Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jaká je nejlevnější ojetá moderní škodovka? Vtip je, že už vlastně ani není levná, často stojí víc než ještě nedávno nová
10.9.2025 | Petr Prokopec
A je to hořký vtip, neboť její případ velmi názorně vykresluje, jak ohromně rychle a mocně se změnily poměry v evropském automobilovém světě. Nic to ale nemění na tom, že jde pořád o relativně dobrou koupi, tady se aspoň platí za kvalitu.
Před jedenácti lety Škoda představila Fabii třetí generace. A záhy po premiéře značka odhalila i její ceny, které tehdy startovaly na 234 900 Kč. Základní model si sice koupil jen málokdo, neboť většina zákazníků sahala po vyšších úrovních výbavy a silnějších motorech, než byl základní litrový tříválec se 60 koňmi. Ovšem i když se klientela trochu rozparádila, pořád se slušnou specifikací dostala bezpečně pod 300 tisíc korun.
O to větší šok asi řadu lidí čeká při pohledu do aktuálního ceníku. Čtvrtá generace je totiž k mání od 419 900 Kč, během jedenácti let tak mladoboleslavský hatchback podražil o neskutečných 185 tisíc korun. Je sice pravdou, že motor 1,0 MPI nabízí o dvacet koní více než dřív a za klimatizaci si již nemusíte připlácet (u Fabie III to ovšem bylo jen 5 000 Kč), ani tentokrát si ale většina lidí základní provedení nekoupí. A na cokoli slušnějšího budete potřebovat půl milionu. To je až brutální rozdíl.
Staré časy se ale stěží vrátí, přičemž posun cen směrem vzhůru u nových aut je reflektován i v bazarech. Ani čtvrtá generace Fabie totiž zkraje nestála zdaleka tolik, dnes ji ale levně nepořídíte ani jako ojetinu. Nejstarší kousky z let 2021 a 2022 se pohybují mezi 150 a 200 tisíci korunami, přičemž v té chvíli není výjimkou nájezd nejen přes 100, ale dokonce i přes 200 tisíc km. Stejně jako je trochu bláhové uvažovat v daný moment o vyšším než základním výkonu.
Naši kolegové z Auto Bildu vyzkoušeli kousek z roku 2022, který měl najeto 131 337 km. I tak byl nicméně nabízen za 9 480 Eur, tedy za něco málo přes 231 tisíc korun. Jeho hodnota tak sice během tří let přece jen klesla, o láci tu ale vzhledem k nájezdu pořád nejde. Kolegové tak jen potvrzují výše uvedené. Přičemž dodávají, Fabia po přepřáhnutí na platformu MQB A0 výrazně vyspěla. Na svém kontě tak kromě nemalé ceny má i nemalou kvalitu.
Přesto všechno se nevyplatí nakupovat naslepo. Okem byste měli hodit hlavně po motorovém prostoru, neboť většina aut strávila většinu života ve městě. Diesel zmizel z nabídky, a tak je o téma méně, neboť není třeba řešit ucpaný filtr pevných částic, na druhou stranu ale městský provoz mohl negativně ovlivnit konzumaci či případný únik oleje. Prověrku si pak zaslouží i případná převodovka DSG, která je typickým neduhem levnějších koncernových aut.
Kolegové zároveň varují před zmiňovanou základní atmosférickou verzí litrového tříválce, která jízdu přestává zvládat pomalu pokaždé, když v autě sedí více než jeden člověk se svou příruční taškou. Přeplňovaná verze motoru vám ale již zajistí slušnější dynamiku, reálně si pak řekne o 5,8 litru naturalu na sto kilometrů. S rozvody zatím problémy nemá, v podstatě tak jediné další potíže lze hledat u multimediálního systému a špatně spasovaného těsnění dveří.
Jinými slovy, Fabia čtvrté generace je držák. Ceny náhradních dílů navíc nejsou astronomické, koncernové technice pak rozumí i řada neautorizovaných servisů. Nejvyšší náklad vás tedy čeká při pořízení, i proto vybírejte hlavně s rozumem v hrsti a ne se srdcem na dlani. Ideálně pak střed nabídky, neboť základ nebyl po stránce výbavové košatý, zatímco vrchol byl pro změnu našlapaný od podlahy až po střechu, což poznáte i na cenách v bazarech.



Fabia čtvrté generace láká vzhledem i kvalitou. Jen musíte počítat s tím, že se při nákupu trochu více prohnete, a to i v autobazarech, ceny rostou všude. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP včera 11:12
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike včera 10:33
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi včera 10:00
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem 18.11.2025
- Diskvalifikace: Payne/Rousseau ztratili titul mistra světa 18.11.2025
Nejčtenější články
Dnes už zapomenutá francouzská silniční stíhačka se dá koupit ve stavu nového auta, majitel z ní udělal muzejní kus
20.10.2025
Zkušený mechanik chtěl opravit nabourané Bugatti, ceny náhradních dílů mu vyrazily dech
21.10.2025
Reálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
21.10.2025
Opuštěný luxusní hotel skrývá i 9 let po svém zavření flotilu zanedbaných luxusních aut, tady se zastavil čas
21.10.2025
Spalovací motory zdaleka neřekly poslední slovo, říká vývojový šéf Ferrari, dostane z nich prý ještě daleko víc
21.10.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.19. 20:38 - M.Z.
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 20:14 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 11.19. 19:56 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.19. 18:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
