Němci vybrali nejhorší letní pneu, kterým radí se vyhnout, jsou mezi nimi i jedny české

Výsledkem srovnávacích testů desítek nových modelů pneumatiky jsou obvykle doporučená obutí. Kolegové z Auto Bildu se ale rozhodli na věc podívat i opačným způsobem a zvolili dvacítku modelů pro letošní rok z řad letních i celoročních, které za to zkrátka nestojí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Němci vybrali nejhorší letní pneu, kterým radí se vyhnout, jsou mezi nimi i jedny české

29.3.2021 | Petr Prokopec

Němci vybrali nejhorší letní pneu, kterým radí se vyhnout, jsou mezi nimi i jedny české

/

Foto: Atlas Tires

Výsledkem srovnávacích testů desítek nových modelů pneumatiky jsou obvykle doporučená obutí. Kolegové z Auto Bildu se ale rozhodli na věc podívat i opačným způsobem a zvolili dvacítku modelů pro letošní rok z řad letních i celoročních, které za to zkrátka nestojí.

O nadcházejícím velikonočním víkendu má sice počasí znovu poněkud zazlobit, nicméně i tak již můžeme počítat s tím, že zimním pneumatikám na několik měsíců odzvonilo. Přichází tak čas přezouvání a pochopitelně i nákupu letních gum. Při nákupu je ale třeba dávat pozor, protože existuje celá řada takových, od kterých byste měli dát ruce pryč. Stěžejním problémem je v jejich případě hlavně příliš dlouhá brzdná dráha, která je mnohdy až dvojnásobná oproti nejlepším v oboru - skutečně.

Německý Auto Bild proto zveřejnil seznam aktuálně nabízených typů pneumatik, jimž byste se měli opravdu raději vyhnout. A nezůstal pouze u jediného „anti-tipu“, místo toho proklepl letní obutí v 16-, 17- a 20palcovém rozměru, stejně jako to celoroční v 16- a 20palcovém rozměru. Přitom se potvrdilo, co nejspíše každý očekával - tedy že celoroční pneumatiky výrazně zaostávají za těmi letními. Nicméně je třeba počítat s tím, že nejčastěji můžete sednout výrobcům na lep v kategorii letních šestnáctek.

My si nejprve vezmeme na paškál segment malých SUV, přičemž odstartujeme u letních pneumatik o rozměru 215/60 R17. Zde je nedoporučován typ Imperial EcoSport, který pochopitelně nemá nic společného s Fordem, jenž prodává vůz stejného názvu. Toto obutí má problémy především na mokru, kde budete hlavně v zatáčkách poněkud marně hledat přilnavost. Mimo to je třeba počítat také s vágní odezvou řízení a pochopitelně také s delšími brzdnými drahami, ať již na suchu či na mokru.

Pokud ovšem namísto letního obutí zvolíte v daném rozměru 215/60 R17 celoroční obutí, měli byste se vyhnout pneumatikám Nankang Cross-Seasons AW-6. Také v jejich případě je přilnavost na mokru omezená, přičemž reakce řízení jsou spíše letargické. Věci pak příliš nepomáhá ani nedostatek bočního gripu způsobujícího nedotáčivost, který je navíc kombinován s delší brzdnou drahou.

Přesunout se můžeme k dvacítkám, tedy k té velikosti pneumatik, která ještě nedávno byla určena jen pro extra drahé vozy. Díky tomu se nedalo příliš počítat s tím, že by majitelé sahali po ultra levných pláštích. Ovšem v poslední době si dvacítky můžete dopřát u řady mainstreamových vozů, pročež vzrostla i nabídka pneumatik. V rámci rozměru 265/35 se nedoporučují typy Landsail LS588 UHP a Berlin Tires Summer UHP1, u nichž nelze čekat přilnavost či krátkou brzdnou dráhu.

Ve finále jsme u možná nejdůležitějšího obutí, a to u šestnáctek o rozměru 205/55. Užíván je většinou kompaktních vozů od Audi A3 až po VW Golf. Ovšem i na jejich majitele je přichystána past v podobně levných pneumatik, jejichž hlavním problémem je již tolikrát zmíněné brzdění na mokra. To probíhá z rychlosti 80 km/h, přičemž vůz s letním obutím Double Coin DC99 zastavil až po 51, s celoročními Atlas Green 4S dokonce až po 63 m.

Nedoporučovaných pneumatik je nicméně daleko více, přičemž mezi těmi letními nechybí ani české obutí Tomket Sport s brzdnou dráhou za mokra 39,2 m. Ta sice není úplně nejhorší, ovšem za nejlepšími v dané kategorii zaostává o 10 metrů. Něco takového pochopitelně již není bezpečné, přičemž zkritizovat lze i výkon na suchu - kde Tomket potřebuje 39 metrů, tam si nejlepší obutí Hankook Ventus Prime 3 vystačí s 34,1 metru.

Ukazuje se tak, že láce není všechno a že firmám, o kterých jste v životě neslyšeli, byste neměli dávat šanci. Jejich odhalení je však stále náročnější, neboť zejména asijští výrobci již změnili taktiku a nově tak přicházejí s názvy, které zní evropsky a sebevědomě, výše zmíněné typy týkající se větších rozměrů a přiložená grafika mapující všechny menší ale problematické typy vyjmenovává do jednoho.

Nejhorší letní pneu pro rok 2021 v rozměru 205/55 R16 dle Auto Bildu


Němci vybrali nejhorší letní pneu, kterým radí se vyhnout, jsou mezi nimi i jedny české - 1 - Nejhorsi letni pneu Auto Bild 2021 01
Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild

Němci vybrali nejhorší letní pneu, kterým radí se vyhnout, jsou mezi nimi i jedny české - 2 - Nejhorsi letni pneu Auto Bild 2021 Atlas Green 4S 01
Německý Auto Bild na základě vlastních testů vybral pneumatiky, jimž byste se měli vyhnout. Patří mezi ně i Atlas Green 4S. Foto: Atlas Tires

Nejhorší celoroční pneu pro rok 2021 v rozměru 205/55 R16 dle Auto Bildu

Němci vybrali nejhorší letní pneu, kterým radí se vyhnout, jsou mezi nimi i jedny české - 3 - Nejhorsi letni pneu Auto Bild 2021 02
Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild

Němci vybrali nejhorší letní pneu, kterým radí se vyhnout, jsou mezi nimi i jedny české - 4 - Nejhorsi letni pneu Auto Bild 2021 Tomket Sport 01
Mezi pneumatiky, od kterých máte dát ruce pryč, patří i české obutí Tomket Sport. Foto: Tomket Tires

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše