Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
I drahá Škoda Kodiaq je obětí typických „šidítek” moderních aut, všem dává na odiv, za co jste si nepřiplatili
4.1.2025 | Petr Miler
Dnešní auta už vám nedávají „sežrat” to, co jste mohli mít a nemáte, jen tím, že to prostě nemáte. Kvůli šetření na všem vám to připomenou i prvky, které vypadají tak, jako byste určitou výbavu skutečně měli. Kliky na novém Kodiaqu - a zdaleka nejen na něm - patří mezi ně.
Šéfredaktor mi přes Vánoce pro pobavení poslal útržky konverzace s novopečeným majitelem moderního Audi, který se divil, co také v autě nemá. A kolega mu pohotově vysvětloval, proč to nemá - jednoduše si za to nezaplatil, popř. nezvolil dostatečně nóbl verzi, aby to vůbec mohl mít.
Byla to konverzace typu: „Chceš lázně, Bedřichu?
Nechci, to mi nedělalo dobře.
Tak jeď k moři. Zavři hospodu a jeď.
Tam jsem byl. Předloni. Tam trpím průjmama.
Tak jeď do Tater.
Když já nesnáším vejšky.
Tak víš, kam jeď. Jeď do Pelhřimova. Prohlídni si krematorium, ať víš, do čeho jdeš... Další!”
Prostě bezvýsledná snaha najít něco, co se najít ani nedá, za všechno jen jedna výměna: „Myslel jsem, že to má bezklíčový vstup?
Za ten si musíš připlatit.
Ale vždyť o má bezklíčový start!
Spínací skříňka je holt dražší.
Vždyť jsem si koupil jsem elektrické otevírání víka kufru...
Za bezklíčový vstup se platí zvlášť.
A na dveřích to má důlky, kterýma se s kelyessem zamyká.
Ty ti jen každé ráno připomínají, co sis nekoupil.”
Není to podobné? Tuto konverzaci mi připomněl článek kolegy Volker Tietze z Focusu, který otestoval novou Škodu Kodiaq 2,0 TDI 4x4. A hodně prostoru v recenzi věnuje právě klikám dveří, neboť je zaražen tím, že ač jde o velmi drahé auto, které u nás startuje na 1,2 milionu Kč, právě bezklíčový vstup nemá. Ovšem kliky s „dotykovými důlky” jako verze, které jej mají, mu náleží. Vyvolává tak dojem, že přijdete k vozu a odemkne vám, popř. „pohladíte” onen důlek na klice a vůz se zamkne. Houby s octem, tohle auto můžete hladit jako Aladinovu lampu a stejně nehne brvou.
Volkerovo překvapení nás opět pobavilo, víme, že tuhle dnes docela banální věc nemají ve standardu ani dražší auta. A kliky s „důlky”, několika výstupky a dalšími projevy toho, že by mělo jít o „dotykovou kliku”, mají též. Německý kolega tak správně podotýká, že jde o další absurdní projev toho, na čem se dnes u aut šetří. Je to dříve nepoznané „katování kostů”, jsou to úspory na druhou v době, kdy jsou nové vozy drahé jako čert.
Už fakt, že si za tuhle věc musíte připlatit (u Škody minimálně 33 tisíc Kč! Byť dostanete navíc i pár věcí, které nechcete), je docela absurdní. Ale budiž. Ovšem fakt, že se automobilka kvůli tomu, aby mohla některé podojit o 33 Palackých, ani neobtěžuje vyvinout a vyrábět dva typy klik, které by ve vás nevyvolávaly dojem bohatých chudáků, kteří vyhodili 1,2 „mega” za dieselovou škodovku, a musí sahat pro klíč do kapsy, je donebevolající. Ale je to prostě tak.
Automobilka to zřejmě dělá jako trest, aby vás každé ráno potrápila tím, že jste těch 33 tisícovek nepustili. A bude vám to ukazovat dokola kolem. Skutečně je nutné, aby úspory nutně haléřových položek typu „nevýroby” dvou typů klik podle výbavy, postihovaly i auta za miliony? Posuďte sami, my jen žasneme.



Tohle není Jim Beam. Kliky na Škodě Kodiaq vypadají vždy stejně, KESSy ale nutně nemají. I u verze za 1,2 milionu Kč za bezklíčový vstup musíte připlácet. Foto: Škoda Auto
Zdroje: Autoforum.cz, Škoda Auto, Inspirace: Focus
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám včera 08:00
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejčtenější články
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
25.11.2025
Revoluční světla Oraclu mohou radikálně změnit povahu aut, jako první je dostaly Toyoty
26.11.2025
Lamborghini udělalo další krok zpět, svůj nový čtyřlitrový osmiválec bude prodávat i po roce 2035
26.11.2025
Chystaná Škoda Octavia Combi od Dacie byla nachytána při testech, na současném trhu to může být převratné auto
26.11.2025
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, bublina baterek pro elektromobily je na pokraji prasknutí
26.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
