Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jak drahé je dát zase do pořádku nabouraný supersport s 415 tisíci km?
13.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Napadlo vás někdy koupit si rozbité luxusní auto nebo sporťák, že si ho dáte dohromady a přijdete levně k zajímavému autu? Zajímavému ano.
Čas od času člověk potká rozbitý supersport na prodej a napadne ho vůz koupit, opravit a mít supersport. To je vždycky lákavé a když se k němu dostanete levněji, málokdo řekne ne. Pochopitelně, nesmí být ve stavu, jako toto Ferrari FF; je potřeba zvolit něco, na čem nebude zas tak moc práce, ale i takové kousky se najdou.
Tak se mohlo jevit oranžové Lamborghini Murciélago z roku 2004, jehož řidič v roce 2012 neodhadl rychlost v šikaně a narazil do stromu. Bylo to známé auto Simona George, majitele britské půjčovny supersportů mj. pro okruhové dny 6th Gear Experience a do té doby bylo známé jako nejvíce ojeté Murciélago světa. Jezdil s ním pravidelně především sám každý den do práce, v osudný den jej ale řídil zákazník a je tedy samozřejmé, že auto bylo dobře pojištěné. Tehdy mělo za sebou čerstvě velký servis za 47 tisíc liber (ano, i servis může stát na takovém autě miliony...) a na tachometru mělo přes 415 tisíc kilometrů. To není překlep, opravdu tak moc.
Ovšem, jako ještě rozumné se poškození jeví jen na první pohled. Náraz přišel ve zhruba 80 km/h a výsledkem byla kompletně zničená přední náprava, šasi ohnuté tak moc, že nešlo zavřít dveře, pokřivená střecha a popraskané uložení motoru a převodovky. Ve světě normálních aut to znamená „totálku” a pojišťovna to tak viděla - vyplatila by peníze, ale jen pod podmínkou, že by si auto vzala a pokusila se co nejlépe zpeněžit jeho části.
Na to ale majitel půjčovny nepřistoupil. Místo toho dokázal přesvědčit dealerství Lamborghini v Manchesteru, aby tohle auto vzalo jako tréninkový nástroj pro mechaniky a dokonce také, aby mu prodávalo díly levněji, protože to bude obrovská zakázka. A tak odstartovala renovace auta, které podle všech racionálních měřítek mělo být rozebráno a rozprodáno na díly.
První na řadě bylo rovnání šasi, na kterém strávila specializovaná firma - jediná v Británii, která měla na Lamborghini správné vybavení, data a certifikaci - asi měsíc. Pak se začalo pracovat na dalších dílech a majitel udělal i pár vylepšení. Zejména nechal zrenovovat motor, potáhnout palubní desku a volant alcantarou a pořídil modernější LEDková zadní světla a přední brzdy z Gallarda.
Vůz také dostal kompletně nové kabelové svazky a nové lakování v barvě Arancio Atlas. A po třech letech práce je zpátky ve flotile půjčovny a její majitel ho dokonce používá jako auto na každý den. Je přesvědčen, že během roku se dostane na 300 tisíc mil, tedy asi 480 tisíc kilometrů, protože s ním každý den dojíždí asi 160 km tam a dalších 160 km zpátky.
Je samozřejmé, že cena opravy bude extrémní, ale jak moc, ukáže až rozpis zaokrouhlených částek. Známe je až přepočtené na dolary, ale to tolik nevadí. Rovnání rámu stálo 10 tisíc dolarů (245 tisíc korun), nové části karoserie 15 tisíc dolarů (368 tisíc korun), nové mechanické části 75 tisíc dolarů (1,84 milionu korun), vylepšení, tj. brzdy a světla, 12 tisíc dolarů (294 tisíc korun), lakování 10 tisíc dolarů (245 tisíc korun) a renovace motoru a převodovky 45 tisíc dolarů (1,1 milionu korun).
Celkové náklady se tedy vyšplhaly na 167 tisíc dolarů, tj. cca 4,1 milionu korun. Že se za takové peníze dá pořídit jiné Murciélago, které navíc na hřbetě ani zdaleka nebude mít 415 tisíc kilometrů, je nepochybné. Většinu z toho by navíc vyplatila pojišťovna a podnikateli by auto nestálo tři roky v servisu.
Z racionálního hlediska to tedy dobrý nápad opravdu nebyl a ukazuje to, že mnohdy lákavé koupě poškozených vozů nejsou takové terno. Ani pro majitele tohoto vozu to příliš rozumný obchod nebyl, ale supersporty a rozum nejdou dohromady z více důvodů. A když si koupíte nové Lamborghini a najedete s ním čtyři sta tisíc, zbavovat se ho se vám asi chtít nebude...





Takhle vypadalo auto před nehodou v roce 2012



Už nějakých 200 tisíc km na něm bylo znát








S autem bylo už kvůli najížděným km vždy dost práce











Dnes není nic poznat, ovšem po nemalé investici a náročné opravě
Zdroje: Evo, Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 2 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před hodinou
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 2 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 3 hodinami
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 5 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
Živá témata na fóru
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 
    
    
    
  
      
      
      
    