Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojeté rodinné kombíky zaujmou hlavně rychlým propadem cen, už po pár letech mohou být o polovinu levnější
13.7.2023 | Petr Prokopec
Za částku, jaká vám nestačí ani na novou Škodu, můžete mít klidně jen lehce ojeté a pár let staré Audi. Ještě levnější jsou ovšem koncernoví sourozenci od VW či jejich konkurence od Opelu a Fordu.
Na věštění budoucnosti kombíků dnes snad ani nepotřebujete křišťálovou kouli. Automobilky tuto karosářskou variantu začaly opouštět ve prospěch SUV již před mnoha lety. Navíc je zde politický tlak na nahrazení spalovacího pohonu elektrickým. Výrobci jsou tak nuceni redukovat své nabídky, přičemž v prvém sledu musí z kola ven ta auta, která již příliš netáhnou. Neznamená to pochopitelně, že by kombíky zcela zmizely ze světa. Nicméně se stanou ještě okrajovější záležitostí.
Pokud je tedy pro vás kombinace velkého zavazadlového prostoru a lepších jízdních vlastností i nižší spotřeby než u SUV lákavá, je třeba si pospíšit. Na výběr dnes máte nejen zcela nové vozy, ale i pár let staré ojetiny, které mohou představovat skutečné terno. V mnoha případech totiž ještě můžete počítat s tovární zárukou. K mání je navíc natolik velké množství exemplářů, že volit lze nejen motorizaci, ale i barvu karoserie či výbavu. Vše záleží jen na velikosti vašeho rozpočtu.
Audi A4 Avant/A6 Avant
Dvojice se čtyřmi kruhy ve znaku je v rámci doporučené selekce tím nejdražším zbožím. Stále se nicméně pohybujeme na dostupné úrovni, neboť menší kombík A4Avant lze pořídit od 28 tisíc Eur (cca 668 tisíc Kč). V takovém případě můžete počítat s vozem modelového roku 2021, který má najeto 30 tisíc kilometrů a jehož přední kola pohání benzinový dvoulitr naladěný na 150 koní. Pokud nicméně podnikáte spíše delší trasy, je ideálem dieselové provedení 40 TDI s 204 koňmi a stejným nájezdem, za které dáte zhruba 30 000 Eur (asi 716 tisíc Kč).
Překvapit může, že větší A6 Avant se stejnou pohonnou jednotkou nestojí o moc víc, slušné kousky se dají pořídit již za 32 000 Eur (cca 764 tisíc Kč). Počítat však znovu musíte s náhonem na přední kola, pohon všech kol Quattro přihazuje k kupní ceně další 2 až 3 tisíce Eur (asi 48 až 72 tisíc Kč). Je ale třeba dodat, že v takovém případě můžete počítat s bohatší výbavou. Benzinové verze jsou na tom stejně, s ohledem na vyšší hmotnost je však u nich třeba počítat s vyšší spotřebou.






Foto: Audi
Volkswagen Passat
Německou legendu letos čeká mezigenerační výměna, přičemž novinka naroste po stránce rozměrů i cenově. Dva roky staré kousky ovšem můžete pořídit již za 24 000 Eur (cca 573 tisíc Kč), pokud znovu sáhnete po vozech z roku 2021. Tentokrát je nicméně již třeba počítat s nájezdem do 50 tisíc kilometrů a benzinovou jedna-pětkou (150 koní) pod kapotou. Zajímavé je, že verze plug-in hybridní verze GTE s 204 koňmi je k mání za podobné peníze, a to i přes vyšší výbavu - hybridy jako ojetiny netáhnou.
Co se dieselů týče, kolegové sice přiznávají, že jejich dynamika a hospodárnost jdou ruku v ruce, varují však před problematickým budoucím prodejem. Toho se nicméně alespoň prozatím skutečně mohou leda Němci. Za nás tedy jen dodáme, že jednotku 2,0 TDI se 122 koňmi lze pořídit za stejné peníze jako dieselový dvoulitr, a to při stejném nájezdu. Na verzi se 150 koňmi je ale již třeba našetřit přibližně 26 000 Eur (cca 620 tisíc Kč).
Volkswagen Golf Variant
Je překvapivé, že zatímco ještě nedávno byl Golf nedostatkovým zbožím, dnes je již nabídka i na poli ojetin slušná. Exempláře z konce roku 2021 či začátku toho následujícího lze pořídit již od 21 tisíc Eur, tedy od přibližně půl milionu korun. Je ale třeba počítat se základním litrovým tříválcem. Stejně staré diesely jsou pak nabízeny s poměrně nízkým nájezdem do 10 tisíc korun, ovšem v takovém případě již budete muset sáhnout do kapsy pro stejných 26 tisíc Eur jako v případě staršího, více jetého, ovšem většího Passatu.
Škoda Octavia Combi
Pokud je řeč o Golfu, nelze nezmínit jeho koncernového sourozence. Octavia Combi nesešla na kvalitě tak moc jako její německý bratříček, oproti kterému navíc nabízí ještě o fous větší zavazadelník. Není tak vlastně divu, že je více žádaná. Základní benzinová verze z roku 2021 s méně než 40 tisíci najetými kilometry tak vychází na 25 000 Eur (cca 597 tisíc Kč), v případě 2,0 TDI se 150 koňmi je již třeba počítat s minimálně 28 tisíci Eur (asi 668 tisíc Kč). Český kombík si tedy cenu drží opravdu slušně.
Peugeot 508 SW
Francouzská auta po stránce cenové naopak za držáky považovat nelze, vlajkovou loď Peugeotu lze totiž pořídit od necelých 25 000 Eur (asi 597 tisíc Kč). Za tuto částku dostáváte dva roky starý kombík osazený dieselem BlueHDi o výkonu 131 koní s 50 000 km. Navíc ve výbavě GT, která přihazuje i na vzhledu. Rozhodně tedy je oč stát, zvláště pokud máte averzi k německým či českým vozům.
Opel Astra Sports Tourer/Ford Focus Kombi
Je-li váš rozpočet napjatější než tětiva indiánského luku, možná vás osloví koncernová konkurence. Dva roky starý Opel s 1,5litrovým turbodieselem a 122 koňmi pod kapotou lze totiž pořídit již od 15 tisíc Eur (cca 358 tisíc Kč), přičemž v té chvíli můžete počítat se základní výbavou a nájezdem pod 50 000 km. Srovnatelný Focus je nicméně již trochu dražší, s benzinovým litrovým tříválcem stojí přibližně 20 000 Eur (asi 477 tisíc Kč). V případě modrého oválu pak můžete zamířit ještě výše, pokud zvolíte provedení ST.
Zdroj: Focus
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před 18 minutami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 4 hodinami
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám 08:00
- Návrat po 78 dnech včera 10:41
- Největší talent superbiků včera 10:00
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejnovější články
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před 17 minutami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 47 minutami
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
před 3 hodinami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 4 hodinami
Loni ještě neexistující čínská luxusní značka už prodejně překonává BMW, Mercedes a Porsche, poráží je v jejich vlastní hře
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
- Volkswagen obecne 12.22. 21:23 - mattonecz
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.22. 20:20 - řidičBOB
- OT - hlukoměr Trotec+stativ 12.22. 15:44 - pavproch
