Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nadšenec si koupil starší Ferrari, po pár servisech poznal, co přesně znamená rčení o opici a banánech
20.3.2023 | Petr Miler
Že se z vlastnictví staršího supersportu může stát slušná osina v zadnici, tuší asi každý, ale jak velká může být? Co byste řekli třeba na 337 tisíc Kč za výměnu ložisek nebo 225 tisíc Kč za výměnu tlačítek v interiéru?
Snad každý fanda do aut touží koupit si za peníze, které zrovna má, co nejlepší auto, které se za ně dá pořídit. Je celkem jedno, jestli máte 200 tisíc nebo 2 miliony, vždy budete nutně váhat mezi něčím novějším a obyčejnějším nebo něčím starším a výjimečnějším. Pokud necítíte nutkání se při prohlížení ceníku Škody Octavia RS za 1,1 milionu korun mrknout, co za „skvělou ojetinu” by se dalo za podobné peníze pořídit, nejste fanda do aut, to vám řeknu bez okolků.
Takto je skutečně možné dostat se k autu úplně jiné třídy. Za 1,1 milionu můžete mít třeba velmi zachovalé Audi S8, vůz po všech stránkách úplně jiné třídy, než jakým Škoda Octavia RS kdy bude. Půjde ale o ojetinu, obvykle už po záruce, což znamená jediné - riziko, že se může pokazit kdykoli cokoli na váš účet. A S8 je v tomto směru potenciálně bezednou kasičkou. Pokazí třeba její karbon-keramické brzdy? Výměna vás bude stát přes půl milionu jako nic, i když technicky vzato budete mít problém s pár procenty vozu, možná ani to ne.
Kdo chce mít opici, musí mít i na banány, říká staré rčení automobilových harcovníků, tak to je prostě je. Můžete mít S8 za cenu Octavie, proč ne, nemůžete ale počítat s tím, že si ingolstadtská opička vystačí se stejným přídělem potravy jako ta mladoboleslavská. A to ani nemluvíme o palivu, pneumatikách, brzdách, prostě spotřebním materiálu. Stejná logika pak platí v jakémkoli podobném srovnání. Místo nového Audi můžete mít třeba ojeté supersportovní Ferrari, neboť to dnes za 2 až 3 miliony korun koupíte docela snadno. Udržet ho při životě ale tak snadné nebude.
Italská auta jsou vyhlášená nejen svou omezenou kvalitou, ale v případě Ferrari také extrémními cenami jakýchkoli oprav. Na vlastní kůži se o tom přesvědčil Jerry Mos, který si pořídil ojeté Ferrari F430. Konkrétní model tedy nejmenuje, z jeho fotek je ale zřejmé, že jde právě o tento supersport. A s majiteli nové Corvette C8, která je tak trochu americkou alternativou tohoto Ferrari, se na Facebooku podělil o svá trápení.
Pravidelné servisní prohlídky za v průměru 1 500 dolarů asi nikoho nepřekvapí, jakkoli 34 tisíc Kč za každý plánovaný úkon není málo peněz. To pravé ořechové byly ale až nečekané opravy. „Utratil jsem 15 tisíc dolarů za výměnu keramických ložisek kol, 4 tisíce za upevnění upadlých LED a šlo to dál a dál,“ říká Jerry. Pomyslným posledním hřebíčkem do rakve jeho lásky k Ferrari se ale stala oprava nefunkčních tlačítek v interiéru. Servis si vyúčtoval 9 993,80 USD, tedy bezmála 225 tisíc Kč jen za to. A jím zveřejněná faktura říká vše - ano, byly tu práce okolo, to hlavní ale byla samotná tlačítka za 7 542 USD, tedy 170 tisíc Kč. Za to se dá koupit celé slušné auto...
Jerry tak říká, že auto musel prodat, protože už nechtěl „předvídat, co se pokazí příště“. A pořídil si místo něj - uhádli jste bez ceny - Corvette C8. Je to skutečně podobné auto, byť jméno a exkluzivitu Ferrari pochopitelně nemá, banány pro něj ale stojí jako pro valacha od Chevroletu, ne pro italského plnokrevníka. Dnes tak říká: „Koncern GM udělal lepší Ferrari!” Jestli s ním souhlasíte, posuďte sami, v každém případě ale platí, že udržet Corvette při životě bude mnohem levnější než Ferrari F430...



Podobné Ferrari F430 si koupil jeden americký nadšenec. Po pár opravách ale poznal, že mít na jeho koupi a mít na jeho provoz jsou dvě docela jiné věci. Ilustrační foto: Ferrari
Zdroj: Jerry Mos@Facebook přes Carscoops
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 6 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Mokrý warm-up pro Joana Mira 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
Nejnovější články
Elektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 2 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 3 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 5 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 6 hodinamiMax Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva