Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Majitel zpackaného elektrického Volva ukázal světu, jaký šmejd tohle auto je, zasvětil tomu celou webovou stránku
před 11 hodinami | Petr Prokopec
Je to auto, které Volvo loni nemělo problém začít prodávat nehotové a dokonce jej tak prezentovat novinářům. Nyní mu způsobuje miliardové ztráty a automobilka už ani nepočítá s tím, že na něm někdy něco vydělá. Může být ještě hůř? Ale to víte, že může.
V listopadu 2022 se Volvo pochlubilo novým modelem EX90. Švédové v tu dobu tohle elektrické SUV prezentovali jako svou novou vlajkovou loď, která měla nahradit spalovací XC90. Automobilka i proto jako součást standardní výbavy osadila střechu LiDARem od společnost Luminar, který měl mimo jiné detekovat chodce až na vzdálenost 250 metrů. Protože byl navíc doplněn 16 ultrazvukovými senzory, 8 kamerami a 5 radary, mělo by EX90 umožnit autonomní jízdu na úrovni SAE3, což znamená, že majitel může sundat ruce z volantu a oči z vozovky.
Švédové původně předpokládali, že výrobu a prodej odstartují ještě před koncem roku 2023. Ovšem kvůli komplikovanému softwaru došlo na průtahy, kvůli kterým první exempláře zamířily k majitelům teprve loni. Volvo je navíc předávalo nedokončené s tím, že je dodělá později. Ani o měsíce později ale vozy nedokončila a stále nehotové je půjčovala i novinářům, kteří si rozpaky nenechali pro sebe. To nepomohlo reputaci EX90 ani Volva a finanční dopad těchto potíží je obrovský. Švédové nedávno přiznali, že kvůli EX90 a podobně problémovému EC90 museli odepsat zhruba 25 miliard korun a na autech zřejmě nikdy nic nevydělají.
Vypadá to jako slušná „soda”, ovšem nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř, že? Proti Volvu se není otočil jeden z jeho vlastních zákazníků, který se rozhodl celému světu ukázat, co je EX90 za šmejd. A automobilku rovnou žaluje. Své auto si přitom převzal až v březnu, kdy už mělo být dávno v pořádku. Zjevně není, ani zdaleka.
Jde přitom o fanouška značky, který byl dosud navýsost spokojen se svým XC90 R Design, dokonce mu nevadilo, že jde o jinou specifikaci, než si původně objednal - na tu by totiž musel čekat mnohem déle. Dnes si asi kvůli své nedočkavosti rve vlasy na hlavě, neboť pouhé tři dny po převzetí odstartovala série nepříjemností, kvůli nimž byl vůz po většinu času v nepoužitelném stavu.
Jak už padlo, problémů je taková řada, že Vicken Kanadjian kvůli tomu založil dokonce i webovou stránku MyVolvoEX90.com, kde rozebírá jeden po druhém. Vše odstartovaly nefunkční klíčky, karta a digitální klíček, načež jediná možnost, jak se dostat do vozu, byla skrze mobilní aplikaci. Tyto problémy navíc přetrvávaly i po dubnové modernizaci softwaru, kterou značka provedla. Update navíc stav elektrického SUV jen zhoršil, neboť centrální obrazovka byla náhle nefunkční, dveře se samovolně odemykaly a zamykaly a na jeden týden přestala fungovat klimatizace.
Kanadjian má veškeré potíže zmapované, na jeho webu si tak můžete prohlédnout třeba snímky středového displeje, které jednoznačně prokazují selhání elektroniky. Na největší problém ale došlo v červnu, kdy majitel jel po dálnici. Vůz totiž náhle přišel o výkon a na přístrojovém štítu vyskočila hláška, že je třeba zastavit a přesunout volič převodovky do polohy „P“, aby mohlo dojít na restart systému. Jak dealerství, kde Kanadjian vůz koupil, tak i kanadské zastoupení Volva, potvrdily, že šlo o krajně nebezpečnou situaci.
U majitele tím přetekl pohár trpělivosti, načež vznesl stížnost u Transport Canada, což je úřad, který reguluje dopravu na kanadských silnicích. Zároveň po Volvu požadoval, aby mu dodalo jiné, ovšem plně funkční EX90, nebo aby mu vrátilo peníze. Volvo se ale v posledních letech chová velmi arogantně, a tak se dočkal odpovědi, že na nic takového nedojde a své potíže má řešit se servisem. To ovšem Kanadjian dělal několik měsíců, kdy jeho vůz stál u techniků často i několik týdnů v kuse. Problémů ovšem neubývalo, právě naopak.
Nešťastníkovi tak nakonec nezbylo nic jiného než podat na Volvo žalobu. Po značce požaduje nejen veškeré peníze, které za problematické EX90 zaplatil, ale i kompenzaci za potíže, které mu s jeho vlastnictvím vznikly. Proč Volvo nechalo situaci zajít tak daleko, nemáme tušení. Zjevně samo ví, jaký průšvih tohle auto je, tak proč jej nechat páchat další škody?



EX90 dorazilo na trh se zpožděním, navíc nehotové. A i když je to už rok, majitelům působí potíže i nadále. Jeden z nich je tak frustrovaný, že stvořil web popisující jeho patálie do detailu. A automobilku kvůli její ignoraci žaluje. Foto: Volvo
Zdroj: InsideEVs
Bleskovky
Audi dostává na sociálních sítích „kouř” za své novinky. Dealer chtěl ukázat nový vůz jako lepší a nestačil se divit
před 11 hodinamiŠpatný den v práci? Tomuto týpkovi spadlo na zem vzácné Porsche za 100 milionů při přepravě po drahé renovaci
včeraOpěvovaná Corvette C8 to rozbalila na německé dálnici v základní evropské verzi. Na „levnej americkej kýbl” exceluje
19.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS-Superbike: Hledají se jezdci 15:00
- Pre Balaton Ring 10:00
- BMW R 1300 R Titan: stavba z BMW Motorrad 08:00
- Test Moto3 v Brně včera 18:19
- Časový program na novém Balaton Ringu včera 10:00
Nejnovější články
Bugatti ukázalo, kde bude vyrábět nový Tourbillon. Její „Ateliér” má ke klasické továrně hodně daleko
před 5 hodinamiNezisková organizace tvrdí, že jen lpěním na elektromobilech se Evropa vrátí na vrchol. Platí ji Čína a EU, dostala na to 33 milionů
před 7 hodinamiBritové vyzkoušeli ostrou Škodu Elroq RS a říkají jasně: Nejsme pobaveni. Dostala tři hvězdičky z pěti
před 8 hodinamiRestaurace Tesly otevřela své brány veřejnosti, návštěva bude zážitkem i pro vaši peněženku
před 10 hodinamiAudi dostává na sociálních sítích „kouř” za své novinky. Dealer chtěl ukázat nový vůz jako lepší a nestačil se divit
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva