Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Někdo najel se supersportem přes 1 milion km. Má pořád původní motor, i tak ho to stálo desítky milionů
27.11.2022 | Petr Miler
Tohle je splněný sen svého druhu - jezdit každý den supersportem se stovkou za pár sekund jako s úplně obyčejným autem. Splní si jej málokdo, tento člověk si jej splnil s jediným autem. Muselo ho to stát desítky milionů.
Je zcela mimořádné, když někdo s jakýmkoli autem najede víc než pár set tisíc kilometrů. Je celkem jedno, o jakém voze a způsobu využití se budeme bavit, prostě se to nevídá. Důvodů je řada - od toho, že když někdo má dost peněz na nové auto, obvykle si jej nenechává déle než pár roků, až po to, že více jetý vůz logicky vyžaduje více údržby. A to se někomu, kdo jezdí a jezdí, nehodí ani časově, ani ekonomicky.
Přesto občas na takový vůz narazíme, před pár dny jsme tu měli dieselový kombík Mercedesu s více jak 1 milionem km. Zrovna u takových aut se to ještě vídá, bývají používána pro přepravu osob a když to vydrží s rozumným množstvím technických problémů... Vůz, o kterém bude řeč dnes, je ale z úplně jiného ranku. Jde o Porsche 911 996 Turbo, tedy svého času vrcholný supersport německé značky, který sice má pověst vozu, jenž vydrží, spatřit ale v prodeji auto s více jak 200 tisíci km je celkem neobvyklé. Tom Thalmann s ním ovšem najel více než 676 tisíc mil, poslední servisní záznam 21. listopadu hovoří o 1 089 291 najetých km. To je skoro neuvěřitelné.
O reálnosti udávané kilometráže ale není nutné mít pochybnosti. Jednak je zachycená na fotografiích na sociálních sítích a jednak je po léta dokumentována firmou, která se o vůz stará. Je opravdu obtížné pochopit, proč si někdo nechal zrovna takové auto tak dlouho, ale stalo se to. Zdokumentovaná je příkladná péče a kondice vozu je prý vynikající. Na fotkách vypadá velmi dobře, snad až na pár drobných odřenin uvnitř, ale co byste také chtěli po 1 milionu kilometrů?
Auto patří bohatému člověku, pochopitelně, však i kdyby s ním ujel jeden kilometr za „nízké desetikoruny”, stála ho tahle 20letá legrace několik desítek milionů korun. Za to si mohl koupit Veyron, sušit ho v garáži a ještě vydělat. Ale on chtěl jezdit, a tak jezdil, kam se mu zlíbilo - majitel jej prý používá jako každodenní auto pro cokoli. To je skutečně splněný sen svého druhu.
Pozoruhodné je, že vůz má stále původní motor. Ven se dostal jen jednou po 616 tisících km, kdy byla vyměněna turba a ojniční ložiska. Motor jinak prý v řadě ohledů stále odpovídal továrním specifikacím, majitel říká, že tomu on ani servisní technici nemohli uvěřit. A tak jezdil a jezdí dál a nehodlá s tím přestat. Sluší se smeknout klobouk. A také tiše závidět. I když pořád máme pocit, že lepší a levnější by bylo tohle auto prodat už před léty a vyměnit jej za novější model, však 996 Turbo už není zase taková střela, jakou bývala kdysi. Ale kdo chce 911 Turbo s manuálním řazením, nemá už moc na výběr - pozdější generace 997 byla tou poslední z řady.






Americký majitel najel s podobným Porsche 911 Turbo přes 1 milion kilometrů. A jezdí dál, pořád s původním motorem po jednom velkém servisu. Obdivuhodné. Ilustrační foto: Porsche
Zdroj: Eric Kaul@Facebook přes Carscoops
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash včera 15:23
- Filip Salač si vyjel 6. řadu pro nedělní Misano včera 14:00
- PP v Moto3 pro Perroneho včera 13:27
- Pole Position získal Marco Bezzecchi včera 11:32
- Marc Marquez před trojicí Italů 12.9.2025
Nejnovější články
Zatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
včeraFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včeraČíňané prodávající auta i v Česku ukázali svůj Rolls-Royce pro chudé, je to velký luxus za cenu obyčejné Škody Superb
včeraNení velký, se srazí... Se zdí. Do té posílají své majitele auta vietnamského nudlového miliardáře, všechna teď musí do servisů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva