Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci proklepli ojeté Škody Superb II a III a řekli, na co si při koupi dát pozor
23.2.2021 | Petr Prokopec
Jsou to u nás jedny z nejžádanějších ojetin, které za ceny od zhruba 120 tisíc korun nabízí vskutku spoustu muziky. Za nejnižší ceny ovšem dostanete jen problémové motory a úskalí při koupi je více.
Škodu Superb sáhodlouze představovat jistě nemusíme, ostatně od příchodu první novodobé generace v roce 2001 sní o jejím pořízení řada českých motoristů. Vlajková loď mladoboleslavské značky se postupně dočkala slušného renomé, její začátky ale nebyly vůbec snadné a chvíli to dokonce vypadalo, že půjde o jednorázovou záležitost. Škoda ale vytrvala, po první generaci přišla i druhá generace a následně i třetí a vůz dnes patří mezi jeden z mála modelů střední třídy mainstreamových značek, které na trhu pořád bodují.
Právě na verze vyráběné od roku 2008 se dnes zaměříme, a to v souvislosti s trhem ojetých aut. Jako nový Superb snadno protíná milionovou bariéru, nicméně z druhé ruky jej můžete pořídit za zlomek této sumy. V té chvíli se sice musíte smířit s horším stavem barvy, její odstín si však díky nemalé nabídce můžete vybírat. Stejné je to pak i s výbavou interiéru či motorem pod kapotou. Počítat je však třeba s tím, že zejména technika již může být v některých případech hodně unavená. Obezřetnost je tak na místě.
Druhou generaci s interním označením 3T, jež se vyráběla v letech 2008 až 2015, lze pořídit již od nějakých 120 tisíc korun. Nicméně v takovém případě dostane buď turbodiesel o objemu 1,6 l či malé TSI 1,4. Oběma je ale lepší se vyhnout, neboť první motor zlobí průsaky a možnost přetržení řemenu, druhý pak problémy spojené s obtokovým ventilem. V případě objemnějších motorů nicméně již žádné obecné nesnáze evidovány nejsou.
Výčet míst, kde je třeba vyšší obezřetnost, tím nekončí. V případě velmi mladých či naopak velmi starých exemplářů je třeba kontrolovat, zda neteče olej. Pružiny jsou pak známé svou náchylností k praskání, brzdy mohou být hlavně u kusů s vyšším nájezdem zralé na generálku. V případě druhé generace si pak zvýšenou pozornost žádají ještě přední světlomety, u té třetí pro změnu často nefunguje přisvěcování do zatáček. A u kombíků se může rovněž zasekávat víko zavazadelníku.
Nejobecnější neduhy tím máme popsané, ovšem jen na ně byste se zaměřit neměli. Zejména u aut, která mají vysoký nájezd. Jde o neklamné znamení, že jejich počáteční fáze života byla spojena s firemním vozovým parkem. Čekat tak sice lze pravidelný servis, ovšem stejně tak se až u vás může projevit řada nesnází spojená právě s vyšším počtem kilometrů, ať již jde právě o opravu pružin či kompletní výměnu výfuku, který je jinak hodnocen jako velmi solidní.
Ať již pořídíte vůz s většími či menšími vadami, počítat můžete s prakticky bezkonkurenčním prostorem na zadních sedadlech i v zavazadelníku. V tomto ohledu pochopitelně dále zachází třetí generace, která sice dosahuje 4,8metrové délky jako předchůdce, ovšem její rozvor narostl z 2 761 na 2 841 milimetrů. Nad zadní nápravou tak dokáže pobrat až 1 950 litrů nákladu. Na druhou stranu, generace druhá byla k mání dokonce i s 3,6litrovým šestiválcem. Volba je na vás, při troše štěstí lze narazit na dodnes neojeté exempláře za slušné peníze.



Druhá... Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
...i třetí generace Škody Superb nyní představují ideální nabídku ojetin. Je pochopitelně třeba řadu věcí prověřit, nicméně k mání je vám jak 3,6litrový šestiválec druhé generace, tak až 1 950litrový zavazadelník té třetí. Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Nové BMW M3 s bizarním výfukem předvedlo svůj zvuk. Zní stejně podivně, jako vypadá
5.3.2021 - Elon Musk si pochvaloval přistání rakety, která záhy explodovala, lidé mu to dali „sežrat”
4.3.2021 - Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
3.3.2021 - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
2.3.2021
Nejdiskutovanější články
- Ford má na krku žalobu kvůli motorům EcoBoost, odcházejí jim klíčové díly
9.12.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1) - Parkování elektromobilů v garážích je příliš velké riziko, první město jim zakázalo vjezd
15.2.2021 (1) - Šéf Audi říká, že vývoj elektromobilů zamíří opačným směrem, než si většina lidí myslí
16.2.2021 (1)
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Auto s vyšším posedem 00:15 - Honza42
- Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia 3 22:47 - rutak11
- Koronavirus 22:35 - GeneHawkins
- Politický koutek 20:51 - honziss
- Policejní kontroly a měření 17:07 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 11:43 - abgx1
- Onboard videa 6.3.2021 - aikoN
- Fiat a vše kolem nich 6.3.2021 - M.Z.
- BMW Divize 6.3.2021 - M.Z.
- Porsche - vse o sportovnich modelech 6.3.2021 - HondaMan