Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci vyzkoušeli přehlížený ojetý Ford, který patří mezi statisticky nejspolehlivější rodinná auta vůbec. Obstál?
20.2.2024 | Petr Prokopec
Po tomhle autě v bazarech pomalu neštěkne pes, díky čemuž je velmi levné. Přehlížený vůz se ale statisticky řadí mezi vůbec nejspolehlivější auta pro rodinu. Je tedy Grand C-Max pomyslným trumfem v rukávu zájemců o levnou ojetinu, která vydrží?
Ford C-Max již v nabídce modrého oválu nenajdete, stejně jako řada konkurentů se i tato automobilka zaměřila hlavně na SUV. Je to škoda, neboť její MPV se od „zbytku stáda“ lišily hlavně tím, že dokázaly potěšit i nadšené řidiče. Stál za tím hlavně podvozek první generace vycházející z modelu Focus. U té druhé pak Ford vedle pohlednějšího zevnějšku i přidal koně pod kapotou. Nebyl tedy problém sáhnout po 182 benzinových či 170 dieselových koních, což jsou cifry, které u podobně koncipovaného auta neurazí.
Na C-Max jsme si mohli obecně posvítit před rokem, kdy jsme zmínili, že u první generace je hlavním zdrojem problémů motor 1,6 TDCi, zatímco u té druhé je třeba dávat pozor na převodovky. Nyní nastal ideální čas se k MPV modrého oválu vrátit, neboť naši kolegové z Německa otestovali exemplář z roku 2017. Jde tedy o druhou generaci vozu, která dorazila nejen ve standardní formě, ale také jako o 14 centimetrů delší Grand C-Max. Toto provedení tedy mohlo hostit i třetí řadu sedadel, zrovna testovaný vůz jí ale vybaven nebyl.
To nicméně znamená, že někdejší majitel mohl počítat se zavazadelníkem o objemu 600 až 1 867 litrů, což stačí nejen na převoz poloviny hračkářství - Grand C-Max totiž zvládne pobrat až 724 kilogramů nákladu. A pokud vám to nestačí, je možné připojit až 1,2 tunový přívěs. To v případě kousku testovaného kolegy možné bylo, původní vlastník totiž sáhl po příplatkovém tažném zařízení. Na tom se pak sice objevuje rez, samotný vůz ale na „oranžový mor“ netrpí.
Nač je nicméně třeba dávat pozor, to jsou ložiska přední nápravy. Kolegové dodávají, že jde o problém spojený hlavně s vozy soukromé klientely, která postupně začala zanedbávat pravidelný servis. Firemní auta jsou na tom mnohem lépe, na druhé straně u nich však musíte počítat se značným nájezdem. Ten má ostatně na kontě i testovaný exemplář, jenž za uplynulých šest let najel 161 461 km. K mání je díky tomu za velmi přijatelných 8 920 Eur (cca 227 tisíc Kč).
Dopřát si samozřejmě můžete levnější i dražší exempláře, stejně jako na výběr z nemalého množství pohonných jednotek. Před atmosférickou jedna-šestkou ovšem kolegové varují, neboť jejích 85 koní na tak velký vůz zkrátka nestačí. Litrové turbo sice na tom je s dynamikou lépe, ovšem i přesto je tím pravým ideálem turbodiesel 1,5 TDCi se 120 koňmi. Asfalt totiž sice trhat nebude, ovšem průměru 5,7 l/100 km zvládnete dosáhnout i bez nutného sebezapření.
Pokud ovšem po této jednotce zasazené do kousku s větším množství najetých kilometrů sáhnete, velmi pravděpodobně se připravte na výměnu vstřikování a opravu systému EGR. Bez ohledu na jednotku je pak nepříjemným nešvarem možnost utržení dveřních pantů, často velmi tvrdé plasty v interiéru pak mohou nést podpis původních vlastníků. Na druhé straně ale aspoň nedrnčí. Volba je tedy na vás, není však až tak riskantní jako u mnohé konkurence.
Grand C-Max toho pobere neskutečně hodně, jeho schopnosti jsou však značnou prověrkou podvozku, u kterého přední náprava trpí na ložiska. Němci proto doporučují spíše bývalá firemní vozidla, jejichž servis byl příkladnější. Foto: Ford
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 10 hodinami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejnovější články
- Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
před 6 hodinami - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
před 7 hodinami - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
před 9 hodinami - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 10 hodinami - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva