Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Moderní sexy kombík Volva je slušný držák a rodinný tank, přesto ho ojetý kvůli mánii okolo SUV koupíte levně
8.4.2024 | Petr Prokopec
Je to podle nás jedno z nejpovedenějších švédských aut posledních dekád, lidé jej ale kvůli SUV přehlíží v showroomech i v bazarech. O to levněji ho koupíte, třebaže nabídnout toho umí docela dost.
Z Volva se za několik posledních dekád stal symbol bezpečnosti, symbol spolehlivosti ale zdaleka ne. Kupříkladu podle studie firmy J.D. Power patří Volvu sedmá nejhorší příčka mezi všemi automobilovými značkami s výsledkem skoro úplně stejným jako v případě pranýřované Tesly. To je hodně špatné.
Neznamená to nicméně, že byste každé Volvo měli v autobazarech měli obcházet obloukem, je třeba zkoumat realitu model od modelu. Palce nahoru od německého TÜV dlouhodobě dostává celá šedesátková rodina, tedy modely XC60, S60 a V60 - všechny tyto vozy patří k nadprůměru, my se mezi nimi dnes zaměříme na kombík V60.
Jeho druhá generace se začala prodávat v červenci 2018, v bazarech tedy již můžete narazit na řadu exemplářů, z nichž všechny disponují přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Žádnou jinou kubaturu Švédové pro tento model nenabízí, jakkoli zákazníci mohli volit mezi benzinovými, dieselovými a hybridními jednotkami. Na vrchol se postavilo plug-in hybridní provedení T8, které kromě spalovací jednotky disponuje i elektromotorem. Jeho pohon celkově produkuje až 408 koní výkonu a 640 Nm točivého momentu.
Naši kolegové z německého Auto Bildu proklepli právě tuto verzi, čímž nás inspirovali k pohledu na spolehlivost V60 jako takové. A je skutečně potěšující, že vysloveně typickými, statisticky významnými problémy tohle auto netrpí. Při výběru je tedy třeba zaměřit se spíše na viditelné opotřebení, které naznačí péči vlastníků, a specifické potíže, které se mohou týkat toho či onoho konkrétního kusu. Pár vodítek ke kontrole bychom ale přece jen měli.
U exemplářů vyrobených po 21. lednu 2019 je nicméně třeba zkontrolovat, zda fungují autonomní brzdy, neboť senzory nemusí však detekovat překážku. Haprovat pak může i modul odesílající vaši polohu v případě havárie, u aut vyrobených mezi 10. a 22. zářím 2020 pak kritika míří k základním bezpečnostním systémům. Jelikož jde o pásy a další hardware, je třeba ověřit, zda se auto podrobilo svolávací akci.
Zmínit je třeba ještě problém zadního zavěšení, u kterého může dojít k uvolnění matek či šroubů. Tato nesnáz se přitom již týká většího počtu aut, jde o kousky vyrobené mezi 25. září 2018 a 1. dubnem 2019. Majitelé dále poukazují ještě na selhání převodovky či spojky, nesnáze jsou nicméně spojené i s elektroinstalací. Jde nicméně spíše o výjimečné případy, motory či brzdy jsou pak nejčastěji předmětem chvály.
Zajímavé je, že dle dat TÜV jako by V60 časem zrála, tedy čím starší je, tím vyšší relativní spolehlivosti dosahuje. To je obvykle znakem kvalitně postaveného auta plného osvědčených řešení. Konstrukce tomu nahrává. Druhá generace V60 sice přešla z platformy P3 na novou modulární architekturu SPA, stěžejní technologie nicméně zůstaly zachovány. A jejich modernizace nenarušila spolehlivost.
Kolegy vyzdvižený exemplář je podle nás ne zcela šťastná verze T8, která je sice výkonná, je ale také těžká a drahá. Konkrétní vůz z října 2021 s necelými 50 tisíci km na tachometru je tedy pořád zánovní a za cenu 39 990 Eur (lehce přes 1 milion Kč) představuje zajímavou nabídku i tak, přesto jsme přesvědčeni, že s V60 lze udělat lepší obchody.
Zaměřili bychom se na dieselové varianty, z nichž tu nejslabší s motorem D3 o 150 koních koupíte ojetou už za ceny okolo 320 tisíc Kč. Bude u toho nájezd okolo 200 tisíc km, ten ale tohle Volvo nepoloží. Už kolem 350 tisíc Kč můžete mít srovnatelná provedení se silnějším dieselem D4 (190 koní), která i s nájezdy mezi 100 a 150 tisíci km koupíte bezpečně pod 400 tisíc Kč. To opravdu není moc, většina lidí zkrátka kouká po SUV, V60 tak skýtá slušnou šanci na výhodný nákup solidního moderního auta ne úplně tuctové značky, které snadno poslouží celé rodině a s pověstí tanku vaše nejbližší slušně ochrání, i když se něco hodně nepovede.
![Moderní sexy kombík Volva je slušný držák a rodinný tank, přesto ho ojetý kvůli mánii okolo SUV koupíte levně - 1 - Volvo V60 ojete klady zapory 2024 T8 R-Design 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Moderní sexy kombík Volva je slušný držák a rodinný tank, přesto ho ojetý kvůli mánii okolo SUV koupíte levně - 2 - Volvo V60 ojete klady zapory 2024 T8 R-Design 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Moderní sexy kombík Volva je slušný držák a rodinný tank, přesto ho ojetý kvůli mánii okolo SUV koupíte levně - 3 - Volvo V60 ojete klady zapory 2024 T8 R-Design 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Moderní sexy kombík Volva je slušný držák a rodinný tank, přesto ho ojetý kvůli mánii okolo SUV koupíte levně - 4 - Volvo V60 ojete klady zapory 2024 T8 R-Design 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Moderní sexy kombík Volva je slušný držák a rodinný tank, přesto ho ojetý kvůli mánii okolo SUV koupíte levně - 5 - Volvo V60 ojete klady zapory 2024 T8 R-Design 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Moderní sexy kombík Volva je slušný držák a rodinný tank, přesto ho ojetý kvůli mánii okolo SUV koupíte levně - 6 - Volvo V60 ojete klady zapory 2024 T8 R-Design 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Na druhou generaci Volva V60 lze pět chválu - vypadá pořád sex a se spolehlivostí problém nemá. Nejzajímavější diesely lze přesto koupit za velmi příznivé ceny. Foto: Volvo
Zdroje: proklepli právě tuto verzi, TÜV,.D. Power
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nejnovější články
Volvo to přepísklo s přechodem elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 46 minutamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 2 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.26. 22:58 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.26. 17:35 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 07.26. 15:00 - pavproch
- BMW Divize 07.26. 14:38 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha