Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejčastěji bourané ojetiny: u kterých modelů si dát obzvlášť velký pozor?
21.3.2018 | Petr Miler
Koupit ojeté auto po nehodě nemusí být problém, přesto je lepší koupit nebourané, zvlášť když se o poškození majitel nezmiňuje. U kterých ojetin je riziko dřívějšího poškození největší?
Nákup pár let starého automobilu může být velmi lákavý - největší část ztráty jeho hodnoty ponese první majitel a vy koupíte auto, které není příliš staré, nemusí být příliš ojeté a je nadále moderní po stránce technologií na palubě a aktivní i pasivní bezpečnosti. Jenže k tomu, aby člověk auto prodával, většinou musí mít dobrý důvod.
Ani pokud jde o dva tři roky starý vůz, nemusí jít o nic problematického. Třeba si majitel koupil jiný, třeba měl aut více, třeba mu to současné nesedlo, i to se stává. Jenže stát se může také to, že s ním naboural, po opravě není jako dříve, a tak už o něj nestojí. A nebo jej prostě prodává bourané, ale příliš se tím nechlubí.
Právě na tuto variantu se zaměřila organizace Wikilender, zabývající se poradenstvím a finančními službami v oblasti pořizování nových i ojetých automobilů. Prověřila celkem 2,4 milionu vozidel vyrobených od roku 2009 dále a prodávaných u dealerů nových či ojetých aut, a hledala, kolik procent z nich bylo bouráno.
Rozlišila dokonce nehody hlášené a nehlášené. U hlášených hledala prostřednictvím služby Experian Autocheck, podobné české Cebii, nenahlášené zjišťovala „postaru” - pokud u daného auta vykazoval více než jeden panel karoserie známky přelakování a zároveň na Autochecku nezjistila žádné zmínky o nehodě, zařadila vůz do kategorie nehlášených nehod.
Výsledky si můžete prohlédnout v tabulce. V případě „vítěze” bylo zjištěno, že téměř pětina aut v inzerci je po nehodě a u 7 % aut v inzerci tuto nehodu majitel nehlásil a nechal ji opravit bez vědomí pojišťovny či policie. To nemusí znamenat nic nekalého, auto nemuselo být pojištěné a majitel mohl nabourat jen „sám sebe”. Ve všech případech je každopádně procento hlášených nehod vyšší než procento nehod nehlášených.
Nejčastěji bouraná auta vyrobená od roku 2009 dále

Podoba celé desítky je do značné míry předvídatelná, jsou to všechno auta prémiových značek. Wikilender říká, že to jsou právě auta prémiových značek, a nejvíce vozy BMW, která bourají nejčastěji a má to svůj důvod - jde obvykle o auta silnější, rychlejší a přitom stále dostupná relativně širokému množství zákazníků a také pravidelně hodně ježděná. A tak se s nimi často bourá. Nezvládnout třeba Ferrari je možná snazší, ale taková auta si nekupuje kde kdo a především tráví většinu času v garážích.
Ponaučení z této statistiky je jasné - kupujete-li starší vůz prémiové značky, věnujte při prohlídce opravdu důkladnou pozornost stopám po nehodách. Řada nehlášených nehod můžou být drobné ťukance, kvůli kterým se pojišťovnu volat nevyplatilo, ale také to mohly být větší rány. A pochopitelně, dává to poučení i pro pohyb po silnicích řidiči aut prémiových značek se k nehodám zjevně připlétají častěji...






BMW řady 4 jsou vcelku nepřekvapivě bouraná nejčastěji






I Range Rover Evoque najdeme hodně vysoko






Audi A5 na sedmém místě je další vůz, který byste v této statistice tak trochu čekali
Zdroj: Wikilender
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
