Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
27.12.2024 | Petr Prokopec
Časy jeho největší slávy coby nového auta jsou dávno pryč, jako ojetina by si ale zasloužil o dost víc úcty. I když od konce jeho výroby uběhlo už 14 let, platí původní Opel Meriva za slušný držák, který můžete mít i v dnes nemyslitelné verzi OPC za míň jak 100 tisíc korun.
Pokud čekáte přírůstek do rodiny, nejspíš vám před očima jen vyskakují částky, které v souvislosti s tím budete platit, často znovu a znovu. Třeba jen plenky vás měsíčně budou stát tisíc korun, k tomu je ale třeba přičíst také různé krémy a vlhčené ubrousky. Výdaje tím ovšem nekončí, spíš začínají. Zvláště když nemáte auto, které vám život s malým dítětem více než usnadní. Snáz totiž třeba jen kvůli různým kontrolám budete objíždět doktory. A lépe se vám pochopitelně budou nakupovat i ony plenky, neboť vláčet se s několika balíky a kočárkem není žádná hitparáda.
Koupě rodinného vozu přitom nemusí být vyloženě drahá záležitost, zejména pokud netrváte na moderně, ale spokojíte se s ojetinou. Jedním z nejlepších možných kandidátů pak může být Opel Meriva A, tedy první generace tohoto modelu, jež se začala vyrábět v roce 2003. Poslední kousek pak továrnu ve španělské Zaragoze opustil o sedm let později, kdy dorazil nástupce. Také ten může vašim požadavkům plně vyhovět, jakožto mladší model je ale logicky dražší a není tak promyšlený ani statisticky trvanlivý. Na originál vám ale stačí pouhých 10 tisíc korun.
Při pohledu na tak směšnou částku je ale nejspíš každému jasné, že v takové chvíli nelze očekávat zázraky. Kromě vysokého stáří je třeba počítat také se značným nájezdem. Stejně jako s řadou potenciálních potíží, neboť i těm posledním vyrobeným kusům je již 14 let a většina majitelů s nimi již do oficiálních servisů nejezdí. Proto při koupi rozhodně trvejte na testovací jízdě, při které se zaměříte třeba na řízení - pokud totiž uslyšíte praskavé zvuky, je víceméně jistotou jeho dražší výměna.
Další rizikovou oblastí je elektronika, ať již jde o ovládání oken nebo třeba centrální zamykání. Karoserii obvykle začal hlavně ve spodních částech nahlodávat zub času jinak zvaný koroze, která se nejspíše podepsala také na podbězích a lemech dveří. Objevit se ale může i všude tam, kde došlo na amatérské opravy po drobnějších haváriích. Značnou pozornost pak dále věnujte i možnému úniku oleje, který je hlavně u dieselů spojen s horším stavem filtru pevných částic, vstřikování a turba. Stačí ale přidat pár desítek tisíc do rozpočtu a jste rázem jinde.
Naši kolegové z Auto Bildz proklepli Merivu A z roku 2006, která již prošla faceliftem a jež pod kapotou měla atmosférickou jedna-čtyřku s 95 koňmi. Vůz s 167 785 najetými kilometry, za který bazar požaduje 2 999 Eur (cca 76 tisíc korun), přitom chválí hlavně za jízdní komfort. A vyzdvihují pochopitelně také systém zadních sedadel FlexSpace, který umožňuje jejich individuální posun či sklopení. I přes 4metrovou délku tak je možné počítat se zavazadelníkem o objemu až 1 410 litrů.
Pokud hodláte rodinné povinnosti skloubit se zábavou za volantem, může být odpovědí verze OPC, která byla k dispozici jen v první generaci. Pod kapotou se přitom nachází přeplňovaná jedna-šestka se 180 koňmi, které s malým a lehkým vozem dokážou neskutečně zacvičit. Ani v tomto případě navíc nemusíte sahat do kapsy hluboko, pod 100 tisíc korun totiž lze pořídit vcelku udržovaný a málo jetý (míněno je tím zhruba 100 tisíc km) kousek.



Meriva první generace byla k mání i ve verzi OPC, která párovala agresivnější zevnějšek se 180 koňmi pod kapotou a rodinným naturelem. Kdo vám to dnes prodá? Navíc za 100 tisíc korun ve slušném stavu? Foto: Opel
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
včeraNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc VDS Team: Filip Salač a Jake Dixon včera 17:11
- Portimão Moto3 - 2. den: V úterý skoro žádná akce kvůli dešťi včera 12:32
- Phillip Island: Honda s třetí tovární Fireblade včera 11:54
- Portimão test Moto3 - 1. den 10.2.2025
- Začátek sezóny: Testy Moto2 a Moto3 v Portimao 10.2.2025
Nejnovější články
„Americkej kýbl” za 4 miliony ničí jeden okruhový rekord za druhým, je rychlejší než násobně dražší McLareny či Porsche
před 17 minutamiVelkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
včeraTechnik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
včeraŽádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
včeraCo všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva