Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci udělali chybu. Tohle řešení pásů v nových autech VW nefunguje, může i zabít
10.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá preciznost není úplně prázdnou frází, tady ale dostala na frak. Drobná nedomyšlenost v řešení zadních pásů teď může i zabíjet.
Zrovna včera jsme připomínali, jak důležité je správě se v autě připoutat. Už špatné použití bezpečnostního pásu vás může zbytečně stát zdraví i život, nemluvě o jeho úplném nepoužití. Každý rozumný člověk se tak před jízdou autem řádně připoutá, jak ale nyní zjistil finský automobilový magazín Tekniikan Maailma, v některých nových autech koncernu VW ani to nemusí stačit k zajištění očekávané bezpečnosti. Pásy některých cestujících se totiž mohou za jízdy samovolně rozepnout a to je přinejmenším velký problém.
Finové na to přišli vlastně náhodou. Při losím testu obsadili auto i veškerou posádkou a zavazadly a právě při ostrém vyhýbacím manévru se stalo, že se pás jednoho ze zadních cestujících rozepnul. Za vším stojí nesprávně zvolená instalace prostředního bezpečnostního pásu, neboť u některých nových „koncernových” aut je prostřední západka usazena o trochu výše, než je tomu u levé. Přesně tak, jak to můžete vidět na hlavní fotografii.
Právě tato koncepce je ovšem značně problematická, neboť ve chvíli, kdy ostřeji zatočíte vlevo, přezka prostředního pásu zatlačí na tu levou, jíž uvolní - a dosud připoutaný pasažér se rázem stává pasažérem nepřipoutaným. Finové se s tímto problémem setkali u modelů VW Polo, Seat Arona a Seat Ibiza, je ale otázkou, kolik dalších novějších vozů koncernu VW má pásy řešené stejně.
K potížím na každý pád nedochází nahodile. Magazín se s problémem setkal u zmíněných vozů a provedl také kontrolní test u dvou odlišných exemplářů Seatu Arona. Výsledek byl však pokaždé stejný, tohle řešení zadních pásů prostě nefunguje správně. „Dle našeho soudu se jedná o špatný design celé věci. Nejjednodušší nápravou by bylo zkrácení či prodloužení popruhu prostřední západky o pár centimetrů,“ uvádí dále magazín.
Mluvčí koncernu VW potvrdil, že automobilka si je již problému vědoma a pracuje na jeho řešení, neupřesnil ale, jakých modelů se může týkat. VW prozatím majitelům modelů s takto řešenými západkami zadních pásů radí, aby nevyužívali prostředního sedadla, dokud nebudou závadou stižená vozidla svolána do servisů.
To je zatím poněkud slabá náplast na zjištěnou potíž, snaha o nápravu tu ale evidentně je. Němci zkrátka udělali chybu, což při jejich posedlosti zkoumáním všech eventualit není úplně obvyklé - zrovna testování ostřejší jízdy v plném obsazení bychom čekali jako standardní součást vývoje. Ale stalo se a pro tuto chvíli platí, abyste se raději podívali, zda se potíž netýká i vašeho auta. Pokud by došlo k odepnutí pásu bez povšimnutí pasažéra, je to nebezpečné nejen pro něj, ale i pro člověka sedícího před ním.







Tyto tři nové „koncernové” vozy postavené na platformě MQB A0, tedy VW Polo i Seaty Ibiza a Arona, mají problém s nechtěným rozepnutím zadního bezpečnostního pásu za jízdy zcela jistě. Jakých dalších aut se týká, je zatím otázkou
Zdroj: Tekniikan Maailma
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
VW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
před 28 minutamiRolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před hodinouMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 3 hodinamiFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 21:10 - northwind
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan