Neobvyklá verze kombíku Audi neláká jen svou výdrží, ale také rychlým propadem hodnoty

Je to jedno ze statisticky nejspolehlivějších aut obecně, natož pak mezi prémiovými kombi. Přesto lze jeho „skautskou” verzi už po pár letech pořídit za menší peníze než obyčejnou Škodu Superb.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Neobvyklá verze kombíku Audi neláká jen svou výdrží, ale také rychlým propadem hodnoty

8.4.2023 | Petr Prokopec

Neobvyklá verze kombíku Audi neláká jen svou výdrží, ale také rychlým propadem hodnoty

/

Foto: Audi

Je to jedno ze statisticky nejspolehlivějších aut obecně, natož pak mezi prémiovými kombi. Přesto lze jeho „skautskou” verzi už po pár letech pořídit za menší peníze než obyčejnou Škodu Superb.

Pro některé nepředstavuje Audi skutečnou prémiovou značku a ve čtyřech kruzích vidí jen více naleštěný Volkswagen, na který Němci přišpendlili mnohem vyšší cenu. Že nejde zrovna o reflexi reality, asi nejlépe dokazuje A6 páté generace. Sedan i kombík totiž stojí na platformě MLB Evo, kterou dostal jediný VW, a sice Touareg. Mimo to ji ovšem používají také Bentley Bentayga, Lamborghini Urus a Porsche Cayenne. Pokud bychom tedy Audi neměli řadit do vyšší ligy, pak již opravdu nevíme, kam s ním.

Nejde nicméně o jediný důkaz, další najdeme v německém TÜV Reportu. A6 totiž s 3,5procentní mírou poruchovosti najdeme mezi nejlepšími, zatímco BMW řady 5, což je přímá konkurence čtyř kruhů, spadá dlouhodobě mezi nejhorší. Na kontě má 6,8procentní poruchovost, která je dalece za průměrem celého odvětví (5,3 %). Ve finále si tedy musíme položit otázku, co vlastně onu „prémiovost” definuje. Protože ale odpovědi se mohou různit, zamíříme raději k samotné A6.

Pátá generace sedanu a kombíku je na trhu již od roku 2018, narazit na ni tedy snadno můžete i v bazarech. Ceny startují okolo půl milionu korun, což vůbec není špatné. Koneckonců je třeba si uvědomit, že A6 je pětimetrovým vozem, který kromě nemalého prostoru disponuje také technikou, jež se do některých levnějších modelů značky ještě ani nedostala. Zároveň jej pak můžete dostat i s mnohem objemnějším motorem. A pokud jste na tom finančně dobře, není problémem ani verze RS6.

Na adresu páté generace obecně padá spíše chvála než kritika. Neznamená to nicméně, že byste mohli sáhnout po každém zajíci v pytli. Jakkoliv totiž Audi A6 dříve představovalo nastavenou laťku v rámci interiérů, u posledního provedení můžete zaznamenat dříve neslýchané rachocení jednotlivých panelů. Rozhodně si tedy vyžádejte testovací jízdu, během které dojde i na přejezd horšího povrchu, ideálně pak dlažebních kostek. Pokud v tu chvíli neuslyšíte audiosystém, dejte rovnou ruce pryč.

Další stížnosti jsou spojené s multimediálním systémem. Obrazovky totiž mohou zamrzat či problikávat, mimo to nemusí dojít ani na spárování vozu s vaším telefonem. Audi sice problém postupně umenšovalo s pomocí stále lepšího softwaru, ovšem za dokonalý systém nelze považovat ani nadále. Zkontrolovat je třeba rovněž i veškeré ovládání, neboť elektroinstalace je pro celý koncern VW stále větší skvrnou na kráse. Haprovat tak může i klimatizace či ovládání sedadel.

Ve finále tedy sice nejde o potíže, které by vám neumožnily dojet z místa na místo, ovšem protože první majitelé za svá auta povětšinou platili výrazně přes dva miliony korun, je pochopitelné, že se na A6 nedívají až tak přívětivě. Dlužno pak dodat, že řada věcí, které vás jako nového vlastníka mohou trápit, jde na jejich konto. Špatným parkováním totiž mohlo dojít na odření ráfků či karoserie, alotrie potomstva pak pro změnu mohla vyústit ve skvrny či škrábance uvnitř.

I když je tedy Audi A6 servisními techniky hodnoceno nadmíru pozitivně, v případě hodnoty rychle ztrácí svou původní cenu. Platí to ještě více v případě specifické „skautské” varianty Allroad, která se ukázala v roce 2019 a vůči základu počítá s ochrannými plasty karoserie, vyšší světlou výškou, unikátními koly či standardně dodávaným pohonem všech kol quattro.

Takové provedení proklepli i naši kolegové z Německa. Pod kapotou varianty 45 TDI odváděl svou práci třílitrový turbodiesel, jehož 231 koní je na vůz dostačujícím výkonem. První majitel přitom od začátku roku 2020, kdy došlo na registraci, zvládl urazit jen 29 090 km. Děti či psi pak uvnitř nepřevážel, stejně jako nikde neboural. Mluvit lze tedy o prvotřídním stavu, ovšem i tak došlo na propad hodnoty o 20 tisíc Eur (cca 469 tisíc Kč).

Vůz je tak nyní nabízen za 48 980 Eur (1 147 000 Kč), což je sice pořád vysoká, ale současně i velmi slušná cena. Ostatně si jen stačí uvědomit, že v případě nových aut za takové peníze nedostanete ani Škodu Superb 2,0 TDI ve výbavě Laurin a Klement. Pohonná jednotka přitom produkuje jen 150 koní, které navíc míří pouze na přední nápravu. Ve finále tak vlastně není mnoho co řešit, zvláště když si k řadě nových Audi majitelé přikoupili pětileté záruky. A německý vůz můžete mít ihned, zatímco na ten český budete muset možná i roky čekat.


Neobvyklá verze kombíku Audi neláká jen svou výdrží, ale také rychlým propadem hodnoty - 1 - Audi A6 Allroad 2020 ilustracni foto 01Neobvyklá verze kombíku Audi neláká jen svou výdrží, ale také rychlým propadem hodnoty - 2 - Audi A6 Allroad 2020 ilustracni foto 02Neobvyklá verze kombíku Audi neláká jen svou výdrží, ale také rychlým propadem hodnoty - 3 - Audi A6 Allroad 2020 ilustracni foto 03
A6 Allroad má stejně jako regulérní provedení na kontě hlavně výtky majitelů mířících ke komfortu či selhávání multimédií. S obojím se dá žít, ceny to nicméně tlačí razantně dolů. A jelikož zbytek vozu je již spojen s kvalitou, může terénně laděné kombi představovat ideál mnoha Čechů. Foto: Audi

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše