Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Největší moderní propadák BMW je i tím nejméně žádaným bavorákem v bazarech, o to levnější je
12.2.2023 | Petr Prokopec
BMW zase tak často mimo terč se svými auty nestřílí, v tomto případě ale muselo uznat, že nešlo o dobrý nápad a vůz skončil bez nástupce. Dnes se díky tomu dá levně koupit i ojetý a s trochou obezřetnosti může jít o dobrý kauf.
Před osmi lety se BMW rozhodlo rozšířit svůj záběr. Na svět tak v roce 2015 přišla řada 2 Gran Tourer coby sourozenec modelu 2 Active Tourer se třemi řadami sedadel. Toto MPV stanulo na platformě UKL2 používané mj. Mini, a tak jde primárně o vůz s pohonem předních kol, u nějž zákazníci mohli v případě výkonnějších motorizací zvolit také čtyřkolku. Minulý čas je v pořádku, neboť nezájem zákazníků nakonec poslal tohle auto na smetiště dějin.
Sedmimístný Gran Tourer tedy skončil v roce 2021, jakkoli menší verze Active Tourer ještě zkouší štěstí. Třebaže mnichovští provedení s interním kódem U06 říkají druhá generace, ve skutečnosti jde spíše o větší facelift. Platforma totiž byla zachována, stejně jako rozvor 2 670 milimetrů. Výrazně odlišné pak nejsou ani pohonné jednotky, byť u nich pochopitelně došlo k evoluci vedoucí ke snížení spotřeby a emisí. Kromě toho pak dostal padáka 1,5litrový tříválcový diesel, čehož však asi jen málokdo lituje.
S příchodem nového provedení se nicméně to původní přestěhovalo z autosalonu do autobazarů, kde je k mání od zhruba 200 tisíc korun, a je tak bezpečně nejlevnějším moderním BMW z posledních let výroby. Není to ani suma, která by zrovna bořila rodinné rozpočty, a tak může zájemce do bazarů přilákat právě tím. Nicméně pohled na německý TÜV Report by měl být pro potenciální klientelu varováním. Řada 2 Active/Gran Tourer je totiž jedním z nejhůře hodnocených BMW a povětšinou sepohybuje jen v červeném pásmu.
Nejlevněji obvykle koupíte exempláře tříválcovým turbodieselem, který ve verzi 216d produkuje 116 koní a 270 Nm. S ohledem na tato čísla je zjevné, že působivou dynamiku nemá tento vůz v popisu práce, za vyloženého šneka s ním ale také nebudete. Počítat navíc můžete s velmi příjemnou, snadno 5litrovou spotřebou. Agregát kromě toho není hlučný, ovšem je třeba pamatovat na to, že na starosti často má více než 1,5 tuny hmotnosti. V případě zájmu o vůz tak rozhodně prověřte brzdy, přední kotouče mívají často při prodeji to nejlepší za sebou. Pamatovat je pak třeba na to, že sazby za práci v autorizovaných servisech a originálními komponenty nejsou kevné.
Z vlastní zkušenosti můžeme říci, že mizerné hodnocení v TÜV nelze automaticky vztáhnout na každý exemplář. Interiér vydrží na poměry BMW docela dost, kritizovaná LEDková světla obvykle fungují i po stovkách tisíc km a uvnitř je možné počítat s dobře usazenými multimédii, jejichž součástí je i navigace. Ve výbavě obvykle najdete také elektronické otevírání víka zavazadelníku, stejně jako řada asistenčních systémů či 17palcová litá kola.
Nové dvojky Gran Tourer startovaly na sumách překračujících 1 milion Kč, dnes si už za 300 tisíc můžete vybírat solidní a za 400 tisíc velmi zachovalé exempláře. Jen asi nebude chytré volit nejlevnější kusy s vyššími nájezdy - TÜV obvykle tento vůz špatně hodnotí až vysokými hodnotami na tachometru, závažnější potíže tedy zjevně přichází až po stovkách tisíc km. Pak je lepší vůz nemít, neboť - jak už zaznělo - jejich opravy nebývají levné.



BMW 2 Grand Tourer již není součástí nabídky značky, vyrazit pro něj tak musíte do autobazarů. Rozhodně ale vše zkontrolujte a volte méně jeté kusy, neboť v TÜV Reportu jde o jeden z nejhůře hodnocených modelů mnichovské automobilky. Foto: BMW
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejčtenější články
Šéf Bugatti pochopil. Od fanouška elektromobilů se dostal k tomu, že nabídne spalovací vůz. A sám sní o stroji s motorem V10
3.6.2025Producent Top Gearu dostal zákaz řízení na půl roku poté, co se svým Porsche jel 38 km/h na třicítce, to je kruté
3.6.2025Bentley otočilo. Přichází s novým čistě spalovacím vrcholem ve chvíli, kdy už žádné takové auto přijít nemělo
3.6.2025Novému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
3.6.2025Autopůjčovnám hrozí kvůli elektromobilům krach, varují Britové, byla by to rána i pro samotné výrobce aut
4.6.2025