Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Luxusní a velmi schopné SUV ještě s pořádným TDI lidé v bazarech nesmyslně přehlíží, o to levnější dnes je
6.10.2022 | Petr Miler
Může se zdát, že zrovna takové auto dnes jako ojeté nemůže jít koupit výhodně, ale opak je pravdou. I když jde o obecně žádoucí model, pro tuto verzi se lidé do bazarů kvůli předsudkům neženou. VW Touareg II s motorem V8 TDI tak dnes snadno koupíte levněji než základní Octavii.
Situace na trhu s auty zůstává složitá. I když časy nekonečné poptávky jsou dávno pryč, vysoké ceny ojetin povolují jen obtížně. Je to dáno řadou faktorů od obecné drahoty (existuje něco jako cenová hierarchie a ceny aut navzdory omezenému zájmu zůstávají v určitém poměru k jiným věcem) až po fakt, že trh s novými vozy je nadále rozvrácený a část zájemců o nové auto do bazarů pořád přivádí. Ti jsou pak zejména za mladší ochotni zaplatit hodně, což prodejce udržuje v naději a ceny drží vysoko.
Pořád ale existují auta, která lze i za této situace koupit relativně výhodně. A toto je jedním z nich. Jde o Volkswagen Touareg, který Němci přivedli na svět v roce 2002 jako vůbec první pokus o luxusní SUV celého koncernu. Začátky byly složité, protože zákazníci neměli důvěru v obří VW za vysokou cenu, odvaha a trpělivost se automobilce vyplatila - tento model se postupně stal prodejním hitem a dnes platí mezi velkými SUV za stálici.
Volkswagen tak už dnes prodává třetí generaci Touaregu, který byl a je z hlediska univerzálnosti využití jedním z nejlepších aut své třídy. Toto SUV se jako jedno z mála drží tradičních hodnot aut této kategorie - může se chlubit vysokou úrovní komfortu, slušnými výkony i dobrými terénními schopnostmi. Kvalitu je ale třeba v případě nového vozu vyvážit skoro zlatem - nový Touareg s benzinovým 3,0 TSI začíná na ceně 1 998 900 Kč, naftový třílitr TDI v základním provedení stojí dokonce víc než 2 miliony Kč. Vrcholný Touareg V8 TDI už nekoupíte, v době své dostupnosti byl ale ještě o desítky procent dražší.
To jsou všechno docela šílené ceny, také předešlá generace Touaregu s interním označením 7P byla ale dostupná s naftovým osmiválcem. A její ceny se zdaleka tak vysoko nedrží. Je to obecně vůz, který rychle klesá na ceně a ani dění posledních let na tom mnoho nezměnilo. Jednak je to prostě drahé luxusní auto, šestiválcové Touaregy si ale drží cenu lépe. Lidé se osmiválců bůhvíproč bojí, i když je „nesežerou” ani spotřebou, ani provozními náklady.
Zejména v Německu s podivným přístupem k naftovým motorům se ceny ojetých Touaregů V8 TDI propadly hodně nízko. Vozy minulé generace s tímto motorem stojí na západ od našich hranic ve slušném stavu už od nějakých 300 tisíc korun a pokud přidáte dalších 100, můžete si vybírat už ze slušných kousků. A i na opravdu zachovalé exempláře nepotřebujete více než 450 až 500 tisíc korun, za které kolik dnes nekoupíte ani nejlevnější Octavii se základní výbavou a tříválcovým motorem o 115 koních.
V případech Touarehu se otevírá šance krotit 4,2 V8 TDI o výkonu 340 koní a 800 Nm točivého momentu. A nejsou to jen hezká čísla na papíře. Malá lokomotiva umí a při zašlápnutí plynu do podlahy se stovka po startu z místa na tachometru ukáže za 5,8 sekundy. To byste do tohoto monstra, se kterým jste před chvíli sjeli potokem z Kilimandžára, asi neřekli.
Nechceme vám nabízet žádný konkrétní kousek, na zdrojovém odkazu jich najdete desítky, ze kterých si sami můžete vybrat. Stačí opravdu i méně než půl milionu, abyste mohli sáhnout po skvěle vybavených kusech s nájezdy do 170 tisíc km, což na tohle auto není mnoho. Vysoká výbava a jasná historie s pravidelným servisem tu nejsou žádné rarity. Jde o vozy, které se jako nové prodávaly okolo 2,5 milionu Kč, dnes stojí o 80 % méně. A čtyři pětiny svých původních vlastností zdaleka netratily.
S danými nájezdy by v nich mělo být ještě hodně života, v prodeji vidíme auta i s 400 nebo 500 tisíci km a pořád jsou prodávána s perspektivou dalšího použití. Verze s motorem V8 TDI ostatně platí za velmi spolehlivou a ani německé STK u ní neevidují žádné typické velké slabiny. Je to skutečně přehlížené auto budící obavy svým osmiválcovým pohonem, ale zjevně nemístně. Dodáte-li si trochu odvahy a vyberete-li správný kus, můžete s tímto vozem udělat velmi slušný obchod.









Podobný Touareg V8 TDI R-Line se dnes dá koupit levněji než základní Octavia v perspektivním stavu. Je to o asi 2 miliony Kč méně, než kolik stál kdysi jako nový, jsou to skutečně zajímavé nabídky. Foto: Volkswagen
Zdroje: Mobile.de, TÜV
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
před 7 hodinamiNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dosud neznámá firma ukazuje Porsche, jak znovu dělat žádoucí auta podle jeho vlastního receptu
před 3 hodinamiReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
před 5 hodinamiJe to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
před 6 hodinamiVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
před 7 hodinamiIkona VW mezi SUV po 23 letech skutečně končí, navíc nedůstojně, z avizované náhrady se člověk musí chytat za hlavu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva