Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci vyzkoušeli ojetý Fiat Panda 319. Je to rozumná cesta k dostupnému „normálnímu” autu
3.7.2024 | Petr Prokopec
Po 13 letech se dál drží v prodeji jako nový vůz a ještě pěkných pár roků v něm zůstane. I to svědčí o jeho atraktivitě, kterou očividně nehatí ani mizerná statistická spolehlivost. V praxi to s ním nakonec nemusí být tak špatné.
Fiat Panda zůstává jedním posledních aut, která si jako nová můžete koupit za ještě přijatelné peníze. A dál to tak zůstane, protože ve své levné podobě neskončí ještě roky. Přesto nevíme, jestli se pro něj poženete s nadšením, při délce 3 635 mm to rozhodně není jedno auto pro všechno.
Navíc je třeba říci, že jde o morálně už velmi starý vůz. Jeho třetí a stále aktuální generace s interním označením 319 přišla na trh již v roce 2011, a tak tu po technické stránce máme relativně zastaralé auto, ačkoli třeba motory prošly několika modernizacemi, stejně jako třeba palubní elektronika. Základ se ovšem nezměnil, což nakonec někteří začínají vnímat pozitivně v očekávání, že i Fiat je schopen osvědčenou techniku postupně vyladit téměř k dokonalosti.
Statisticky tomu ale mnoho nenasvědčuje. Jde o vůz, který bývá součástí přehledů nejvíc poruchových vozů a v aktuálním TÜV Reportu platí za jedno z nejhůř hodnocených aut navzdory podprůměrnému nájezdu. Přesto v bazarech táhne díky své povaze i nízkým cenám - nejlevnější pojízdné kousky mohou být vaše už za nějakých 30 tisíc Kč. Problémů si za ně ale koupíte dost.
Když se podíváme na detaily statistik, zjistíme, že v případě maximálně tříletých aut přichází kritika sice „jen“ u pětiny aut, ovšem týká se prakticky všech oblastí. Pozor je tedy třeba dávat na motory, podvozek i elektroniku. Ke cti Fiatu je sice třeba zmínit, že většina závad bývá odstraněna během týdne, tím ale chvála víceméně končí. Čím starší totiž italský hatchback je, tím víc práce s jeho návratem na silnici budete mít. Kromě již zmíněného se připravte na možnou nutnost výměny světel, brzd či výfuku.
Ona nízká cena tak může být draze vykoupena. Obecně se proto doporučuje pošilhávat pouze po novější produkci, za kterou již musíte zaplatit minimálně 100 tisíc Kč. Anebo o něco málo víc, pokud chcete maximálně pětiletý vůz s nájezdem pod 100 tisíc kilometrů. Kolegové z německého Auto Bildu otestovali exemplář z roku 2018, se kterým jeho majitel najel jen 22 053 km. Žádné podstatné problémy s ním nejsou, což statistikám trochu odporuje, při opravdu malém nájezdu by to tak ale mělo být.
Také proto autobazar z Lüneburbu za tento vůz požaduje 11 540 Eur, tedy asi 290 tisíc korun. A to už není moc lidová cena. Auta s podobným nájezdem a stářím lze ale pořídit i levněji, často i za méně než 200 tisíc korun, pak se z Paney stává rozumná cesta k dostupnému „normálnímu” autu. A zákazníky si hledá snadno - Panda je zkrátka ikona svého druhu a v bazarech zjevně táhne, nakonec i díky tomu, že její jednoduchá konstrukce „bez nesmyslů” je sympatická stále většímu množství lidí.



Panda třetí generace se začala vyrábět již před třinácti lety, ani po takové době navíc značka nedokázala kvalitu vychytat na jedničku. Přesto se zdá být dostatečně odolná, aby při svých dalších kvalitách a nízké ceně dávala smysl. Foto: Fiat
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před hodinouNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před hodinouCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 9 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 11 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva