Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Je konec, nejlevnější ojeté Porsche 911 na světě je po smrti. Co se stalo?
3.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Apollo 911 to má za sebou. Zvládlo 399 tisíc kilometrů, za tuto hranici už se ale nepodívá. Alespoň ne se svým dosavadním motorem.
Příběh tohoto auta jsme sledovali déle než půl roku. Přesně v říjnu 2016 si Tyler Hoover, kovaný nadšenec kupující ojetiny podle hesla „kdo nehraje, nevyhraje” koupil nejlevnější ojeté Porsche 911 na světě se stovkami tisíc kilometrů a nulovými záznamy o servisní historii. Zdálo se to jako pošetilost, třebaže cena jen trochu přes 230 tisíc Kč byla velmi lákavá, postupem času se ale začalo zdát, že tahle dobrodružná koupě nemusela být úplný nesmysl.
Tehdy mělo auto najeto 391 tisíc km a postupem času se začalo jevit jako nezničitelné. Zvládlo měření výkonu, kterého mělo ještě dost, dokázalo předvést i velmi slušné zrychlení a ani po půl roce se nezačalo rozpadat, i když s ním majitel najel 8 tisíc kilometrů se vším výše zmíněným. Jenže s jídlem roste chuť, a tak Tylera H. nedávno nenapadlo nic moudřejšího, než vzít auto na okruh.
Zdálo se, že bez problémů přečkalo i tento nápad, jenže není to tak úplně pravda a pokud jste si dělali zálusk na podobného auto s představou používat jej i na okruzích, máme špatné zprávy. Vůz je dnes po smrti a byl to právě jeho nedávný výlet na okruh, který jeho konec razantně uspíšil. To a také jistá ne úplně nízká míra ignorance majitele, která ovšem zrovna u tohoto člověka nepřekvapí - Tyler Hoover zase jednou trochu hrál, tentokrát ale nevyhrál.
Na okruhu se totiž „Apollo 911” v zatáčkách potýkalo s klesajícím tlakem oleje. Hoover nezjistil na místě příčinu, a tak to neřešil, což se ukázalo být fatální chybou. Onou příčinou bylo přehřívání oleje, který tak byl příliš řídký. Ve spojení s přetížením v zatáčkách ho olejové čerpadlo nedokázalo dotlačit do celého motoru, takže některé jeho části nebyly mazány. Přidejte si k tomu velkou zátěži na okruhu a máte zaděláno na katastrofu.
Hoover tenhle problém přesto ignoroval a když vůz po ochlazení nejevil žádné známky poškození, měl za to, že žádná potíž neexistuje. Na trať se vrátil a opět jel „pilu”. Potud staré zprávy z minulého videa o výletu na okruhu. Co v něm nebylo, byl konec oné druhé jízdy, při níž jej zastavila kontrolka motoru a vynechávání válců.
To vypadalo jako velká nepříjemnost, jenže pak auto vychladlo a zase jezdilo normálně, tedy až na větší zápach nespáleného paliva z výfuků při studeném startu. A klepání ve vyšších otáčkách, byť sotva slyšitelné. Rozumný a starostlivý majitel by v takové chvíli hledal, co to je, a s vozem by nejezdil. Ne tak Hoover, který to považoval jen za další divný zvuk a snad čekal, až odezní sám. Až čekal až do chvíle, než motor kompletně zadřel.
Přesně to je jeho konec po ujetí 248 082 mil, tedy 399 249 kilometrech přesně. Ani té čtyřstovky už se nedočká, ne se svým původním motorem. Možná by bývalo stačilo nainstalovat dodatečný chladič oleje před výletem na okruh a rozhodně by stačilo tak ojeté auto tímto způsobem nezatěžovat. Jenže nestalo se nic z toho a pohádka o skvělé koupi Porsche 911 za opravdu malé peníze tím končí. A je to o to smutnější, že to není chybou auta, tohle se nemuselo stát.
Tyler to ví a přiznává, že je úplný idiot. Teď je otázkou, co bude dál - výměna i oprava motoru by stály skoro tolik co dříve celé auto, jako levnější řešení se nabízí snad jen výměna za americký osmiválec, s nímž už to ale nebude Porsche. A nebo prodej na náhradní díly. Co s tímto autem bude dál, uvidíme, pokud jste ale čekali, kdy dojezdí - ať už v dobrém či zlém - stalo se to právě teď. A je to pro nás poučně minimálně v tom smyslu, že o podobné ojeté auto je třeba řádně pečovat a nepřetěžovat jej. Jinak to může skončit až takto tristně...








Pro tuhle 911 nakonec příběh šťastně nekončí
Máme ale takový pocit, že se dočká nového, amerického srdce...
Zdroj: Hoovies Garage@YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike Aragon - 1. den včera 18:19
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním včera 13:04
- Místo Bautisty oficiálně 2026 Iker Lecuona včera 10:41
- IRRC pokračovalo ve Schleizu, Červený je těsně před obhájením titulu včera 10:20
- MotoE: Novým lídrem Mattia Casadei včera 10:00
Nejčtenější články
Levné rodinné Hyundai pro 7 dostalo s faceliftem až brutální vzhled, při ceně od 340 tisíc Kč mu ale nikdo nic vyčítat nebude
26.7.2025Pád VW pokračuje. Zisk je dole znovu o 36 procent, klesá už i obrat, nového fackovacího panáka ale nikdo soudný nebere vážně
26.7.2025Nadšenec si levně koupil ojetou superlimuzínu exkluzivního Maybachu, po roce říká, že je čas podívat se pravdě do očí
26.7.2025Cybertruck je pro Teslu zřejmě zapomenutou kapitolou, už o něm odmítá mluvit i s vlastními investory
26.7.2025Sběratel si myslel, že koupí těchto dvou aut vydělá majlant. Mýlil se. Po 6 letech je jasné, že prodělal kalhoty
26.7.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.26. 08:16 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 08:10 - Vrooom
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat
- Policejní kontroly a měření 08.25. 13:36 - delphin
- Chlubítko univerzální 08.25. 08:26 - jerry
- whitelist & blacklist 08.25. 08:01 - jerry
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.24. 16:28 - abgx1
- S větrem ve vlasech.... 08.24. 14:40 - pavproch