Vrcholný VW je dnes noční můrou majitelů i servisů, cesta k dobré koupi ale existuje

Tento vůz je velmi lákavou nabídkou už proto, že kdysi stál jako nový miliony, dnes jej ale můžete pořídit za zlomek této sumy. Nejlevnější exempláře za desetitisíce ovšem ignorujte, pokud nechcete investovat další statisíce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Vrcholný VW je dnes noční můrou majitelů i servisů, cesta k dobré koupi ale existuje

4.6.2021 | Petr Prokopec

Vrcholný VW je dnes noční můrou majitelů i servisů, cesta k dobré koupi ale existuje

/

Foto: Volkswagen

Tento vůz je velmi lákavou nabídkou už proto, že kdysi stál jako nový miliony, dnes jej ale můžete pořídit za zlomek této sumy. Nejlevnější exempláře za desetitisíce ovšem ignorujte, pokud nechcete investovat další statisíce.

Volkswagen Phaeton býval svého času vrcholem nabídky německé automobilky. Tomu odpovídala i cena, která u dvanáctiválcové verze šplhala nad 4 miliony korun. Nicméně ani s pozdějším šestiválcem jste se pod 2,5 milionu korun nedostali, o lidovém voze tedy ani nemohla být řeč. Místo toho Phaeton konkuroval té nejvyšší lize včetně sesterského Audi A8. To sice bylo ještě dražší, dnes oba německé vozy pořídíte za pakatel, tedy již od nějakých 55 tisíc korun. Zejména v případě Volkswagenu je ovšem obezřetnost na místě.

Nač si přitom dát pozor? To se rozhodl zjistit německý Auto Bild, který měl možnost otestovat nejslabší dieselové provedení. Jeho 239 koní přitom za sebou mělo již takřka 200 tisíc kilometrů, což soudě dle inzerátů není pro Phaeton neobvyklá porce, jde spíše o střídmý nájezd. Vozů, které mají najeto méně než 100 tisíc km, existuje minimum, u takových nicméně již ceny startují o poznání výše, a to okolo 300 tisíc korun. I nadále je však třeba počítat pouze s třílitrovým turbodieselem.

Zpět ale k levnějším verzím, u nichž je třeba dát pozor hlavně na vzduchový podvozek, světla a brzdy. Povětšinou však jen proto, abyste měli opravdu jistotu, že vše musíte pořídit nové. Mimo to vás pak čeká i oprava multimediálního systému. „Pokud si totiž koupíte levný Phaeton, obvykle musíte investovat 100 až 130 tisíc korun, jen abyste eliminovali veškeré chyby,“ uvádí k tématu Yusuf Idin, šéf společnosti Rapacho, která je jednou z mála specializovaných dílen, jež se na někdejší vlajkovou loď zaměřují.

Právě v tom se skrývá další riziko vlastnictví vozu. Pro VW Phaeton představoval nejen výkladní skříň vrcholných technologií značky, ale do jisté míry také pojízdnou laboratoř. Zejména verze s šestilitrovým dvanáctiválcem nebo s pětilitrovým desetiválcovým turbodieselem tak disponují jednotkami, které se v nabídce Volkswagenu jinak neobjevovaly. Ráda dalších věcí navíc pochází od Audi či Bentley, pro servisy je tak vůz spíše noční můrou.

Idin vysvětluje, že za tím často stojí předchozí velmi špatná údržba. Značná část z pouhých 84 235 prodaných exemplářů totiž byla pořízena na leasing. A jakmile skončila smlouva, skončily i pravidelné servisní prohlídky, přičemž autorizované servisy nahradily amatérské dílny a garáže. Snadno se vám tak může stát, že si pořídíte vůz, který není vhodný na nic jiného než na náhradní díly. Proto se doporučuje volit novější, méně ojeté kousky s perfektní servisní historií.

V té chvíli jste již na oněch minimálně 300 tisících Kč, ovšem třeba spřízněné Bentley Continental Flying Spur z té doby vychází ještě zhruba na dvakrát tolik. Trpí přitom stejnými neduhy, jeho servis je ovšem násobně dražší. Počítat pak sice můžete s lepší image, tu ovšem u britského vozu bude třeba takové popraskané kožené čalounění či vybledlý lak kazit daleko více než u německé limuzíny. Obojí se ale dříve nebo později pokazí u obou modelů bez ohledu na nájezd.


Vrcholný VW je dnes noční můrou majitelů i servisů, cesta k dobré koupi ale existuje - 1 - VW Phaeton ojetina ilustracni foto 01Vrcholný VW je dnes noční můrou majitelů i servisů, cesta k dobré koupi ale existuje - 2 - VW Phaeton ojetina ilustracni foto 02Vrcholný VW je dnes noční můrou majitelů i servisů, cesta k dobré koupi ale existuje - 3 - VW Phaeton ojetina ilustracni foto 03Vrcholný VW je dnes noční můrou majitelů i servisů, cesta k dobré koupi ale existuje - 4 - VW Phaeton ojetina ilustracni foto 04Vrcholný VW je dnes noční můrou majitelů i servisů, cesta k dobré koupi ale existuje - 5 - VW Phaeton ojetina ilustracni foto 05Vrcholný VW je dnes noční můrou majitelů i servisů, cesta k dobré koupi ale existuje - 6 - VW Phaeton ojetina ilustracni foto 06Vrcholný VW je dnes noční můrou majitelů i servisů, cesta k dobré koupi ale existuje - 7 - VW Phaeton ojetina ilustracni foto 07Vrcholný VW je dnes noční můrou majitelů i servisů, cesta k dobré koupi ale existuje - 8 - VW Phaeton ojetina ilustracni foto 08Vrcholný VW je dnes noční můrou majitelů i servisů, cesta k dobré koupi ale existuje - 9 - VW Phaeton ojetina ilustracni foto 09
Volkswagen Phaeton vám sice zajistí nemalou prestiž, ale zároveň také pořádné bolení hlavy. Zvláště pokud jste volili nejlevnější ojeté kousky, které často mohou skončit jen jako sklad náhradních dílů. Ilustrační foto: Volkswagen

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše