Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Vrcholný VW je dnes noční můrou majitelů i servisů, cesta k dobré koupi ale existuje
4.6.2021 | Petr Prokopec
Tento vůz je velmi lákavou nabídkou už proto, že kdysi stál jako nový miliony, dnes jej ale můžete pořídit za zlomek této sumy. Nejlevnější exempláře za desetitisíce ovšem ignorujte, pokud nechcete investovat další statisíce.
Volkswagen Phaeton býval svého času vrcholem nabídky německé automobilky. Tomu odpovídala i cena, která u dvanáctiválcové verze šplhala nad 4 miliony korun. Nicméně ani s pozdějším šestiválcem jste se pod 2,5 milionu korun nedostali, o lidovém voze tedy ani nemohla být řeč. Místo toho Phaeton konkuroval té nejvyšší lize včetně sesterského Audi A8. To sice bylo ještě dražší, dnes oba německé vozy pořídíte za pakatel, tedy již od nějakých 55 tisíc korun. Zejména v případě Volkswagenu je ovšem obezřetnost na místě.
Nač si přitom dát pozor? To se rozhodl zjistit německý Auto Bild, který měl možnost otestovat nejslabší dieselové provedení. Jeho 239 koní přitom za sebou mělo již takřka 200 tisíc kilometrů, což soudě dle inzerátů není pro Phaeton neobvyklá porce, jde spíše o střídmý nájezd. Vozů, které mají najeto méně než 100 tisíc km, existuje minimum, u takových nicméně již ceny startují o poznání výše, a to okolo 300 tisíc korun. I nadále je však třeba počítat pouze s třílitrovým turbodieselem.
Zpět ale k levnějším verzím, u nichž je třeba dát pozor hlavně na vzduchový podvozek, světla a brzdy. Povětšinou však jen proto, abyste měli opravdu jistotu, že vše musíte pořídit nové. Mimo to vás pak čeká i oprava multimediálního systému. „Pokud si totiž koupíte levný Phaeton, obvykle musíte investovat 100 až 130 tisíc korun, jen abyste eliminovali veškeré chyby,“ uvádí k tématu Yusuf Idin, šéf společnosti Rapacho, která je jednou z mála specializovaných dílen, jež se na někdejší vlajkovou loď zaměřují.
Právě v tom se skrývá další riziko vlastnictví vozu. Pro VW Phaeton představoval nejen výkladní skříň vrcholných technologií značky, ale do jisté míry také pojízdnou laboratoř. Zejména verze s šestilitrovým dvanáctiválcem nebo s pětilitrovým desetiválcovým turbodieselem tak disponují jednotkami, které se v nabídce Volkswagenu jinak neobjevovaly. Ráda dalších věcí navíc pochází od Audi či Bentley, pro servisy je tak vůz spíše noční můrou.
Idin vysvětluje, že za tím často stojí předchozí velmi špatná údržba. Značná část z pouhých 84 235 prodaných exemplářů totiž byla pořízena na leasing. A jakmile skončila smlouva, skončily i pravidelné servisní prohlídky, přičemž autorizované servisy nahradily amatérské dílny a garáže. Snadno se vám tak může stát, že si pořídíte vůz, který není vhodný na nic jiného než na náhradní díly. Proto se doporučuje volit novější, méně ojeté kousky s perfektní servisní historií.
V té chvíli jste již na oněch minimálně 300 tisících Kč, ovšem třeba spřízněné Bentley Continental Flying Spur z té doby vychází ještě zhruba na dvakrát tolik. Trpí přitom stejnými neduhy, jeho servis je ovšem násobně dražší. Počítat pak sice můžete s lepší image, tu ovšem u britského vozu bude třeba takové popraskané kožené čalounění či vybledlý lak kazit daleko více než u německé limuzíny. Obojí se ale dříve nebo později pokazí u obou modelů bez ohledu na nájezd.
Volkswagen Phaeton vám sice zajistí nemalou prestiž, ale zároveň také pořádné bolení hlavy. Zvláště pokud jste volili nejlevnější ojeté kousky, které často mohou skončit jen jako sklad náhradních dílů. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 32 minutami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 30 minutami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před hodinou - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 2 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 3 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda