Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jeden z držáků Audi a 5. nejspolehlivější auto vůbec končí bez nástupce, na cenách ojetin už je to znát
7.6.2023 | Petr Prokopec
Vypadá stále svěže, na trhu je už ale sedm let. A zvoní mu umíráček, protože Audi v tak nízkých sférách trhu dál lovit nehodlá. Škoda, model Q2 lze jako ojetý vybírat pomalu naslepo, neboť i těch pár vad, které majitelé objevili, továrna obvykle odstranila zdarma. Je však třeba si pospíšit.
Audi je jednou z těch automobilek, které se zavázaly k absolutní elektromobilitě. Vůbec poslední nový model osazený spalovacím ústrojím tak má být představen v roce 2025, o osm let později pak chce výrobce dekorovaný čtyřmi kruhy zcela skončit s jejich prodejem. To při pohledu na loňské registrace, kdy bateriový pohon nedosahoval ani 10procentního podílu na celkovém odbytu automobilky, nezavání zrovna logikou. Jenže zdravý rozum se zjevně z Neckarsulmu a Ingolstadtu vytratil. Tedy ne zcela, poslední špetku značka využila k poznání, že elektrická revoluce je příliš drahá.
Němci proto vypracovali plán, který jim má zajistit bezproblémový přechod od spalovacích aut k těm bateriovým. Zaměřit se chtějí hlavně na maximálně zisková auta, která klidně budou produkovat i v menších sériích, aby tak narostla jejich exkluzivita. Z toho důvodu se již zakrátko dočkáme konce několika modelů. Jedním z nich se stane i Audi Q2, přičemž zrovna v tomto případě je zdvižení obočí na místě. Pokud totiž hledáte aktuálně nejkvalitnější vůz značky, pak vedle spřízněného A3 je jím právě toto malé SUV.
Cena tohoto modelu jako nového u nás startuje na 734 900 Kč, tedy o podstatných 255 tisíc korun výše než u podobně velké Škody Kamiq. Ta nicméně používá modulární platformu MQB A0, zatímco Audi stejně jako třeba Karoq stojí na verzi MQB A1. Přesto Němci používají stejnou techniku, jen ji prodávají daleko dráž. Q2 tedy na rozdíl od českého „kamzíka“ nemá finanční problémy a snadno může plnit firemní pokladnu. Jeho zaříznutí tak nedává zrovna smysl.
Stačí však jeden pohled pod kapotu, a rázem je jasno - s elektrickým ústrojím a bateriemi o kapacitě 38 kWh, s nimiž je spojen žalostný dojezd 265 km, je Q2 k mání jen v Číně. Evropané pak mohou volit pouze mezi benzinovými a dieselovými agregáty, které byly Bruselem shledány jako to největší zlo pod sluncem. Páté nejspolehlivější auto současnosti dle aktuálního TÜV Reportu tak před sebou má už jen pár měsíců.
Při tomto výhledu a s daným renomé vlastně není překvapivé, že hodnota exemplářů z druhé ruky není zrovna nízká. Pokud zauvažujete o kouscích z let před faceliftem, který přišel v roce 2019, musíte si připravit přinejmenším 300 tisíc korun. V takové chvíli však očekávejte výrazný nájezd a pod kapotou dieselovou jedna-šestku se 116 koňmi. Za stádo alespoň 150 koní ovšem již dáte zhruba 375 tisíc Kč, v kombinaci s nízkým nájezdem pak přes 400 tisíc korun.
Ani to pochopitelně není konečná, verze po modernizaci totiž již startuje okolo 500 000 Kč. A jakmile zašilháte směrem ke sportovnímu provedení SQ2, jehož všechna čtyři kola roztáčí 300 koní, nemusí vám stačit ani 900 tisíc korun. Dobrou zprávou nicméně ve všech případech je fenomenální spolehlivost. Pouze 11 procent všech majitelů totiž zaznamenalo nějakou závadu. I tak ale všechna auta zůstávala provozuschopná, hned 88 procent všech problémů Audi odstranilo bezplatně.
Co se pak týče případných vad, v podstatě jen zkontrolujte, že funguje veškerá elektroinstalace a klimatizace. A protože vůz byl často používán rodinami, vyplatí se rovněž prověřit stav karoserie a litých kol kvůli případným ťukancům. Příliš však nepočítejte s tím, že byste následně mohli požadovat slevu, a to ani za předpokladu, že došlo na poškrábání plastů a znečištění sedadel - znovu se totiž budeme opakovat, nicméně tohle auto je zosobněním kvality.
Potvrzují to i kolegové z Německa, kteří proklepli dva roky starý exemplář, tedy Q2 po faceliftu. S tím první majitel najel jen 10 992 km, zároveň nevynechal jedinou prohlídku. Přeplňovanou jedna-čtyřku pak spároval s manuálem a bohatší výbavou. Hnací ústrojí přitom funguje zcela bezproblémově, vůz pak nehyzdí jediný šrám. Cena 25 900 Eur (cca 610 tisíc korun) je tak vlastně pomalu lidová i proto, že fanoušci Audi touží spíše po automatu S tronic.



Malé SUV je druhým nejspolehlivějším modelem značky, stejně jako A3 má na kontě 2,6procentní míru poruchovosti. Majitelé navíc dodávají, že i s některými vadami bylo Q2 stále pojízdné, výrobce navíc většinu potíží vyřešil v rámci záruky. Foto: Audi
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
včeraČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
před 9 hodinamiŠéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
před 11 hodinamiBývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
včeraMuž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
včeraMax Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva