Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny
11.7.2019 | Mirek Mazal
Trochu to připomíná slavnou scénku z Obecné školy - někteří prostě musí určité věci poznat na vlastní kůži. Otvírat přehřátý chladicí systém auta je prostě hloupost, i s hadry v ruce.
Důrazné varování před otvíráním víčka nádobky s vroucí chladicí kapalinou nevzniklo náhodou. Neustálé upozorňování na možné popálení stříkající tekutinou není projevem hysterie a má reálný základ ve fyzikálních zákonech. Kapalina je v uzavřeném chladicím systému pod tlakem, má tedy vyšší teplotu varu a po kontaktu s okolním prostředím se okamžitě začne vařit a doslova exploduje. Přístup k chladivu v motorovém prostoru je tedy v případě přehřátí motoru nutné nechat na později, kdy se agregát přirozeně ochladí a dovolí chladicí okruh bezpečně otevřít.
Teoretické poučky některým nestačí a zřejmě méně chápavý Matthew Elliott potřeboval odvézt do nemocnice, aby všem podobným pochybovačům ukázal následky neuposlechnutí dobře míněných rad. Na pravé ruce bude mít výhružnou vzpomínku nejspíše do konce života. A to může být rád, že zůstalo jen u popálené kury.
Elliott zastavil u kraje své BMW E36 s vařícím chladivem, které se chtělo dostat přes uzávěr nádobky. Britský amatér vzal do pravé ruky hadry, aby se nepopálil, ale zapomněl na tlak uvnitř celého oběhu. Když se mu tedy po chvíli podařilo odšroubovat plnící uzávěr, vařící voda vytryskla do vzduchu v obrovských a opakovaných gejzírech.
Pálivá fontána zasáhl Elliota, který nestihl a snad ani nemohl stihnout uskočit. Nejvíce utrpěla jeho pravá ruka natažená u syčící kapaliny, která se před jeho zraky měnila v žhavou páru. Majitel E36 se chvíli svíjel bolestí vedle svého BMW, kvůli popáleninám pak musel odjet do nemocnice. Doktoři ošetřili velkou ránu přes celé předloktí a zároveň vznikly dostatečně odrazující záběry odhalené kůže, aby připomněly všechny poučky o nebezpečí vroucí vody v chladiči.













Zdánlivě nevinné otevření systému chlazení se v případě, kdy je zahřátý, rychle změní v bolestivý zážitek
Matthew Elliot vlastni hezké BMW řady 3 generace E36, ...
...teď je i majitelem popálené ruky
Zdroj: Matthew Elliott@Facebook
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejčtenější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025Jezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
11.4.2025Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025K mání je krásná vrcholná Alfa Romeo ze zlatých časů značky v dokonalé verzi i s milionem servisních záznamů. Možná je čas se rozloučit
11.4.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch