lidé, kterým jde o staré konstrukce za každou cenu. Samotný automobilový průmysl je dost konzervativní. Je to samozřejmé, jelikož mu jde o velké zisky. Proto je možné na starou konstrukci nabastlit novější karoserii a najde se spoustu hlupáků, kteří si takový vůz jdou koupit. Jde jen o příklad myšlení. Mě by se elektromobil na cestu do práce např. hodil. Bohužel s normální cenou žádný není, jelikož tady vývoj dost dlouho neexistoval a všichni elektromobil berou jako nějakou hi-tech. Přitom jde o výměnu méně složitého elektromotoru, regulátory s uPC existují poměrně dlouho. Jedině baterie mohou být důvodem investic. tady ovšem je na výběr z několika typů. Automobilky na tento pohon dlouho kašlaly. A koupě Roomsteru za 800000kč je k smíchu. Dále plynový pohon. Kolik automobilek je standartně nabízí? No nic moc. A tak můžeme pokračovat dále. Je zajímavé, že jiné obory jsou schopné akceptovat spotřebitele lépe. Je to tím, že mají nízké marže a potřebují kupující lépe přesvědčit, že mají co nabídnout. Např. vývoj akku se pohnul ne díky automobilům, ale kvůli telefonům, notebookům atd. Občas je dobré na automobilky dupnout. Po čase z nich vypadne další technický pokrok. Chápu rozčilování nad "downzingem" u velkých aut a honěním se za limity CO2. Spíše bych řešil zamořování prostředí u diesselů. Nyní mají tak miniaturní částečky sazí, že jsou nebezpečnější než dříve, zvláště, když je u nás trend s vykucháváním FAP.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza

Reakce na: V článku je vidět velké po.. | 10.6.2012 23:36reagovat
avatar

To o dupání na automobilky jsou jen ideologické keci ... výrobci notebooků a telefonů vyvinuli lepší baterie pod tržním konkurenčním tlakem, ne díky dupání EU. Dokonce si troufám tvrdit, že do toho EU naštěstí nestačila včas vstoupit.

To, že zatím nikdo nepostavil prakticky použitelný elektromobil nebo hybrid za konkurenční cenu není důsledkem nedostatku dupání EU, ele důsledkem ekonomické nevýhodnosti takovéh řešení (auta velikosti Fabie či Focusu za tři čtvrtě mega a víc s dojezden 50 km a návratností půl mega kilometrů může kupovat jen opravdu vymytý mozek).

Až bude benzín za 60 nebo 70, bude o tom uvažovat víc lidí, ale zdroje lithia nejspíš dojdou dřív, než ropa a plyn, takže se ekonomcká výhodnost stejně nikdy nedostaví.

Časem se vrátíme k parním vlakům a ke koním, pokud dřív nevymřeme ...

karelpipa

http://kucik.blog.idnes.cz.. | 19.6.2012 09:21reagovat
avatar

http://kucik.blog.idnes.cz/c/159614/Kdy-dojde-ropa-Nikdy.htm l

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše