Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jeden z největších držáků mezi moderními auty koupíte ojetý překvapivě levně, lidé se bojí zbytečně
16.10.2022 | Petr Prokopec
Nedá se říci, že by zejména u nás šlo o nežádané auto, lidé se jej ale zjevně bojí více, než by museli. Jeho statistická spolehlivost se slučuje i s jinými ukazateli trvanlivosti, a tak ani relativně vysoký nájezd nemusí být překážkou dobré koupě. Pokud tedy víte, na co dát pozor.
Audi se mezi prémiové značky zařadilo relativně nedávno, přesto si za tu dobu vydobylo slušné renomé a zvlášť u nás na něj lidé slyší. V evropském kontextu ale pořád nepožívá renomé BMW a Mercedesu, což se projevuje na rychlém poklesu hodnoty modelů, které ani nepředstavují potenciální osinu v zadnici. Dá se pochopit, že taková A8 coby výkladní skříň moderních technologií odrazuje tím, co všechno se na ní může pokazit, ale modely A6 a A7? To mohou být pořád docela obyčejní dieseloví tahouni, přesto si cenu drží až překvapivě špatně.
Nepřeháníme, typy A6 a A7 generací C7 (rok výroby 2011 až 2018) a C6 (2004 až 2011) zamířily s cenou opravdu nízko. A tak vám dnes na pořízení nehavarovaných a neporouchaných aut stačí jen 220 tisíc korun resp. dokonce jen 50 tisíc Kč. To je velmi málo na vůz, který platí za největší držák mezi ojetinami poslední dekády a v aktuálních statistikách TÜV patří typy novější generace C7 do prvních desítek pořadí a mezi šampiony vzhledem k průměrnému nájezdu.
Zmíněné sumy v souvislosti s tím budí nadšení, pochopitelně ale nepřichází pro nic za nic. Doprovázeny jsou totiž zpravidla vysokým nájezdem, který lze na jednu stranu vnímat jako potvrzení vysoké kvality, pořád je ale zdrojem opotřebení mnoha komponentů. Při výběru je tedy třeba dávat pozor, jinak můžete počítat s poměrně drahými opravami. Zejména v autorizovaných servisech se totiž hledí na rok výroby jen kvůli objednávce správných náhradních dílů, na ceny charakterově podobných dílů ale stáří podstatný vliv nemá.
Zajímavé je, že asi nejzávažnější problém se týká novějších vozů. Hmotnost generace C7 totiž oproti předchozímu provedení razantně vzrostla (1 690 kg versus 1 520 kg), což se negativně projevilo hlavně na opotřebení přední nápravy. Kromě toho může v krajních případech dojít i na prasklé pružiny. Rozhodně byste tedy měli trvat na testovací jízdě, zvláště u exemplářů s vysokým nájezdem. Jak se nicméně zdá z výsledků technických kontrol, nic z toho kupodivu nemá vliv na brzdy, které jsou chváleny.
Od podvozku se můžete přesunout k motorovému prostoru, kde u vozů generace C6 s nájezdem přes 250 tisíc kilometrů je třeba zkontrolovat prakticky vše od vstřikování přes turba až po filtry pevných částic. Dvoulitrové turbodiesely pak mohou dojet na prasklou hlavu válců, zatímco u benzinových jednotek hrozí selhání cívek. Kromě toho je třeba prověřit i převodovky, neboť pokud u nich nebyl pravidelně měněn olej, pak hrozí trhané řazení a postupem času i úplné zničení.
S novějším provedením ani tolik kritiky spojeno není, nicméně třílitrové benziny byly předmětem svolávací akce kvůli prosakování paliva. U třílitrových turbodieselů pak může dojít na přehřátí, zatímco dvoulitrové mají slabinu v těsnění. Mimo to nejspíše bude potřeba vyměnit výfuk, jinak se ovšem koroze nemusíte obávat. To pak ostatně platí i o generaci C6, u které ale pro změnu mohou haprovat světlomety. U nástupce pak majitelé volili častěji LEDky, které jsou spolehlivější a odolnější.
Suma sumárum tak lze říci, že Audi nejsou jen Volkswageny s vyššími cenovkami, jak o něm občas někteří mluví. Ve srovnání s „lidovými vozy“ jde o citelně kvalitnější produkty. Díky razantnímu propadu cen, za nímž stojí i příchod nové generace C8, si tak modely A6 a A7 budete moci užívat ještě po dlouhou dobu, a to i přes značný nájezd. Jen musíte počítat s tím, že servis skutečně není levný a třeba každý z chválených diodových světlometů generace C7 vás může vyjít na stejné peníze jako celý vůz generace C6.



Audi A6 generace C6 lze pořídit poměrně levně, pozor však hlavně na motorový prostor. Foto: Audi
V případě nástupce je pro změnu třeba zkontrolovat hlavně přední nápravu, a to v důsledku navýšené hmotnosti. Foto: Audi
Vše výše zmíněné pochopitelně platí i pro A7, které se liší pouze karoserií. Foto: Audi
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Nejlepší ochrana proti hloupým zlodějům aut znovu zabrala, dva teenageři utekli od vozu jak sedláci od Chlumce
dnesJohn Cena i přes miliardové jmění používá jako auto pro každý den docela obyčejnou Hondu
včeraMajitel si své levné „americké Ferrari” předělal na „skutečné”, žalobu automobilky může čekat obratem
29.3.2023
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Vaše příští auto se může samo zamknout a ujet vám, pokud budete pozadu se splátkami
1.3.2023Ikona turbo aut 90. let si to rozdala s obyčejnější modernou, výsledek vás rozpláče v každém případě
1.3.2023Neojetá Škoda Rapid s nejlepším motorem a dobrou výbavou může být vaše za velmi lákavou cenu
1.3.2023Elektromobily provází další problém, o kterém se dosud nemluvilo, ohrožuje zdraví lidí
1.3.2023Nejspolehlivější auto současnosti koupíte ojeté až neskutečně levně, míjí ho aktuální trendy
1.3.2023
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva