Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejúspornější SUV dneška ve skutečném provozu ukazují, jak si vedou hybridy proti dieselům
5.5.2021 | Petr Prokopec
Na papíře jsou nejúspornější hybridní auta, ale co když je vytáhnete do skutečného provozu a dáte jim i co proto na Autobahnu? Přesně to dělají Němci a našli docela jiné favority.
Bohatí majitelé drahých aut mají možná spotřebu paliva na posledním místě priorit, nicméně pro zbytek světa se jedná o zásadní vlastnost, která často rozhoduje o koupi či nekoupi. Nyní to přitom platí více než kdy dříve, neboť v důsledku koronavirové krize se lépe bude mít málokdo. K tomu lze navíc ještě přihodit ceny pohonných hmot, které s polevující pandemie letí a ještě poletí vzhůru.
Jinými slovy to znamená, že provoz auta bude stále dražší, zejména v kontextu s prostředky, které bude mít většina lidí k dispozici. To je ovšem problém pro ty zákazníky, kteří by si rádi nový vůz pořídili a byli současně „in”, tedy koukají po novém SUV. I když je třeba dodat, že novinky na tomto poli nejsou zdaleka tak náročné na palivo jako kdysi, pořád vyžadují více než srovnatelné hatchbacky či kombíky.
Přesto se mezi nimi dají velmi úsporné vozy, zvláště když pustíte z hlavy myšlenky na jakékoli skutečné terénní schopnosti, a tedy i pohon 4x4. To ukazuje třeba Škoda, která pustila na trh dvě velmi spřízněné modely, a sice hatchback Scala a SUV Kamiq. Jakkoliv se ale oba vozy zejména zvenčí liší, technika je stejná. A třeba případě litrového tříválce naladěného na 95 koní činí spotřeba u prvního zmíněného vozu rovných pět litrů na sto kilometrů, zatímco u druhého je jen o deci vyšší.
Musíme nicméně pamatovat na skutečnost, že jakkoliv Evropská unie zavedla nový měřící cyklus WLTP, který by měl realitu reflektovat více než předchozí metodika NEDC, k rozdíly mezi skutečným světem a zkušebnami jsou nadále velké. To jen dokládá fakt, že na základě papírových údajů by se nejúspornějšími SUV na trhu stala klidně velké a těžké plug-in hybridní modely a i leckterý nedobíjecí hybrid by se v žebříčku dostal vysoko. Kdysi vítězné diesely by najednou byly pokořeny. Je to ale realita?
Nikoli a nejlépe to připomíná práce kolegů z německého Auto Bildu, kteří všechna testovaná auta vytahují na stejnou 155kilometrovou testovací trasu. Ta vede z 61 kilometrů po okreskách, z 40 kilometrů po městě a z 54 kilometrů na dálnici, kde se na neomezeném úseku jede i na maximum. A skutečnou spotřebu pak zjistí tím, že každý vůz natankují na maximum před a po jízdě, přičemž daný rozdíl logicky vydělili počtem najetých kilometrů.
Z takto zjištěných měření skutečné spotřeby lze poskládat aktualizovanou podobu nejúspornějších SUV současnosti, ze kterých je hybridů přesně 0. A to i mezi modely, které hybridní verzi také nabízí. Ty vždy v praxi poráží dieselový sourozenec, kterých je mezi nejlepší desítkou úsporných esúvéček hned sedm. Zbytek tvoří malé benziny v nejmenších crossoverech. To už ale předbíháme, projděte si kompletní výsledky níže - seřazeny jsou dle spotřeby od nejvyšší po nejnižší.
10 reálně nejúspornějších SUV dneška podle Auto Bildu
10. Opel Crossland X
Verze: 1,2 Turbo (130 koní, benzin)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 6,1 l/100 km

Foto: Opel
7.-9. Renault Kadjar
Verze: dCi 150 (149 koní, diesel)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 6,0 l/100 km
7.-9. Seat Arona
Verze: 1,0 TSI (115 koní, benzin)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 6,0 l/100 km
7.-9. BMW X2
Verze: sDrive 18d (150 koní, diesel)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 6,0 l/100 km
5.-6. Mazda CX-5
Verze: Skyactiv-D 150 (150 koní, diesel)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 5,9 l/100 km
5.-6. Škoda Kamiq
Verze: 1,0 TSI (115 koní, benzin)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 5,9 l/100 km
4. Mercedes-Benz GLA
Verze: 200d 4Matic (136 koní, diesel)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 5,8 l/100 km
2.-3. Hyundai Kona
Verze: 1,6 CRDi (115 koní, diesel)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 5,5 l/100 km
2.-3. Kia XCeed
Verze: 1,6 CRDi (136 koní, diesel)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 5,5 l/100 km
1. VW T-Cross
Verze: 1,6 TDI (95 koní, diesel)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 4,9 l/100 km
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bentley právě realizovalo největší objednávku ve své historii, jediný zákazník si najednou převzal 9 aut
před hodinouPoláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 22:52 - Brus
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 17:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.08. 16:38 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.08. 15:30 - pavproch
- Politický koutek 05.08. 12:59 - jerry
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda