Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci otestovali ojetý bestseller Nissanu mezi SUV, zvěsti o jeho problémech jsou zjevně pravdivé
15.3.2022 | Petr Prokopec
Je to prodejní hit a podle toho i stojí jako ojetý, to ovšem neznamená, že jde o bůhvíjak kvalitní a spolehlivé auto. Realita je zvlášť vzhledem k cenám poněkud nepřesvědčivá.
První generace Nissanu Qashqai ukázala Evropanům, že SUV nemusí být jen velké off-roady ušité na míru Američanům. Výsledkem byl ve srovnání s dosud nabízenými hatchbacky či sedany značky raketový úspěch, který vyústil ve vysoké prodeje. Na ten pak navázala generace druhá, která se objevila v roce 2013. Japonci ji usadili na tehdy zcela novou platformu CMF-CD, s níž přišel také nárůst rozměrů. I to bylo jedním z důvodů, proč se Nissan nakonec rozhodl znovu nenabízet sedmimístné provedení Qashqai+2.
Momentálně značka v showroomech nabízí třetí generaci, která startuje na 604 tisících korunách. To pochopitelně již není malá částka, navíc většina lidí by už kvůli litým kolům a zpětné kameře skončila o minimálně 60 000 Kč výše u druhé úrovně výbavy Acenta. Je tedy vlastně pochopitelné, že kroky mnohých místo za prodejci značky vedou do autobazarů. V nich pak sice Qashqai mohou pořídit od zhruba 230 tisíc korun, nicméně očekávat mohou i selhání vedoucí k dražším opravám.
V německém TÜV Reportu Qahsqai historicky neboduje a i když pozdější verze jsou na tom lépe než ty prvotní, z dat je zjevné, že je třeba se připravit na řadu problémů. Nejčastější potíže jsou s antikorozní ochranou výfuku, dalšími rizikovými oblastmi jsou přední světlomety a brzdové kotouče, stejně jako stížnosti míří k nekvalitní či vadné zvukové izolaci. A aby toho nebylo málo, projít také nemusíte emisní kontrolou. V důsledku toho spadá hodnocení šesti- či sedmiletých aut do lehkého podprůměru, tu čtyř- či pětiletých ovšem naopak můžete počítat s průměrem.
Magazín Auto Bild se rozhodl otestovat dieselovou verzi z roku 2017, jejíž 1,5litrová pohonná jednotka produkuje 110 koní. To na první pohled není závratný výkon, s ohledem na točivý moment 260 Nm ovšem Qashqai není až tak úplnou silniční šikanou. Nicméně byste se měli držet pod 160 km/h, poté se již agregát trápí. Navíc je tu ještě jiný problém - brzdové kotouče testovaného vozu měly již to nejlepší za sebou a u vozu jsou obecně poněkud poddimenzované.
Jak se navíc ukázalo, výše zmiňované zvěsti o problémech typu předčasně korodujících výfukových systémů nejsou mimo realitu, vztáhnout je bylo možné i na tento konkrétní kousek. V jeho neprospěch pak vyznělo i poškozené čalounění, škrábance a poničené detaily, svým stavem připomínal už poněkud načaté spotřební zboží. Na druhou stranu, s výjimkou výfuku a brzd nešlo o nic, s čím by se nedalo žít, mezi příjemné aspekty patřila výbava čítající polokožené čalounění, panoramatickou střechu, zpětnou kameru či tažné zařízení.
Suma sumárum tak tento konkrétní Qashqai nepopírá tradované informace o slabých stránkách modelu. Nejde o nic nepřekonatelného, uvážíme-li ale, že měl najeto 83 280 km (což není zase tak moc, aby šlo omluvit zjevné opotřebení) a jeho cena činila poněkud neskromných 18 780 Eur (cca 467 tisíc Kč, což je zase hodně na to, aby šlo nad problémy zavřít oči), Qahsqai z testu vychází jako sice žádoucí, ale z racionálního pohledu nijak zvlášť ohromující zboží.
Pokud po něm přesto toužíte, před podpisem kupní smlouvy zmíněné rizikové oblasti důkladně prověřte. Největší slabinou se přitom zdá být koroze, která se projevila již u čtyři roky a tři měsíce starého exempláře za nemalé peníze. Pokud byste chtěli levnější alternativu, můžete sáhnout po benzinové jedna-dvojce se 115 koňmi, nižší úrovni výbavy nebo starším a ojetějším provedení. V prvém případě však dosáhnete vyšší spotřeby, ve druhém se uvnitř nebudete cítit tak pohodlně a ve třetím narůstá riziko dražších oprav. Volba je jako vždy na vás.



Druhá generace Nissanu Qashqai vypadá i dnes k světu, většina lidí navíc sahala po vyšších úrovních výbavy. Tomu odpovídají i ceny, zvláště pak u novějších kusů, přesto jsou s vozem spojena nezanedbatelná rizika. Ilustrační foto: Nissan
Zdroje: Auto Bild
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
dnesNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
před 8 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 9 hodinamiVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
před 11 hodinamiNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
dnesPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva