Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Majitelé elektromobilů se za mrazivých teplot potýkají s novým fenoménem, zamrzají jim nabíjecí kabely
10.1.2024 | Petr Miler
V Evropě je zase jednou zima jako už dlouho ne. A hned si to vybírá své následky. Motoristé se spalovacími vozy jsou už připraveni na leccos, pro elektromobilisty může jít o novou situaci. A tak se setkávají s novými problémy.
V Česku je tento týden zima, jako když praští, můžu si o tom ale nechat jen vyprávět. V tuto chvíli jsem v Nizozemsku, kde je zima o poznání menší. Protože lidé tu ale nejsou ani zvyklí používat zimní pneumatiky, jsou celodenní teploty lehce pod nulou a mrazy okolo -5°C v noci extrémem svého druhu, který celou zemi pomalu paralyzuje.
Jako Češi se můžete smát, ale tak to prostě je, lidé jsou tu zvyklí na jiné podmínky. Zima tedy trápí i motoristy, kteří jsou nezřídka naváděni k tomu, aby nejlépe vůbec nevyjížděli, což spousta lidí respektuje - tak málo kolon jako včera člověk na dálnicích nepotkal měsíce. Většina lidí ale pochopitelně auta používá dál, což má vzhledem k místnímu zastoupení elektromobilů neobvyklé dopady.
Asistenční služba místního ANWB tak má podle deníku NU napilno, neboť za jediný den řeší okolo 6 tisíc problémů motoristů s jejich vozy, což je asi o 50 procent víc než za jiných perných dnů. A většina z nich souvisí s právě panující zimou. Některé problémy jsou obvyklé - vybité baterie, zamrzlé ruční brzdy, zamrzlé zámky či přimrzlé dveře... Znáte to. Je tu ale také jeden úplně nový fenomén, který vyžaduje kombinaci nízkých teplot a vysokého výskytu elektrických aut nepřipravených řidičů (v Norsku se zimou počítáte víc, že?) - zamrzlé nabíjecí kabely.
Už ta ironie - někteří Nizozemci hrdě jezdí s elektromobily, aby bojovali proti globálnímu oteplování, a najednou musí bojovat se zamrzlým nabíjecím kabelem ve zdířce. Za takových okolností logicky nemohou s autem jet stejně jako někdo, komu zamrzne ruční brzda, prostě to technicky nejde. A s ohledem na panující počasí nelze sázet na zlepšení, mrazivo má být i přes den až do čtvrtka a ani poté nebude zrovna teplo - podobně jako v Česku.
Někde na ulici se taková věc řeší těžko, určitě bychom nabíjecí kabel nepolévali horkou vodou. Asistence ANWB pochopitelně má své metody a motoristům radí, že pokud má jejich auto funkci předehřevu, může to být ta cesta, jak potížím předejít. Ale nemusí, za dostatečné zimy a vlhkosti může kabel přimrznout k autu tak jako tak. Inu, nová doba, nové problémy...
Elektromobil v zimě funguje, v tom problém není. Ale jak? To už může být docela jiná otázka, jak ukazuje letošní zimní praxe Nizozemců. Foto: Škoda Auto
Zdroj: NU
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 4 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejnovější články
- Nový Duster se do detailu odhalil jako Renault, při jeho ceně to bude obrovský hit
před 2 hodinami - Američané ukázali nový podvodní dron. Dosud tajná zbraň nahání hrůzu nejen žralokům
před 3 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 4 hodinami - Land Rover asi zapomněl, kým je a jaký se píše rok. Představil nový 350koňový diesel a osmiválec nahrazující motor V6
před 5 hodinami - Tesla už má problémy i v Číně. Její prodeje se tam propadly skoro o pětinu, i když trh a soupeři rostou
před 7 hodinami