Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Máte pocit, že vaše žena auta jen ničí? Takto se s tím vypořádal jeden manžel
13.3.2018 | Petr Miler
Můžete nás označit za sexisty, ale nerozmluvíte nám, že většina žen se svými auty nezachází uctivě. Tento muž se to pokusil změnit.
Možná máte to štěstí a jste partnerem ženy, která auto opatruje jako oko v hlavě. Řídí ho jemně a s citem, žádné části karoserie neříká parkovací asistent, chápe, že pneumatiky jen po obvodu disků kol, vnitřek si neplete s restaurací ani kosmetickým salonem, všímá si všech varovných kontrolek, dokáže s ním zajet včas do servisu a když je třeba, umyje ho a vyčistí. Možná taková žena existuje, možná. Pokud jste na ni ale narazili, věřte, že jde o velkou výjimku potvrzující docela jiné pravidlo.
Není to sexismus, ale empirie - ženy zkrátka k autům obvykle žádný vztah nemají. A podle toho se k nim chovají. Citlivé zacházení ke studenému autu nemají v repertoáru, otřískanou karoserii vytvoří rychleji než krupobití, hezká kola z lehkých slitin začnou velmi rychle vykazovat znaky útoku bobra a z lak z hran dveří donutí opadávat po kilech. Okopaný či jinak poničený interiér je nezajímá a pokud na čalounění skončí trocha zmrzliny, dotýká se jich to jen tehdy, když si o flek mohou ušpinit šaty či kabelku. A pokud v autě podobným způsobem řádí děcko, je jim to ukradené. Však snad si snad ještě myšáček může dát botičky na palubku.
To ale není vše. Červenou kontrolku přehlédnou, i když svítí přes celou přístrojovou desku a na možný servis se vás zeptají v momentě, kdy je začne udivovat význam hlášky: „Inspekce před 152 dny!” Mytí či jiné průběžné údržby jsou schopny, ale až na samé hranici únosnosti a obvykle ne vlastními silami. Jsou to tvrdá slova, ale ruku na srdce: je to tak a bolí nás to vidět tím spíše, čím více auta milujeme. Udělat s tím ale nejsme schopni nic - buď přijmeme nastalou situaci jako fakt, nebo ji začneme řešit, dostaneme co proto a stejně ničeho nedosáhneme. To druhé zkusí každý muž jednou, pak zjistí, že první možnost je prostě menší zlo. Ne každý ale složil ruce v klín a někteří se snaží s tím něco udělat, jinak než obvykle.
Jedním z takových je Brit Scott Wilson, jehož snaha upoutala pozornost celého světa. Své manželce koupil pro dočasné použití staré-nové auto, VW Golf GTI třetí generace, které pořídil za pár tisíc v momentě, kdy jeho alternativním osudem bylo vrakoviště. Pospravoval jej a dostal ho znovu do provozu, a tak mu ani v jeho případě nebylo lhostejné, jak s ním žena bude zacházet. A s ohledem na předchozí zkušenosti nechal uvnitř dopis, kterým se ji pokusil inspirovat k vlastní nápravě. „Prosím tě, miláčku, jezdi s tím autem jako člověk,” by jistě nezabralo, a tak to zkusil jinak, dopisem psaným z pohledu auta samého. Nemá smysl to dále rozpitvávat, celý jej najdete níže v angličtině. A nebo si můžete přečíst jeho volný český přepis:
„Ahoj, jsem Golf GTI.
Byl jsem vykoupen z vrakoviště a je skvělé znovu pálit všem gétéíčkovými válci. Ale varuji tě: starej se o mě!
Jsem benzin, ne diesel.
Neodírej mi kola.
Nenajížděj se mnou do obrubníků.
Žádná kafíčka z Costy na mém čalounění.
Udržuj mě čistého.
Neřaď se mnou jak zběsilá (pokud nezávodíš se Saxem).
Když se rozsvítí oranžová kontrolka - řekni manželovi.
Když se rozsvítí červená - ku*va vypni mě.
A nakonec - nárazníky nejsou určené k narážení.
Miluj mě a odvděčím se ti hezkou jízdou.
Tvůj Golf.”
Docela nás to baví a nezůstalo to bez povšimnutí ani u manželky, která se o vše podělila na sociálních sítích. Také to vzala s nadhledem: „Nepřijde mi to jako povýšené, má spoustou trefných poznámek, však už jsem párkrát auto odřela. Pokusím se teď co nejvíce držet těchto pravidel,” dodala k tomu Maria Wilson.
Tak možná to funguje resp. fungovat bude, tento návod ale dáváme bez záruky - žádnou refundaci osamělých nocí, hladových večerů ani tichých víkendů od nás v případě neúspěchu nečekejte...



Toto vypadá na inspirativní cestu, jak přimět ženy dbát trochu více o svá auta


Oba dotčení i s oním autem a dvěma dětmi
Zdroj: Mercury Press
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 47 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
