Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvýhodnější koupě ojetých aut do 400 tisíc Kč: které modely se teď vyplatí?
19.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete auto do 400 tisíc, ale ta nová vám přijdou malá, slabá nebo málo vybavená? Mezi 3, 5 nebo 7 let starými ojetinami lze vybírat ze zajímavějších.
Máte-li na auto 400 tisíc korun, můžete si koupit „oholenou” Octavii s litrovým motorem anebo dva, tři roky staré ojeté auto, které bude větší, bude mít bohatší výbavu a výkonnější motor. Největší pokles hodnoty už zaplatil první majitel a na vás tedy zbude téměř jen smetana. Dostanete pořád relativně nový vůz za mnohem menší peníze, někdy ještě s léty tovární záruky - dnes automobilky nabízí i 5 nebo 7 let.
Se statistikou, která auta v této cenové hladině v tuto chvíli představují nejlepší nabídky, přichází agregátor inzerátů ojetých aut Auto Uncle. Nedávno jsme tu měli nejlepší nabídky ojetin do 10 tisíc Eur, dnes máme před sebou v podstatě to stejné, ovšem do 15 tisíc Eur, tedy asi 393 tisíc korun.
Auto Uncle zkoumá, u kterých ojetin se zrovna ceny pohybují nejníže ve srovnání s tím, kde by měly být vzhledem ke své třídě, typu, stáří a dřívějším odhadům budoucí hodnoty. Firma cenu hodnotí od jednoho do pěti - pět je dobrá cena na daný vůz, jedna značí příliš vysokou cenu. Statistika níže ukazuje, jaký podíl aut daného modelu v nabídce je hodnoceno čtyřmi nebo pěti puntíky, tedy jaký má „Dobrou cenu”, resp. „Skvělou cenu”. A Auto Uncle je relevantní zdroj i pro nás - aktuálně agreguje 6,4 milionu inzerátů z celkem 1 909 webů zabývajících se inzercí ojetých aut po celé v Evropě, takže tu opravdu najdete skoro všechno.
Ovšem, je nutno mít na paměti, že nejlepší cena nemusí znamenat auto v nejlepším stavu. Statistika zohledňuje jen modelový rok, kilometrový proběh, motor, karoserii, převodovku a výbavu. Skutečný stav auta zkoumat z podstaty nemůže, hodnotí jen cenu relativní k tomu, co má dané auto pod kapotou a kolik má najeto. Dá se však očekávat, že u aut podobného stáří a nájezdu bude v rámci většího vzorku vozů (a ten je tu podmínkou) podobný.
Statistika má tedy několik pravidel - krom maximální ceny 15 tisíc Eur a stáří auta do 3, 5 nebo 7 let musí být v nabídce aspoň 100 kusů daného modelu. Na prvních místech jsou auta, jejichž podíl „skvělé” a „dobré” ceny je největší, tj. mezi jejichž nabídkami dnes nejobvykleji narazíte na výhodné koupě. Tady jsou výsledky.
Nejlepší nabídky ojetin do 3 let stáří
Králem nejmladších ojetin je Hyundai i40, první opravdu výrazný pokus Korejců uspět ve střední třídě. Dělá se kombík i sedan a podle našeho testu to není vůbec špatné auto, takže není divu, že pomohlo Hyundai v těchto sférách prorazit. Jenže kupující ojetin mu příliš nevěří a tlačí cenu dolů.
To dává šanci na dobrou koupi, třeba i proto, že většina aut v nabídce není firemních, a tak mají dost malé průměrné nájezdy. Ovšem, neznamená to, že hodně jetá i40 neexistuje - už jsme viděli kus s 660 tisíci km a mimochodem ani tehdy nevypadala na odpis. Zajímavá je i Mazda 3 na druhém místě a je tu také BMW řady 3, ovšem v neatraktivních verzích 318 a také s mnohem větším průměrným nájezdem kilometrů. Pokud ovšem chcete co nejnovější a nejméně jetý vůz v této cenové relaci, na VW Beetle nikdo nemá. Ten nebude moc pro rodinu, ale jako druhé auto do domácnosti může posloužit perfektně...

Nejlepší nabídky ojetin do 5 let stáří
Pětiletým autům vládnou dvě dodávky Volkswagen, následované MPV Fordu. Obecně je tu dodávek přesně polovina, a tedy si asi nevybere každý, třebaže řeč je i o těch nabízených v osobních verzích. Pokud chcete pracanta do firmy anebo vážně velké rodinné auto, vodítek je dost, z těch dalších stojí za zmínku Audi A4, Mercedes C 220 a také BMW X1.
Jak to u „prémiovek” bývá, ceny dolů tlačí obava z nákladnějších servisu spojená s celkem obyčejnou specifikací a vyšším kilometrovým nájezdem - čekejte maximálně dvoulitrové diesely a okolo 150 tisíc najetých kilometrů. I to ale může být dobrá koupě, sami jsme v minulosti měli zkušenost s Audi A4 3,0 TDI s více jak 150 tisíci km naježděnými téměř bezvýhradně po německých dálnicích a opotřebení na něm prakticky nebylo znát.
Nejlepší nabídky ojetin do 7 let stáří
I mezi sedmiletými auty je na prvním místě Volkswagen T5, následovaný dodávkou Mercedesu, dále už je to zajímavější. Je tu elegantní Audi A5 Sportback, Hyundai Santa Fe a také první a poslední Volkswagen CC. Ten si vzhledem ke svému morálnímu stáří a počtu najetých km nedrží cenu úplně špatně, pořád je to ale horší (a pro kupujícího tedy lepší...) než u jiných aut srovnatelného typu s faktického stáří.
Zajímavý je průměrný kilometrový proběh sedmiletých VW T5, který je jen o zhruba 9 tisíc kilometrů vyšší než u pětiletých. Nad 50 % „Skvělých” nebo „Dobrých” cen tu je nejvíce modelů, první čtyři, takže bude v příznivé cenové relaci nejvíce z čeho vybírat. Ale pochopitelně, u sedmiletých aut už bude riziko koupě nejvyšší - standardní tovární záruku už vám tady nedají ani Korejci...
Zdroj: Auto Uncle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Moskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 45 minutamiFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva