Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jaký program v myčce zvolit, když už do ní musíte? Němci říkají, že míň je paradoxně víc, zvlášť u starších aut
13.11.2022 | Petr Miler
Pokud máte byť jen elementární cit pro auta, nebudete svůj vůz nechávat celou zimu obalený špínou a solí a zajedete s ním aspoň do automatické myčky. Jaký program mu v ní dopřát? Ten nejlepší a nejdražší, když pro svůj vůz dýcháte? Omyl, auta to prý jen ničí.
Je otázkou, kdy letošní zima udeří na plno a nachystá pro nás první kolo prosolených silnic. Ať už ale bude odpověď jakákoli, dříve nebo později přijde řada na pořádnou očistu auta. Je potřeba, sůl nedělá dobře karoserii, podvozkovým dílům i kolům, to vše rezne a oxiduje a nechat auto po několik měsíců obalené „zimním sajrajtem” je nejlepší cesta, jak na něm jednoho dne najít něco, co na něm určitě najít nechcete.
Může se zdát, že čím lepší mytí autu dopřejete, tím lépe bude. Pokud jde o ruční mytí, je to nepochybně pravda, ale ruku na srdce, každý neinvestuje tisíce korun do očisty v profesionálních automyčkách třeba už proto, že jeho auto stálo desítky tisíc. Automatické myčky jsou pořád lepší než žádné myčky a obyčejný, ovšem citlivý uživatel bude při zastavení u nich stát před rozhodnutím, zda autu trochu „nedopřát” - zda nevzít stovku navíc a nedat autu maximální možnou péči.
Zní to správně, ADAC ale říká, že to správné není. A že zde méně znamená více. Problém? Ten tkví v nedbalém mytí podvozku, který je součástí drahých programů a paradoxně boji proti rzi vůbec nepomáhá. U starších aut je podle německého autoklubu dokonce zárukou problémů, neboť díky omytí prosoleného spodku se slaná voda dostane i do míst, kam by jinak nepronikla a vůz tam proti ní není chráněn. U modernějších aut s plastovým zakrytím všeho pak buď udělá totéž, popř. nepomůže vůbec ničemu.
Co ADAC doporučuje, je důkladné předmytí (až už v rámci mycího programu nebo ručně bezkontaktním ostřikem) a následný levný program bez mytí spodku. Pomůže vosk, lepší je samozřejmě ruční mytí i s důkladnou očistou technických částí, ale když už automatické, pak jen to levnější. Jen takto bude auto zbaveno tvrdých nečistot, které by jej mohly odřít a nebude mu ublíženo slanou vodou zatékající do míst, kde ho může poničit.



ADAC varuje před dražšími mycími programy s očistou spodku vozu - podle něj auto spíš ničí než chrání, zvlášť je-li starší. Ilustrační foto: MacNeil Wash Systems, tiskové materiály
Zdroj: ADAC přes AD
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch