Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci jmenovali auta, která nezvládnou najet ani 100 tisíc kilometrů, těm nejhorším odešel motor
3.1.2023 | Petr Prokopec
A je to od nich slušná střelba do vlastních řad, neboť o dobrou vizitku pro německý automobilový průmysl se nejedná ani v nejmenším. Mezi takto problematickými auty najdeme hned několik vozů německých značek či německé výroby.
Nejspíše každá redakce automobilového magazínu se minimálně jednou dočkala obvinění, že není objektivní, pokud jde o hodnocení domácích výrobců. Výjimkou pochopitelně není ani německý Bild, jehož redaktoři mají dle řady lidí nadržovat německé produkci. Zda tomu bylo v minulosti, aktuálně nehodláme soudit. Rozhodně tomu však není v případě dlouhodobých testů sesterského Auto Bildu. Právě Bild totiž na základě dat získaných kolegy z automobilové odnože představil žebříčkem deseti vozů, které v dlouhodobých testech nezvládly bez kritické poruchy najet ani 100 tisíc kilometrů. A hned pět z nich nese punc Made in Germany.
Němci s dlouhodobými testy podle současných metrik, během nichž je s každým vozem najeto minimálně 100 tisíc kilometrů, odstartovali v roce 2014. Za osm let pak tímto způsobem proklepli více než 80 aut. Tato mezi nimi ční jako ta nejhorší vůbec.
Ford Fiesta
Fiesta s motorem 1,0 Ecoboost je propadákem číslo 1, neboť jeho litrový tříválec se ještě před dokončením testu zadřel a odešel do věčných lovišť. Důvodem byl přitom uvolněný šroub napínače ozubeného řemene. Nešlo nicméně o jediný problém, již během testu se redaktoři potýkali s haprujícím řízením a úniky chladicí kapaliny.
Fiesta má přitom na kontě hned 52 chybových bodů, test tedy v jejím případě skončil nejhorší možnou známkou, tedy pětkou. A jakkoli je Ford americkou automobilkou, vinu na tomto hodnocení nesou především Němci, neboť vůz se vyráběl (a ještě pár měsíců tomu tak bude) v Kolíně. Pro tamní továrnu značky se tedy opravdu nejedná o dobrou vizitku. Ford podnik hodlá konvertovat na svou evropskou elektrickou centrálu, což při konfrontaci s nepříliš vysokou kvalitou nebudí zrovna nadšení.
Foto: Ford
Subaru XV
Další auto bohužel nepotvrzuje zvěsti o neprůstřelné japonské spolehlivosti, jde o Subaru XV 2,0D. Po najetí 100 tisíc kilometrů totiž hatchback působil dojmem, že za sebou má minimálně dvojnásobnou porci. Jeho spojka odešla předčasně, došlo i na roztavení dvou pístů a podvozek v mnoha případech vykazoval známky koroze. Problematické bylo také sedadlo řidiče, zatímco řada uvolněných panelů naplňovala kabinu nepříjemnými zvuky. Známka 4- nemá k pětce daleko.
Audi Q3
Prvním nikoli polovičatým Němcem v tomto přehledu je Audi Q3 2,0 TDI Quattro, které bylo stejně jako Subaru ohodnoceno známkou 4-. Stojí za tím selhání xenonových světel a výfukového systému, stejně jako rozpadnuvší se kroužky v převodovce. Značka se čtyřmi pruhy je přitom známa vyššími cenami v servisech, což z vlastnictví takto problematického vozu dělá opravdu velmi drahou legraci. Na DSG přitom nadává většina koncernových vozů, VW by tak s převodovkou již opravdu měl něco udělat.
BMW 2 Active Tourer
Čtvrté auto v pořadí a potřetí jsme v Německu. Dvojkový Active Tourer ve verzi 218i podle Němců vůbec není pravověrným BMW. Nikoliv kvůli pohonu předních kol či tříválcovému motoru, ale s ohledem na jeho mizernou kvalitu. Již po najetí 36 331 bylo totiž třeba vyměnit ložiska hřídele. Po devíti měsících se pod kapotu nastěhoval dokonce zcela nový motor, stížnostem to však přítrž neudělalo. Navíc byl výrazně opotřebován přítlačný kotouč spojky, zatímco z klimatizace takřka zmizela náplň. Čtyřku lze po takovém představení vnímat jako ještě dobrou známku.
Chevrolet Orlando
Číslo pět bylo zpočátku považováno takřka za dokonalé. Ovšem poté musel Chevrolet Orlando 2,0 TD dvakrát do servisu, přičemž jednou za tím stála poškozená hřídel, podruhé pak víko zavazadelníku, které nešlo otevřít. Finální demontáž navíc odhalila nemalé utrpení, které zažila šestistupňová automatická převodovka. O dokonalosti tak Němci již rozhodně nemluvili, místo toho vozu udělili známku 4+ a radostným úsměvem mu zamávali na rozloučenou.
Citroën C4 Cactus
Svérázný Citroën ve verzi PureTech 110 jen stvrdil mýty o nevalné kvalitě francouzských aut a problematičnosti tříválcových motorů. Za techniky se poprvé podíval po najetí 33 289 kilometrů, kdy nešel zařadit pátý rychlostní stupeň. Se 46 125 km na kontě se pak vůz přepnul do nouzového režimu. Jakkoli tedy sice Němci vyzdvihli přítomnost vzduchových kapslí na bocích, jenž skutečně chrání před škrábanci, za své vlastní peníze by si Cactus ohodnocený lepší čtyřkou rozhodně nekoupili.
Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
Volkswagen Golf
Největším překvapením je přítomnost Golfu ve verzi 1,4 TSI. Ta je nicméně dána tím, že Němci s někdejším evropským bestsellerem najeli rovnou 200 tisíc kilometrů. V půlce testu přitom vůz odměnili známkou 2+ a tedy relativně uspokojivým verdiktem. Ovšem poté selhal klakson, víčko palivové nádrže, spojka převodovky DSG a protékat začaly i přední tlumiče. Z chvály tak nakonec bylo nemalé množství stížností a hodnocení se zhoršilo na 3-.
Ke Golfu nicméně zamířila ještě větší kritika, neboť v olejové vaně se objevily fragmenty pístu. Zlomeno bylo jeho zapouzdření, za čímž stála s největší pravděpodobností nízká kvalita materiálu, což ostatně jen potvrzují praskliny na dalším pístu. Nicméně na druhou stranu test skončil až po najetí 287 147 kilometrů. Na wolfsburský hatchback tak nelze až tak úplně hledět se svraštělým obočím, řada jiných aut z tohoto přehledu si o takovém nájezdu může nechat jen zdát.
BMW i3
Jsme znovu v Mnichově, tentokráte u modelu i3 REX, jenž kromě elektromotoru užívá také spalovací agregát. Nikoli však k roztáčení kol, nýbrž k výrobě elektřiny. Právě tato jednotka se přitom ukázala být zdrojem většiny problémů, stejně jako dobíjecí kabel. Ten byl totiž natolik křehký, že se rozpadal a musel být několikráte vyměněn. Ke známce 3- tak nakonec elektromobilu dopomohla jeho každodenní přívětivost, i když jen v čistě bezemisním režimu.
Ford Grand C-Max
Mnichovská automobilka přitom není jedinou, kdo má v žebříčku nejhorších hned dva zástupce. Stejně jako Fiesta i Grand C-Max 2,0 TDCi pochází z Kolína, kde zjevně na kvalitu příliš nedbají. V tomto případě byl přitom problém hlavně v elektronice, přičemž třeba navigaci se často musela obejít bez doprovodné mapy. Kromě toho zrezla i jedna z cívek, což velo ke špatným impulsům řídicí jednotky turbodmychadla. Známka 3- se tak zdá být zasloužená.
Foto: Martin Šimek, Autoforum.cz
Suzuki Vitara
Je tu finále, a tedy hodnocení Suzuki Vitara ve verzi S. To nejprve získalo cenné body komfortem ve městě i při dlouhých trasách. Nicméně jakmile zmizelo úvodní opojení, začaly redakci obtěžovat až příliš časté návštěvy v servisech. Následně pak dokonce přišlo i selhání motoru. Vitara se tak dočkala známky 3- a konstatování, že Suzuki sice v krátkodobém horizontu problémy s kvalitou nemá, v případě většího nájezdu je to nicméně již horší.
Zdroj: Bild
Bleskovky
- Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024 - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024 - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024
Nejnovější články
- Krachující Fisker se po masivních slevách zkouší zachránit dalším zlevněním, Ocean bude i v Evropě stát jako lepší Octavie
před 46 minutami - Ford prodělává už 2,3 milionu Kč na každém prodaném elektromobilu, pro nezájem ruší objednávky baterek
před 2 hodinami - Stále současné BMW 3 není problém koupit jako ojeté. Ceny klesly až na úroveň Škody Fabia, problémů není moc
včera - Čínská Škoda Fabia zabodovala v dalším testu, Němci říkají, že je lepší než VW Polo
včera - Šéf Bugatti prozradil detaily o novém motoru V16. Téměř metrové monstrum si vystačí bez jediného turba
včera