Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová

Ojetá auta frčí jako nikdy dříve a průměrný nájezd současné české ojetiny činí 158 tisíc km. Musí takové auto vypadat jako z druhé ruky? Ne nutně, naznačují závěry Němců.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová

1.8.2021 | Mirek Mazal

Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová

/

Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

Ojetá auta frčí jako nikdy dříve a průměrný nájezd současné české ojetiny činí 158 tisíc km. Musí takové auto vypadat jako z druhé ruky? Ne nutně, naznačují závěry Němců.

Ojetiny jsou dnes v kurzu hned z několika důvodů. Jednak je nových aut málo, a tak se na trh těch ojetých přesouvá část zákazníků, nová auta jsou také dražší a k tomu část kupců pořád čeká horší časy. Výsledkem je doslova poblázněný trh, na kterém ceny vozů rostou raketovým tempem a nezdají se být k zastavení.

My bychom potenciálním kupcům poradili počkat, pokud „nové” auto nutně nepotřebují, neboť i když současný stav není výsledkem jen krátkodobých faktorů, nemůže být až tak bláznivý navěky. Pokud ale jiný vůz potřebujete, pak je jistě mezi ojetinami (ale nakonec i novými vozy) záhodné volit takový, který zubu času odolává co nejlépe.

Právě takové naznačují výsledky dlouhodobých testů Auto Bildu, které už léta provádí ve spolupráci s Dekrou, a tak může vydávat žebříčky nejúspěšnějších a nejméně úspěšných modelů. A to konkrétně od roku 2014, od kdy používá nové hodnocení. Můžete si myslet, že za těch pár let bude desítka nejhorších současně přehledem většiny, ne-li všech testovaných vozů, ale není tomu tak, sítem už jich prošlo už přes 70. Každý z nich musel v nejrůznějších režimech ujet minimálně 100 tisíc kilometrů (někdy došlo i na 150 nebo 200 tisíc), absolvovat všechny předepsané prohlídky a obvykle i neplánované servisní zásahy, které si vyžádaly vzniklé problémy. A během toho všeho snášet kritické soudy redaktorů, kteří je zrovna řídili.

Uvážíme-li, že typická čeká ojetina má dnes na tachometru 158 tisíc km, pak je to dobré vodítko k tomu, co vybrat - některá jsou totiž po 100 i 150 tisících km jako nová. Zjištění ze života s vozem navíc doplňují záznamy Dekry z rozborky kompletního automobilu. Sledují se všechny detaily prozrazující únavu materiálu, vedle těsnosti všech spojů se zjišťuje například i kondice jednotlivých komponentů motoru pomocí měřících přístrojů či rozsah koroze. Výsledkem je počet chybových bodů a známka od jedničky do pětky jako ve škole.

Na světě je nové pořadí nejlepších modelů, a tak přikládáme přehled všech, které k dnešnímu dni získaly známku lepší než dvojku. Můžeme mezi nimi vidět i Škodu, která dříve byla těsně pod vrcholem, teď už se ale mezi premianty tak tak vejde. Pořád je ovšem vysoko, nicméně nemá na nejlepší trojku, kterou dnes tvoří vozy jedné značky.

Všechno podstatné následuje a jen dodáme, že pokud byste mezi nejlepšími marně hledali jakékoli SUV, není to tím, že by byla tak špatná. Výsledkům aut se zvýšeným podvozkem se věnujeme samostatně a i jejich aktuální pořadí jsme vám letos předestřeli.

Nejlepší auta dlouhodobých testů magazínu Auto Bild k srpnu 2021

13. Volkswagen Passat Variant 1,8 TSI , chybové body: 8, výsledná známka: 1-

Stovka tisíců na tachometru skoro nebyla poznat. Volkswagen Passat s benzínovým motorem působil stále jako nový, nebýt počítadla, ani by se nechtělo věřit vysokému nájezdu. Menšími nedostatky se ukázalo odvádění vody okolo znaku VW, špatně seřízené stěrače a ospalé reakce automatického přepínání dálkových světel.


Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 1 - Test VW Passat Variant B8 2008 exterier 03Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 2 - Test VW Passat Variant B8 2008 exterier 08Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 3 - Test VW Passat Variant B8 2008 Interier 04
Foto: Mirek Brokeš, Autoforum.cz

12. Mercedes C 250d 4Matic T, chybové body: 8, výsledná známka: 1-

Mercedes vyšel se stejnými známkami jako dva předchůdci. Není až tak překvapivé, že se v průběhu testu zrovna tomuto modelu nic velkého nepřihodilo, až na jednu nemilou příhodu s asistentem držení v jízdních pruzích. Vadné čidlo způsobilo rozsvícenou kontrolku následovanou vynucenou návštěvou v servisu. Demontáž dílů odhalila skoro dokonalou odolnost proti stárnutí.

Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 4 - Nejlepsi auta v dlouhodobem testu Auto Bild 01Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 5 - Nejlepsi auta v dlouhodobem testu Auto Bild 02Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 6 - Nejlepsi auta v dlouhodobem testu Auto Bild 03
Foto: Mercedes-Benz

11. Ford Focus 1,0 EcoBoost, chybové body: 8, výsledná známka: 1-

Mezi elitou se jistě cítí dobře Ford Focus opět s 8 chybovými body. Zážehový tříválec navzdory některým opačným zkušenostem odváděl tentokrát svou práci relativně spolehlivě, jen při nájezdu 22 105 kilometrů spadl do nouzového režimu; nepříjemnost řešilo přehrání softwaru. Časté tankování se pak podepsalo na stavu hrdla palivové nádrže. Řidiče obtěžovalo mnoho tlačítek a malý displej na palubní desce, rozebrání vozu ale neodhalilo nadstandardní opotřebení čehokoli podstatného.

Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 7 - Ford Focus 2014 facelift nova sada 21Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 8 - Ford Focus 2014 facelift nova sada 20Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 9 - Ford Focus 2014 facelift nova sada 36
Foto: Ford

10. Mazda MX-5, chybové body: 8, výsledná známka: 1-

Hravá MX-5 alias Miata podřizuje všechno jízdnímu zážitku. Nízká hmotnost s atmosférickým motorem a pohonem zadních kol na šikovné řidiče platí, asi nikdo by ale od tohoto auta nečekal vysokou trvanlivost. Přesto MX-5 zabodovala. Z uživatelského hlediska kritici našli námět na vylepšení v podobě lepšího výhledu vzad se zavřenou střechou a zhýčkaní jedinci by rádi měkčí tlumení nerovností. V průběhu testu se neobjevil žádný zásadní technický nedostatek a rozborka poukázala pouze na drobnější neduhy a větší sklony ke korozi. Výsledkem je 8 chybových bodů a známka těsně horší než nejlepší možná.

Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 10 - Test Mazda MX5 1.5 003Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 11 - Test Mazda MX5 1.5 007Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 12 - Test Mazda MX5 1.5 083
Foto: Autoforum.cz

9. Škoda Superb 1,4 TSI DSG, chybové body: 8, výsledná známka: 1-

České překvapení aktuální špičky žebříčku si říká Škoda Superb. Vůz našel mezi testovacími jezdci zastání a přesvědčil je o svých kvalitách. Kvitují hlavně poměr výkonu a ceny - na auto za asi 1 milion korun nabízí neskutečně mnoho prostoru, komfortu a výbavy. A vydrží, neboť v průběhu testu se neobjevil žádný zásadní problém. Až na jeho samotném konci, po najetí více jak 97 tisíc km, začala zlobit sedmistupňová převodovka DSG, která přestala spolehlivě vybírat zařazené stupně. Proč se tak stalo a jak je problém řešitelný, musí nyní říci automobilka.

Na videu níže můžete také vidět kompletní rozborku vozu přímo u Škody (o češtinu v něm tedy není nouze) pod dohledem experta Dekry a redaktora Auto Bildu. Na autě není objeven žádný dramatický nedostatek a ty zjištěné se počítají na drobnosti jako částečně uvolněné zakrytování podvozku. Sám redaktor pak po rozborce říká, že nevidí důvod, proč by někomu toto auto nedoporučit a výsledné body i známka tomu odpovídají - historicky existuje jen pět vozů s lepším hodnocením. A mohlo být lépe, o to minus za jedničkou se postaralo jen problematické těsnění vodní pumpy, díl za 100 Kč...

Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 13 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 005Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 14 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 016Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 15 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 063
Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

8. Mercedes třídy V 220 d, chybové body: 7, výsledná známka: 1-

Robustní společník na dlouhé cesty polykal kilometry přímo hltavě. Celkový dojem narušily ne až tak příjemná sedadla a otravné zvuky, které by se u tak drahého vozu vyskytnout neměly. Bystrým zrakům z Dekry neunikla lehká povrchová koroze na několika místech anebo uvolněné gumové úchyty.

Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 16 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 33Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 17 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 34Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 18 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 38
Foto: Mercedes-Benz

7. Audi A6 Avant C7 2,0 TDI, chybové body: 6, výsledná známka: 1-

Audi A6 Avant předhoczí generace C7 absolvovalo zkoušku vytrvalosti bez větších problémů. Jen konec poznamenala chybová hláška signalizující vadu těsnění sběrného výfukového potrubí. Známá vada se projevila dříve, než se čekalo. Nutno podoktnout, že nic jiného nezlobilo, naopak stále všechny překvapovala typická kvalita interiéru a stav vozu po rozebrání - zvládnout stovky tisíc km pro něj nejspíše nebude problém.

Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 19 - Audi A6 a A7 2017 facelift prvni sada 36Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 20 - Audi A6 a A7 2017 facelift prvni sada 38Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 21 - Audi S6 Avant 2014 facelift nova sada 06
Foto: Audi

6. Hyundai i30 kombi 1,6 CRDI, chybové body: 5, výsledná známka: 1-

Další Korejec a další příjemné překvapení - Hyundai se přiblížil ideálu bezchybného stroje. Mínusové body nastřádala špatná izolace podlahy, vadné připojování Bluetooth, prasklá žárovka registrační značky, staré mapy v navigaci a vysoko svítící hlavní světlomety. Drobnosti proti celkovému výsledku.

Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 22 - Test Hyundai i30 2012 16 CRDi 02Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 23 - Test Hyundai i30 2012 16 CRDi 05Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 24 - Test Hyundai i30 2012 16 CRDi 30
Foto: Mirek Brokeš, Autoforum.cz

5. VW Golf 1,4 TSI Sportsvan, chybové body: 4, výsledná známka: 1

Prostornější Golf přežil 100 tisíc kilometrů se vztyčenou hlavou a hlavně bez poruch. Nájezd byl schválně ještě navýšen o 50 tisíc a zkoumání poukázalo jen na nenápadné praskliny zadního tlumiče a tažného zařízení. Dál jakoby nic.

Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 25 - Test VW Golf Sportsvan 14 TSI DSG 2014 008Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 26 - Test VW Golf Sportsvan 14 TSI DSG 2014 019Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 27 - Test VW Golf Sportsvan 14 TSI DSG 2014 053
Foto: Adam Šrámek, Autoforum.cz

4. Toyota Prius, chybové body: 3, výsledná známka: 1

Po 100 tisících ujetých kilometrů Němci říkají, že auto vypadá jako v den, kdy ho převzali. A i po detailní rozborce je jasné, že technika nedošla téměř žádné úhony. Za drobné nedostatky dostal Prius tři trestné body a aby to Toyota neměla tak snadné, ujedou s ní ještě 50 tisíc km navrch - ani po těch ale neočekávají, že by se cokoli vážného stalo.

Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 28 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 01Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 29 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 18Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 30 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 24
Foto: Toyota

3. Audi A4 Avant 2,0 TFSI, chybové body: 2, výsledná známka: 1

Audi A4 stále aktuální generace B8 (nyní po faceliftu) by mělo být jedním ze vzorů kvality mezi auty střední třídy a v dlouhodobém testu Auto Bildu to s nadhledem potvrdilo. Spolehlivost ingolstadtského kombíku je prý evidentní a ani po technické stránce, ani v případě zpracování či kvality interiéru nebylo autu téměř co vyčíst. Dva trestné body znamenají jedničku, přesto existuje jeden ještě lepší vůz. A má opět čtyři kruhy na přídi.

Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 31 - Audi A4 B8 Sport 2015 test 01Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 32 - Audi A4 B8 Sport 2015 test 02Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 33 - Audi A4 B8 Sport 2015 test 03
Foto: Mirek Brokeš, Autoforum.cz

2. Audi A6 Avant C8 40 TDI, chybové body 1, výsledná známka: 1

I nová A6 patří mezi absolutní špičku. Problémy s ní nebyly prakticky žádné, jediným technickým zádrhelem se stal haprující parkovací senzor, se kterým byly problémy opakovaně. Ani tak není A6 bez chyb, německé kolegy ale iritovaly jen palubní elektronické systémy z hlediska svého fungování, což ale není věc, která by ovlivňovala známku z hlediska odolnosti vysokým nájezdům.

Nová A6 s motorem 2,0 TDI si tak připsala ještě lepší hodnocení, než ta předchozí, je ale třeba dodat, že ke kompletní rozborce po 100 tisících nedošlo (bude opět provedena až po větším nájezdu) a ta skóre může ještě negativně ovlivnit. Budeme-li ale pro tuto chvíli předpokládat, že se to nestane, pak celou trojku nejlepších vozů v těchto testech tvoří praktičtější verze (dvakrát kombík a jednou polokombík Sportback, jak za chvíli uvidíte) zcela konvenčně střižených vozů se čtyřválcovými motory na benzin, naftu a plyn, nic jiného. Navíc od jediného výrobce. V době, kdy by tříválce, hybridy a elektromobily měly přesvědčovat o své atraktivitě, to pro ně není hezká vizitka - třebaže i mezi nejlepšími pár takových je, mezi nejhoršími jich najdeme mnohem víc.

Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 34 - Audi A6 Avant 2019 ilustracni foto 02Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 35 - Audi A6 Avant 2019 ilustracni foto 03Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 36 - Audi A6 Avant 2019 ilustracni foto 04
Foto: Audi

1. Audi A3 Sportback g-tron, chybové body: 0, výsledná známka: 1+

Nejlepší z nejlepších, hrdý vítěz mezi padesáti vozy ukazuje, co Auto Bild s Dekrou považují za vrchol možného. Hatchback na stlačený zemní plyn vyvrátil předsudky a jistě překvapil zastánce konvenčního pohonu. Jízda ani rozbor součástek neobjevily nic problematického, proto ani jeden trestný bod, musela být udělena známka lepší než 1.

Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 37 - Audi A3 Sportback g-tron 2013 02Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 38 - Audi A3 Sportback g-tron 2013 04Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ukazují, která jsou i po 100 000 km jako nová - 39 - Audi A3 Sportback g-tron 2013 11
Foto: Audi

Zdroj: Auto Bild

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše