Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Neobvyklý VW původně za víc jak milion dnes koupíte ojetý od 200 tisíc, nejvíc ale láká až po „upsizingu”
2.2.2023 | Petr Prokopec
Není to auto, které by přitahovalo davy, své kouzlo ale jednoznačně má. Dnes v bazarech láká na nízké ceny verzí 2,0 TDI, které nemusí nutně být špatné, po faceliftu se ale dostal do nabídky šestiválec. A právě ten je pro Amarok optimální volbou.
Velké pick-upy jsou doménou zejména Američanů. V Evropě jim pšenka moc nekvete, v mnoha městech s úzkými uličkami na ně totiž lze hledět jako na slona v porcelánu. Není tedy divu, že se jim místní výrobci příliš nevěnují. Alespoň poloviční výjimku představuje Volkswagen, který již v roce 2010 přišel s přece jen menším modelem Amarok. Na představení této novinky přitom došlo v argentinském General Pacheco, kde se vůz i vyráběl. Díky tomu jej ovšem Němci málem zabili prakticky již během porodu.
Argentinská továrna značky totiž neproslula zrovna vrcholnou kvalitou. Kromě toho byl velmi špatně vůči korozi ochráněn také žebřinový rám vozu, v důsledku čehož trpěli hlavně evropští zákazníci, neboť místní silnice se v zimě daleko více solí. Němci ale naštěstí zvládli včas zatáhnout za záchrannou brzdu. Jakkoli se tedy s továrnou v Hannoveru původně nepočítalo, nakonec se výroba aut pro starý kontinent přesunula právě tam. Nahoru tak šla jak spolehlivost, tak hlavně antikorozní ochrana.
Problémům však stále nebyla učiněna přítrž. Ten asi nejzávažnější byl spojen s dvoulitrovým turbodieselem, u kterého docházelo poměrně běžně na selhání vodní pumpy. To následně vedlo k přehřátí jednotky. Souběžně s tím docházelo také na korozi ventilu systému EGR, což vedlo jak ke kontaminaci oleje, tak k poškození hlav jednotky. Ještě větší škody nicméně mohl napáchat rozvodový řemen, pokud na jeho výměnu nedošlo nejpozději po najetí 75 tisíc kilometrů.
Pokud k výše zmíněnému připočteme ještě potíže s filtrem pevných částic, pak vlastně Němcům jen nahrálo do karet zpřísnění emisních standardů. V jejich důsledku totiž v rámci faceliftu zamířil pod kapotu turbodiesel třílitrový. Šestiválcová jednotka oproti té čtyřválcové nabídla o 23 procent vyšší výkon a o 28 procent vyšší točivý moment. Mnohem důležitější však bylo, že dolů letěly emise, kvalita pro změnu zamířila vzhůru, k V6 totiž kritika nemíří.
V případě zájmu o Amarok tedy můžete od asi 200 tisíc Kč vybírat z variant 2,0 TDI z počátku výroby, raději ale volte třílitrové verze, čímž se vyhnete většině potíží, které jsou s tímto pick-upem spojené. Stejně tak chtějte jen vozy osazené alespoň zadními parkovacími senzory. Při délce až 5 254 milimetrů totiž mohlo dojít k blízkému kontaktu korby s překážkami, jenž se nacházely za ní. Mimo to je třeba zkontrolovat kola kvůli obrubníkům a podvozek s ohledem na možné výlety do terénu, k nimž pohon 4x4 a konstrukce přímo vybízejí.
Dále je třeba pamatovat na to, že Amarok byl velmi často využíván jako pracovní nástroj. Řada lidí tak za něj mohla připojit i přetížení přívěs, stejně jako docházelo na neúměrné zatížení korby. A do kabiny usedali dělníci, kteří se s očistou oděvů a obuvi příliš nepárali. Rozhodně se tedy nestyďte propátrat každou skulinku, zvláště pokud pick-up nehodláte znovu poslat na stavbu, ale místo toho v něm budete vozit rodinu. V té chvíli ale pochopitelně verze Single Cab nestačí.
Pár slov na závěr pak už jen věnujeme zkušenostem našich německých kolegů. I ti doporučují zvažovat jen vozy po faceliftu, přičemž sami vyzkoušeli exemplář z roku 2019, v jehož případě byl třílitrový turbodiesel naladěn na 204 koní. To již stačí na slušný zátah, nicméně pokud se v létě chystáte s vlastním člunem k moři, chtějte spíše provedení naladěné na 258 koní (respektive až na 272 při krátkodobém overboostu), jehož tažná kapacita činí nemalých 3,5 tuny.
Je nicméně třeba počítat s tím, že za kvalitu se platí, takže za šestiválcový Amarok je třeba si připlatit. Pro vozy s motorem V6 TDI musíte sáhnout do kapsy pro více než 550 000 Kč a stále je třeba se smířit s vyšším nájezdem, jak ostatně dokládá i kolegy otestovaný exemplář. Ten měl totiž najeto 152 764 km, ovšem i tak byl k dispozici za nemalých 31 980 Eur (cca 760 000 Kč). Jako nový ale na druhou stranu stál takřka dvakrát více, ceny okolo 1,5 milionu Kč byly u nejvíce žádoucích exemplářů šestiválcových verzí běžné.



V případě zájmu o Amarok volte raději vozy po faceliftu, které se pyšní motorem 3,0 TDI V6. Ideálně přitom chtějte vrcholné provedení s až 272 koňmi, které zvládne utáhnout až 3,5tunový přívěs. Provedení před modernizací s klasickým 2,0 TDI koupíte od asi 200 tisíc Kč. Foto: Volkswagen
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 8 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 9 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 11 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
