Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíce a nejméně poruchová auta dle CR: Překvapení na vrcholu i na chvostu
20.11.2020 | Petr Prokopec
V obecné rovině tradičně úspěšným značkám pro tento rok nekraluje žádné z obvyklých jmen, známe i nejlepší a nejhorší konkrétní modely.
Americký magazín Consumer Reports (CR) koncem každého roku zveřejňuje žebříček nejvíce a nejméně spolehlivých aut, stejně jako hodnotí i jejich výrobce. Pro letošek vycházel z odpovědí 329 tisíc respondentů, kteří hodnotili své zkušenosti s vozy za posledních dvanáct měsíců. Zmínit měli hlavně problémy, a to i ty, které byly kryté zárukou. Na druhou stranu však statistiku neovlivňují opravy po dopravních nehodách, stejně jako opravy v rámci svolávacích akcí. Majitelé aut dané problémy neřadili jen do jednotlivých kategorií, ale také měli uvést výši nákladů či dobu, po kterou vůz stál v servisu.
Suma sumárum zde tak máme velmi komplexní žebříček, který ve srovnání s předchozími roky přináší pár novinek. Na čele pelotonu sice opětovně najdeme japonské značky, poprvé se ale na vrchol dostala Mazda, která obvykle zase tak vysoko ve studiích spolehlivosti nebývá. Až druhá je většinou vítězná Toyota a třetí Lexus, další typický vítěz. Překvapením je rovněž čtvrtá příčka, kam se posunul loni osmnáctý Buick. Americká značka takto působivého hodnocení dosáhla zejména díky malému portfoliu, u kterého se dokázala vyvarovat stěžejních problémů. U páté Hondy pak stále vysoká kvalita většiny modelů vyvažuje problémy u Odyssey a Passport.
Zajímavý je propad u osmého Subaru a devátého Porsche, jde o výrobce, kteří obvykle stojí výše. Tomu japonskému přitom velkou měrou škodí SUV Ascent, zatímco na hodnocení toho německého se podílí negativně hlavně Macan a Cayenne. I přesto Porsche zůstává nejlepší evropskou automobilkou, jakkoliv tu je jeden zdvižený varovný prst. CR totiž poukazuje na problémy elektromobilu Taycan, který sice tento žebříček neovlivnil, neboť ještě není tak rozšířen, ovšem magazín jej lidem nedoporučuje.
Elektromobily obecně ostatně výrobcům nemalou měrou škodí, tedy alespoň v rámci tohoto hodnocení spolehlivosti. Audi je čtrnácté hlavně kvůli E-Tronu, zatímco takovou Kiu poslal na patnáctou příčku model Niro. A nejspíše již ani nemá smysl mluvit o Tesle, která je nyní na předposledním pětadvacátém místě. Pouze Model 3 je hodnocen alespoň lépe než průměrně, zatímco takový Model Y dostal pouze 5 bodů ze sta možných. Audi i Kia již oznámily, že identifikovaly problémy a řeší je, zato Tesla jako obvykle mlčí. Nakonec, už za ni ani nemá kdo mluvit.
Nejvíce a nejméně spolehlivé značky aut



Japonci znovu prokazují svou kvalitu, zatímco takové Porsche padá dolů. Na chvostu pak již tradičně najdeme Teslu. Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Consumer Reports
My se nyní přesuneme k nejlepším a nejhorším modelům, z nichž „vypíchneme“ pouze ty, které jsou k dostání i na starém kontinentu. Začneme vozy, se kterými dle magazínu neuděláte chybu. Na čele je Toyota Prius, která překonala i Lexus NX. Problémů se ovšem nemusíte bát ani u Hondy HR-V, Hyundai Kona, Audi A4 a A5 či Mazdy CX-5, jejichž skóre je ve všech případech vyšší, než je souhrnné hodnocení Mazdy jakožto nejlepší automobilky.
Po čem byste naopak pošilhávat neměli, to jsou překvapivě hlavně modely od Volva. Švédská značka si sice meziročně polepšila díky trojici S60/V60/XC40, ovšem SUV XC60 a XC90 jsou hodnoceny jako jedny z nejhorších aut na trhu, jejichž kvalita je podle CR dokonce horší než u Tesly Model S. Také tu v této hitparádě najdete, stejně jako Ford EcoSport. Na druhou stranu jde ale pořád o spolehlivější auta, než jakým je Jeep Compass - ten je úplně nejhorší.
Nejvíce a nejméně spolehlivé modely aut
Pokud zvolíte Toyotu Prius, Lexus NX či Hondu HR-V, chybu rozhodně neuděláte. Foto: Automobilky
Vyhnout byste se naopak měli Jeepu Compass, Volvu XC90 nebo Tesle Model S. Foto: Automobilky
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
- Elon Musk si pochvaloval přistání rakety, která záhy explodovala, lidé mu to dali „sežrat”
před 6 hodinami - Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
včera - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
2.3.2021 - Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
28.2.2021 - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021
Nejnovější články
- Automobilka připravila jen 5 let stará auta o část funkcí, je to další úskalí moderních vozů
před 2 hodinami - Poruchovost ojetých kompaktních SUV ukazuje, která brát a kterým se raději vyhnout
před 3 hodinami - Nové nejlevnější SUV Škody poprvé ukázalo interiér, je blízký dražším modelům
před 5 hodinami - Elon Musk si pochvaloval přistání rakety, která záhy explodovala, lidé mu to dali „sežrat”
před 6 hodinami - Další norma Euro přinese nezaměstnanost, jakou jsme nezažili, varuje šéf podnikové rady BMW
před 7 hodinami - Nejprodávanější čínské SUV už se vyrábí v Evropě, za 450 tisíc nabízí, co Škoda za milion
před 8 hodinami (1) - Popularita Ferrari mezi obyčejnými lidmi se dramaticky propadá, firma udělala spoustu chyb
před 9 hodinami (1) - Korejská novinka jde ve stopách jednoho z nejošklivějších aut všech dob, budí rozpaky
dnes - Prodeje modelů teprve vykreslují totální kolaps Škod v Číně, nekupuje je skoro nikdo
včera - Statisticky nejtrvanlivější auta ukazují, která nejčastěji najíždí přes 320 tisíc km
včera
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 13:09 - pavproch
- Koronavirus 22:52 - Lachende Bestien
- STK 22:17 - spooon
- BMW Divize 2.3.2021 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 2.3.2021 - Bond007
- Rychlodotazy 2.3.2021 - řidičBOB
- Octavia 1 1.9 TDI 66 kW - nastartuje a zhasne 2.3.2021 - Stepin
- Onboard videa 2.3.2021 - Lachende Bestien
- Octavia IV 1.3.2021 - ctrl_j
- Elektromobily a vse kolem nich 1.3.2021 - rhinos