Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejlepší auta pro české silnice? Tato nabízí podle CR nejkomfortnější jízdu
30.7.2018 | Petr Miler
České silnice už asi nikdo neopraví, a tak nezbude než zvolit auto, které špatný povrch zvládá co nejlépe. Přesně taková našel test Consumer Reports.
Pokud patříte mezi ty, kteří prožili Sametovou revoluci ve věku, kdy už dobře vnímali svět kolem sebe, musíte to pamatovat. České silnice byly tehdy v dost bídném stavu, říkali jsme si ale, že změna režimu přinese zlepšení. Jaký omyl. Ještě léta po roce 1989 se kvalita cest vlivem stále více sílícího provozu spíše zhoršovala a byť mám pocit, že v posledních letech je trend spíše pozitivní, skoro 30 let po převratu si můžeme říci jasně: České silnice už nikdo nikdy neopraví.
Pokud tedy nechcete trpět jejich nekvalitou, nezbude než si pořídit vůz, který se nad ni dokáže povznést, skoro doslova. Z dostupných aut v tom nejsou špatné třeba škodovky, jistě i proto, že jsou tu pořád do značné míry vyvíjeny. Zejména primitivnější modely na kolech menšího průměru dokáží silnice „žehlit” docela slušně a našly by se i další, paradoxně jednodušší a ne nutně nejmodernější vozy, které v této disciplíně obstojí. Pokud ale chcete auto, které vám špatné silnice skoro nedá znát, musíte do autosalonu vyrazit pro ty nejmodernější stroje obvykle vyšších tříd. Alespoň to říkají závěry testu organizace Consumer Reports (CR), která se zaměřila na hledání deseti vozů nabízejících vůbec nejkomfortnější jízdu.
Desítky vozů tak byly postupně testovány na bezmála 50kilometrovém, specificky vybraném okruhu, který se vyznačoval řadou cest ve více či méně špatném stavu. Auta po něm musela jezdit přesně stanovenou rychlosti a za pomocí objektivních (vibrace, hluk...) i subjektivních metrik (jak se který adept jevil recenzentům) byly vozy známkována. Deset nejlepších pak bylo zvoleno za imaginární krále špatných silnic.
Kompletní pořadí najdete níže, my se ale na několik úspěšných modelů zaměříme zvlášť. Bez velkého překvapení byl tím úplně nejlepším zvolen Mercedes třídy S, který prý nabízí vůbec nejkomfortnější jízdu, kterou kdy lidé z CR poznali. I na standardním, rozumějte „nevzduchovém” podvozku prý nedokonalosti silnice jakoby zmizely.
V závěsu za „eSkem” se umístilo BMW řady 7, též jistě velmi komfortní stroj. Recenzenti ale upozorňují, že i u něj se projevuje neduh známý z moderních BMW obecně, a to poměrně ostré rány od přední nápravy na některém typu nerovností, zejména pak na těch, kterým u nás říkáme „kočičí hlavy”.
Třetí místo jistě překvapivě neobsadilo Audi A8, ale menší A6. CR říká, že je to právě ono, které není přespříliš tuhé v nízkých rychlostech, jak Audi bývají, a tak si zasloužilo porazit i A8, která skončila pátá. Možná zvláštní rozhodnutí, ale je to tak. Mezi oba německé stroje se pak vklínil u nás neprodávaný Lincoln Continental.
Zbytek nejlepší desítky následuje a jak sami uvidíte, jsou to samé drahé vozy. Nejdostupnější z nich je současný Mercedes třídy C na 10. místě, který - pakliže se smíříte s ojetinou - koupíte ve slušném stavu od nějakých 350 až 400 tisíc Kč, je to stále relativně nové auto. CR navíc říká, že tento model je blízko ideálu, pokud jde o kompromis mezi jízdními vlastnostmi a komfortem. Problémem jsou pouze pneumatiky typu run-flat, které ovšem dokáží pošramotit kvalitu jízdy auta obecně...
10 aut nabízejících nejkomfortnější jízdu podle Consumer Reports
(vozy jsou seřazeny v pořadí od nejlepšího)
1. Mercedes-Benz třídy S



2. BMW řady 7
3. Audi A6
4. Lincoln Continental
5. Audi A8
6. Genesis G90
7. BMW řady 5
8. Cadillac CT6
9. Jaguar XF
10. Mercedes-Benz třídy C
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejnovější články
Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraNissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva