Manažer si koupil elektrické Audi za 3 miliony, za dva roky s ním víc času strávil v servisech než na silnici

Když přijde řeč na použitelnost elektromobilů, obvykle se vše točí okolo baterií, jejich kapacity, dobíjení, životnosti... Jak se ale ukazuje, i u velmi drahého elektrického auta německé provenience vás mohou dostat potíže s kvalitou a spolehlivostí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Manažer si koupil elektrické Audi za 3 miliony, za dva roky s ním víc času strávil v servisech než na silnici

2.2.2023 | Petr Prokopec

Manažer si koupil elektrické Audi za 3 miliony, za dva roky s ním víc času strávil v servisech než na silnici

/

Foto: Audi

Když přijde řeč na použitelnost elektromobilů, obvykle se vše točí okolo baterií, jejich kapacity, dobíjení, životnosti... Jak se ale ukazuje, i u velmi drahého elektrického auta německé provenience vás mohou dostat potíže s kvalitou a spolehlivostí.

S nekvalitou elektromobilů si lidé obvykle spojí Teslu, která dokáže poslat do prodeje neuvěřitelné šmejdy. Stále častěji se nicméně ukazuje, že bateriový pohon dělá vrásky na čele i jiným výrobcům. Výjimkou není ani koncern VW, v jehož případě si lidé stěžují jak na ID.3 a další „lidové” elektrické vozy, tak třeba na Porsche Taycan. A problémy jsou zjevně i s Audi e-tron GT. S opravdu nemilou zkušeností se totiž přihlásil pětapadesátiletý manažer z Bavorska, jenž si elektromobil se čtyřmi kruhy ve znaku pořídil v srpnu 2021. S autem za 130 tisíc Eur (cca 3 091 000 Kč) ale od té doby najel pouze 18 500 kilometrů.

Důvodem není jeho odpor k řízení, nýbrž nespolehlivost. Majitel vozu za uplynulý rok a půl zažil snad všechny potíže, jaké jej mohly stihnou. Jelikož dříve vlastnil Teslu Model S, nemohl čekat zázraky, přechodem k Audi se ale přesunu jen z bláta do louže. Rovněž německá automobilka dokáže poslat do prodeje velmi nekvalitní vůz a současně odmítat jakékoli pochybení. Muž si tak již najmul právníka a chystá se na tvrdou soudní bitvu, ze které Audi snad ani nemůže vyjít vítězně. Jím vyrobený elektromobil je totiž skutečně problematický vůz, který majitel už nechce ani vidět.

Abychom nemluvili jen obecně, můžeme přikročit k detailům. Tím asi nejzávažnějším problémem se ukázalo být přepínání vozu do nouzového režimu. V takovém případě je totiž velmi omezen výkon. Může se tu u elektromobilů výjimečně stát, kdy chtějí zamezit úplném selhání pohonného ústrojí nebo upřednostnit dojezd před vším ostatním. Dle majitele nicméně jeho vůz přecházel do nouzového režimu prakticky při každém nastartování.

Za dalším selháním stojí palubní navigace, jejíž fungování prostě nešlo brát vážně. Když se totiž muž vydal na cestu z Bavorska do Brém, systém mu doporučil zastávku na dobití v Duisburgu. Ten ovšem na dané trase vůbec neleží. Problematický se nicméně mnohokrát ukázal i samotný dobíjecí proces. A aby toho nebylo málo, pravidelně selhávala také klimatizace a ohřev kabiny. Elektronika tohoto vozu je tedy vážně problematická.

A přišly i problémy mechanického rázu. Palubní deska totiž rachtá, zatímco u dveří se odlouplo těsnění. Naštvání majitele je tedy plně pochopitelné, zvláště když si se žlutou želvou na displeji, jenž signalizovala onen snížený výkon hnacího ústrojí, nedokázal poradit ani odborný personál značky. Auto strávilo více času po servisech než v provozu, a Audi by proto mělo sklapnout podpatky a vůz raději odkoupit zpět, než bude mít z ostudy kabát. Jak se totiž ukázalo na diskuzním fóru, podobné problémy trápí u jiné kupce.

Znovu je tak potvrzeno, co se o elektromobilech traduje. Tedy že náklady na jejich vývoj a výrobu jsou enormní, stejně jako jejich ceny, pro výrobce ale představují tak novou věc, že ani jedno z toho není zárukou alespoň přijatelné kvality a spolehlivosti. A ony náklady s tím mohou mít souvislost - zejména výdaje spojené s bateriemi jsou tak vysoké, že i prémiové značky musí přistoupit k úsporám ve všech ostatních ohledech. Dolů tak jde kvalita, spolehlivost, spokojenost zákazníků a ve výsledku i image elektrických aut a jejich výrobců jako takových. A světlo na konci tunelu se zdá být v nedohlednu.


Manažer si koupil elektrické Audi za 3 miliony, za dva roky s ním víc času strávil v servisech než na silnici - 1 - Audi e-tron GT 2021 prvni sada 07Manažer si koupil elektrické Audi za 3 miliony, za dva roky s ním víc času strávil v servisech než na silnici - 2 - Audi e-tron GT 2021 prvni sada 08Manažer si koupil elektrické Audi za 3 miliony, za dva roky s ním víc času strávil v servisech než na silnici - 3 - Audi e-tron GT 2021 prvni sada 23
Tři miliony korun již nejsou zanedbatelnou sumou, člověk po jejich utracení očekává kvalitní auto, zvláště od prémiové značky. Audi e-tron GT může mít k něčemu takovému zjevně daleko. Foto: Audi

Zdroj: Focus

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.