Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Moderní sexy kombík Volva je slušný držák a rodinný tank, přesto ho ojetý kvůli mánii okolo SUV koupíte levně
8.4.2024 | Petr Prokopec
Je to podle nás jedno z nejpovedenějších švédských aut posledních dekád, lidé jej ale kvůli SUV přehlíží v showroomech i v bazarech. O to levněji ho koupíte, třebaže nabídnout toho umí docela dost.
Z Volva se za několik posledních dekád stal symbol bezpečnosti, symbol spolehlivosti ale zdaleka ne. Kupříkladu podle studie firmy J.D. Power patří Volvu sedmá nejhorší příčka mezi všemi automobilovými značkami s výsledkem skoro úplně stejným jako v případě pranýřované Tesly. To je hodně špatné.
Neznamená to nicméně, že byste každé Volvo měli v autobazarech měli obcházet obloukem, je třeba zkoumat realitu model od modelu. Palce nahoru od německého TÜV dlouhodobě dostává celá šedesátková rodina, tedy modely XC60, S60 a V60 - všechny tyto vozy patří k nadprůměru, my se mezi nimi dnes zaměříme na kombík V60.
Jeho druhá generace se začala prodávat v červenci 2018, v bazarech tedy již můžete narazit na řadu exemplářů, z nichž všechny disponují přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Žádnou jinou kubaturu Švédové pro tento model nenabízí, jakkoli zákazníci mohli volit mezi benzinovými, dieselovými a hybridními jednotkami. Na vrchol se postavilo plug-in hybridní provedení T8, které kromě spalovací jednotky disponuje i elektromotorem. Jeho pohon celkově produkuje až 408 koní výkonu a 640 Nm točivého momentu.
Naši kolegové z německého Auto Bildu proklepli právě tuto verzi, čímž nás inspirovali k pohledu na spolehlivost V60 jako takové. A je skutečně potěšující, že vysloveně typickými, statisticky významnými problémy tohle auto netrpí. Při výběru je tedy třeba zaměřit se spíše na viditelné opotřebení, které naznačí péči vlastníků, a specifické potíže, které se mohou týkat toho či onoho konkrétního kusu. Pár vodítek ke kontrole bychom ale přece jen měli.
U exemplářů vyrobených po 21. lednu 2019 je nicméně třeba zkontrolovat, zda fungují autonomní brzdy, neboť senzory nemusí však detekovat překážku. Haprovat pak může i modul odesílající vaši polohu v případě havárie, u aut vyrobených mezi 10. a 22. zářím 2020 pak kritika míří k základním bezpečnostním systémům. Jelikož jde o pásy a další hardware, je třeba ověřit, zda se auto podrobilo svolávací akci.
Zmínit je třeba ještě problém zadního zavěšení, u kterého může dojít k uvolnění matek či šroubů. Tato nesnáz se přitom již týká většího počtu aut, jde o kousky vyrobené mezi 25. září 2018 a 1. dubnem 2019. Majitelé dále poukazují ještě na selhání převodovky či spojky, nesnáze jsou nicméně spojené i s elektroinstalací. Jde nicméně spíše o výjimečné případy, motory či brzdy jsou pak nejčastěji předmětem chvály.
Zajímavé je, že dle dat TÜV jako by V60 časem zrála, tedy čím starší je, tím vyšší relativní spolehlivosti dosahuje. To je obvykle znakem kvalitně postaveného auta plného osvědčených řešení. Konstrukce tomu nahrává. Druhá generace V60 sice přešla z platformy P3 na novou modulární architekturu SPA, stěžejní technologie nicméně zůstaly zachovány. A jejich modernizace nenarušila spolehlivost.
Kolegy vyzdvižený exemplář je podle nás ne zcela šťastná verze T8, která je sice výkonná, je ale také těžká a drahá. Konkrétní vůz z října 2021 s necelými 50 tisíci km na tachometru je tedy pořád zánovní a za cenu 39 990 Eur (lehce přes 1 milion Kč) představuje zajímavou nabídku i tak, přesto jsme přesvědčeni, že s V60 lze udělat lepší obchody.
Zaměřili bychom se na dieselové varianty, z nichž tu nejslabší s motorem D3 o 150 koních koupíte ojetou už za ceny okolo 320 tisíc Kč. Bude u toho nájezd okolo 200 tisíc km, ten ale tohle Volvo nepoloží. Už kolem 350 tisíc Kč můžete mít srovnatelná provedení se silnějším dieselem D4 (190 koní), která i s nájezdy mezi 100 a 150 tisíci km koupíte bezpečně pod 400 tisíc Kč. To opravdu není moc, většina lidí zkrátka kouká po SUV, V60 tak skýtá slušnou šanci na výhodný nákup solidního moderního auta ne úplně tuctové značky, které snadno poslouží celé rodině a s pověstí tanku vaše nejbližší slušně ochrání, i když se něco hodně nepovede.






Na druhou generaci Volva V60 lze pět chválu - vypadá pořád sex a se spolehlivostí problém nemá. Nejzajímavější diesely lze přesto koupit za velmi příznivé ceny. Foto: Volvo
Zdroje: Auto Bild, TÜV, J.D. Power
Bleskovky
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
dnes
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Líbánky skončily. Řidiči elektromobilů mají brzy začít platit za každý ujetý km poté, co se ukázalo, že ideologie silnice neopraví
před 5 hodinami
Jeremy Clarkson a James May jsou v slzách, o víkendu zemřel jejich bývalý kolega z Top Gearu
před 6 hodinami
Než se u Jaguaru zbláznili, tohle byl jejich plán. Měli hotové jiné auto připravené na kdeco, prozradil tehdejší šéfdesignér
před 8 hodinami
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
před 9 hodinami
Ford začal předělávat své showroomy na něco, co vypadá spíš jako jídelny Ikey, lidé tak asi mají zapomenout na mizérii jeho aut
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 11.10. 21:21 - M.Z.
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.10. 14:32 - Gasky09
- Lampárna (stěžovatelna) 11.10. 13:32 - delphin
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
