Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Mezi nejspolehlivějšími rodinnými ojetinami podle Němců jsou i dvě Škody, dnes je koupíte za pakatel
5.5.2023 | Petr Prokopec
Při pohledu do ceníků automobilek se dnes dostupné rodinné auto jeví jako nesplnitelný sen, v bazarech je ale přece jen lépe. Za zlomek cen nemastných a neslaných nových vozů dostanete časem prověřené kousky, které poslouží i náročnějším kupcům.
Když jste svobodní a bez závazků, máte zcela jiné potřeby i požadavky. Platí to také o automobilech, které v takové chvíli nemusí být extrémně prostorné. Netrápí vás ani jejich případná žíznivost, neboť vaše konto nezatěžují třeba obědy ratolestí ve škole či školce. Namísto neustálé obměny dětského šatníku pro změnu můžete utrácet třeba za závodní kombinézu a helmu. A stejně tak lze hradit i vyšší měsíční splátky spojené třeba s vyšším výkonem. Jakmile ale přichází rodina, priority se mění a s těmi také vaše možnosti.
Dle statistik přitom největší část Čechů je ochotná utratit za pořízení automobilu 200 až 300 tisíc korun. Z pohledu svobodného IT specialisty nejde o zásadní částku, obyčejný dělník s manželkou a dětmi na krku má ovšem již značný problém s jejím „splašením“. V současné době si navíc za takové peníze již nové rodinné auto ani nemůže dovolit. Takové Hyundai i10 totiž sice startuje pod ní, ovšem méně než čtyřmetrový hatchback není zrovna ideálem pro výlety na hory či k moři.
Ve finále tedy většině lidí aktuálně nezbývá již nic jiného, než lovit dopravní prostředek v bazarech. S těmi pak sice jsou spojené nižší ceny, ovšem také značná rizika. Naštěstí je tu ovšem TÜV Report, s jehož pomocí lze oddělit zrno od plev. Naši kolegové tak dali dohromady pět aut, v jejichž případě vám postačí 10 000 Eur (cca 234 tisíc Kč) na koupi vozu, který bude častěji na silnici než v servisu. Počítat přitom lze s bezproblémovou historií, stejně jako s nájezdem do 150 tisíc km. Tady jsou jeden po druhém včetně jejich silných a slabých stránek.
Toyota Verso
Japonské MPV rozhodně nelze považovat za účastníka soutěže krásy. Nicméně disponuje sedmi sedadly, což oceníte i ve chvíli, kdy máte pouze dvě děti - na chatu totiž snadno vezmete i jejich kamarády. Pravda, v takové chvíli je musíte obložit taškami, neboť zavazadelník pobere jen 178 litrů, po vyjmutí zadní řady ale narůstá na 440 litrů. Čistě pětimístné vozy se sklopenými zadními sedadly pak mají kapacitu dokonce až 1 740 l.
V případě zájmu přitom volte spíše vozy po faceliftu z roku 2013, jenž se dočkaly modernějšího venkovního designu. V závislosti na zvažovaném provozu pak volte buď 2,2litrový turbodiesel, nebo benzinovou jedna-osmu. Obávat se pak můžete maximálně následků řádění předchozí rodiny, tedy škrábanců na kolech či karoserii, případně uvnitř. Ceny slušných kousků startují okolo 165 tisíc korun.



Foto: Toyota
Ford C-Max
Zástupce modrého oválu ve své základní verzi zvládá okouzlit třemi variabilními sedadly vzadu, zatímco provedení Grand C-Max dostalo nejen posuvné boční dveře, ale také třetí radu. Ford s nabídkou zaujal velké množství rodin, které oslnily i solidní jízdní vlastnosti. Také proto se většina tatíků za volant více než těšila, C-Max je tak spojen s vyšším průměrným nájezdem než konkurence.
Značka nicméně zapracovala na spolehlivosti, i druhou technickou kontrolou tedy projdete bez nesnází. Při výběru ideálního exempláře se však přesto zaměřte hlavně na kontrolu náprav a zavěšení, vyvarujete se tak poměrně drahých oprav. Také v tomto případě se doporučují hlavně vozy po faceliftu, který přišel v roce 2015. Ceny jsou ovšem nižší než u Toyoty a startují na 122 tisících korunách.
Škoda Superb
Spíše než rodinami je někdejší vlajková loď české značky v prvé fázi svého života využívána jako služební vůz. To nicméně znamená, že počítat musíte s vyšším nájezdem - u devítiletých aut se pohybuje okolo 161 tisíc km, což je o 50 tisíc kilometrů více, než je v této kategorii běžné. V důsledku toho vlastně nepřekvapí, že takřka 30 procent všech aut má již na technické kontrole nemalé potíže.
Cenou za značné použití jsou přitom nejčastěji zlomené pružiny či sjeté brzdy. Podívat byste se měli také na výfuk, tradičními slabinami koncernových aut jsou pak haprující DSG a případný únik oleje. Superb nicméně na stranu pozitiv přidává více místa vzadu, než najdete v limuzínách, stejně jako obrovský zavazadelník - 1 865 litrům kombíku se totiž nevyrovná ani VW Passat Variant. Připravit si pak musíte zhruba 211 tisíc Kč.
VW Touran
Německé MPV vzniklo jako konkurence pro Opel Zafira. Disponuje proto třeba třetí řadou sedadel, kterou lze sklopit do zavazadelníku a vytvořit tak rovnou podlahu. Když tedy nepřevážíte dětský fotbalový tým, můžete nad zadní nápravu naskládat velké množství soudků s pivem a následně zavzpomínat na bezstarostné mládí, kdy třeba částka 82 tisíc korun, na které slušný Touran startuje, pro vás opravdu nebyla závratná.
Je nicméně třeba dodat, že co ušetříte při koupi, to vydáte za údržbu. Většina nabízených kousků je již slušně olítaná, a jelikož majitelé již nemusí na garanční prohlídky, nemusí být technický stav zrovna prvotřídní. Prakticky jistotou jsou tak sjeté brzdy, prověřit byste ale měli i výfuk kvůli korozi. V případě motorů pak volte spíše 2,0 TDI, které nabízí vyšší výkon než 1,9 TDI, s nímž je pro změnu spojena vyšší spolehlivost.
Škoda Roomster
Stejně jako Superb láká i Roomster zejména na velkorysý vnitřní prostor, do jeho zavazadelníku totiž po sklopení zadních sedadel naložíte až 1 810 litrů. Druhou řadu lze navíc podélně posouvat či zcela vyjmout. Musíte však akceptovat jistá omezení na druhém konci vozu, tedy pod kapotou. Škoda totiž vůz nabídla maximálně s dieselovou jedna-šestkou, jenž produkovala 105 koní. S oslnivou dynamikou tedy nepočítejte.
Co je ovšem horší, Roomster je spojován s únikem oleje, korodujícími výfuky nebo předčasně sjetými brzdovými kotouči. Dobrou zprávou je nicméně fakt, že v každé věkové kategorii najdete velké množství aut, jenž jsou zcela bezporuchové. Pokud tedy nejste s čímkoli spokojeni u první volby, přejděte k druhé. Na nejlevnější a přitom stále kvalitní ojetiny pak pak bude stačit pouze 70 tisíc korun, to je dnešní optikou skutečně pakatel.
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 2 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 3 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 5 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB