Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojeté rodinné kombíky zaujmou hlavně rychlým propadem cen, už po pár letech mohou být o polovinu levnější
13.7.2023 | Petr Prokopec
Za částku, jaká vám nestačí ani na novou Škodu, můžete mít klidně jen lehce ojeté a pár let staré Audi. Ještě levnější jsou ovšem koncernoví sourozenci od VW či jejich konkurence od Opelu a Fordu.
Na věštění budoucnosti kombíků dnes snad ani nepotřebujete křišťálovou kouli. Automobilky tuto karosářskou variantu začaly opouštět ve prospěch SUV již před mnoha lety. Navíc je zde politický tlak na nahrazení spalovacího pohonu elektrickým. Výrobci jsou tak nuceni redukovat své nabídky, přičemž v prvém sledu musí z kola ven ta auta, která již příliš netáhnou. Neznamená to pochopitelně, že by kombíky zcela zmizely ze světa. Nicméně se stanou ještě okrajovější záležitostí.
Pokud je tedy pro vás kombinace velkého zavazadlového prostoru a lepších jízdních vlastností i nižší spotřeby než u SUV lákavá, je třeba si pospíšit. Na výběr dnes máte nejen zcela nové vozy, ale i pár let staré ojetiny, které mohou představovat skutečné terno. V mnoha případech totiž ještě můžete počítat s tovární zárukou. K mání je navíc natolik velké množství exemplářů, že volit lze nejen motorizaci, ale i barvu karoserie či výbavu. Vše záleží jen na velikosti vašeho rozpočtu.
Audi A4 Avant/A6 Avant
Dvojice se čtyřmi kruhy ve znaku je v rámci doporučené selekce tím nejdražším zbožím. Stále se nicméně pohybujeme na dostupné úrovni, neboť menší kombík A4Avant lze pořídit od 28 tisíc Eur (cca 668 tisíc Kč). V takovém případě můžete počítat s vozem modelového roku 2021, který má najeto 30 tisíc kilometrů a jehož přední kola pohání benzinový dvoulitr naladěný na 150 koní. Pokud nicméně podnikáte spíše delší trasy, je ideálem dieselové provedení 40 TDI s 204 koňmi a stejným nájezdem, za které dáte zhruba 30 000 Eur (asi 716 tisíc Kč).
Překvapit může, že větší A6 Avant se stejnou pohonnou jednotkou nestojí o moc víc, slušné kousky se dají pořídit již za 32 000 Eur (cca 764 tisíc Kč). Počítat však znovu musíte s náhonem na přední kola, pohon všech kol Quattro přihazuje k kupní ceně další 2 až 3 tisíce Eur (asi 48 až 72 tisíc Kč). Je ale třeba dodat, že v takovém případě můžete počítat s bohatší výbavou. Benzinové verze jsou na tom stejně, s ohledem na vyšší hmotnost je však u nich třeba počítat s vyšší spotřebou.






Foto: Audi
Volkswagen Passat
Německou legendu letos čeká mezigenerační výměna, přičemž novinka naroste po stránce rozměrů i cenově. Dva roky staré kousky ovšem můžete pořídit již za 24 000 Eur (cca 573 tisíc Kč), pokud znovu sáhnete po vozech z roku 2021. Tentokrát je nicméně již třeba počítat s nájezdem do 50 tisíc kilometrů a benzinovou jedna-pětkou (150 koní) pod kapotou. Zajímavé je, že verze plug-in hybridní verze GTE s 204 koňmi je k mání za podobné peníze, a to i přes vyšší výbavu - hybridy jako ojetiny netáhnou.
Co se dieselů týče, kolegové sice přiznávají, že jejich dynamika a hospodárnost jdou ruku v ruce, varují však před problematickým budoucím prodejem. Toho se nicméně alespoň prozatím skutečně mohou leda Němci. Za nás tedy jen dodáme, že jednotku 2,0 TDI se 122 koňmi lze pořídit za stejné peníze jako dieselový dvoulitr, a to při stejném nájezdu. Na verzi se 150 koňmi je ale již třeba našetřit přibližně 26 000 Eur (cca 620 tisíc Kč).
Volkswagen Golf Variant
Je překvapivé, že zatímco ještě nedávno byl Golf nedostatkovým zbožím, dnes je již nabídka i na poli ojetin slušná. Exempláře z konce roku 2021 či začátku toho následujícího lze pořídit již od 21 tisíc Eur, tedy od přibližně půl milionu korun. Je ale třeba počítat se základním litrovým tříválcem. Stejně staré diesely jsou pak nabízeny s poměrně nízkým nájezdem do 10 tisíc korun, ovšem v takovém případě již budete muset sáhnout do kapsy pro stejných 26 tisíc Eur jako v případě staršího, více jetého, ovšem většího Passatu.
Škoda Octavia Combi
Pokud je řeč o Golfu, nelze nezmínit jeho koncernového sourozence. Octavia Combi nesešla na kvalitě tak moc jako její německý bratříček, oproti kterému navíc nabízí ještě o fous větší zavazadelník. Není tak vlastně divu, že je více žádaná. Základní benzinová verze z roku 2021 s méně než 40 tisíci najetými kilometry tak vychází na 25 000 Eur (cca 597 tisíc Kč), v případě 2,0 TDI se 150 koňmi je již třeba počítat s minimálně 28 tisíci Eur (asi 668 tisíc Kč). Český kombík si tedy cenu drží opravdu slušně.
Peugeot 508 SW
Francouzská auta po stránce cenové naopak za držáky považovat nelze, vlajkovou loď Peugeotu lze totiž pořídit od necelých 25 000 Eur (asi 597 tisíc Kč). Za tuto částku dostáváte dva roky starý kombík osazený dieselem BlueHDi o výkonu 131 koní s 50 000 km. Navíc ve výbavě GT, která přihazuje i na vzhledu. Rozhodně tedy je oč stát, zvláště pokud máte averzi k německým či českým vozům.
Opel Astra Sports Tourer/Ford Focus Kombi
Je-li váš rozpočet napjatější než tětiva indiánského luku, možná vás osloví koncernová konkurence. Dva roky starý Opel s 1,5litrovým turbodieselem a 122 koňmi pod kapotou lze totiž pořídit již od 15 tisíc Eur (cca 358 tisíc Kč), přičemž v té chvíli můžete počítat se základní výbavou a nájezdem pod 50 000 km. Srovnatelný Focus je nicméně již trochu dražší, s benzinovým litrovým tříválcem stojí přibližně 20 000 Eur (asi 477 tisíc Kč). V případě modrého oválu pak můžete zamířit ještě výše, pokud zvolíte provedení ST.
Zdroj: Focus
Bleskovky
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
před 10 hodinamiČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včeraNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda ADV350 2026: ve čtyřech nových barvách 08:17
- Bagnaia vítězem, Marc Marquez mistrem světa včera 15:00
- Bulega zůstal v neděli neporažený včera 14:00
- Öncü vyhrál nedělní Supersporty, 17. Vostatek včera 12:00
- Vítězem Superpole Sprint Race se stal Bulega včera 07:30
Nejnovější články
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
před 2 hodinamiŠéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
před 4 hodinamiBývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
před 5 hodinamiMuž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
před 6 hodinamiMax Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Mazda CX-5 2,5i 09.29. 18:37 - pavproch
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.29. 18:19 - Sato
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.29. 17:54 - Truck Daškam
- IT poradna 09.29. 12:58 - petr_riha
- Onboard videa 09.29. 09:01 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 09.28. 23:09 - Kavis
- Politický koutek 09.28. 20:46 - Brus
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.28. 12:11 - Snowman000