Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojeté rodinné kombíky zaujmou hlavně rychlým propadem cen, už po pár letech mohou být o polovinu levnější
13.7.2023 | Petr Prokopec
Za částku, jaká vám nestačí ani na novou Škodu, můžete mít klidně jen lehce ojeté a pár let staré Audi. Ještě levnější jsou ovšem koncernoví sourozenci od VW či jejich konkurence od Opelu a Fordu.
Na věštění budoucnosti kombíků dnes snad ani nepotřebujete křišťálovou kouli. Automobilky tuto karosářskou variantu začaly opouštět ve prospěch SUV již před mnoha lety. Navíc je zde politický tlak na nahrazení spalovacího pohonu elektrickým. Výrobci jsou tak nuceni redukovat své nabídky, přičemž v prvém sledu musí z kola ven ta auta, která již příliš netáhnou. Neznamená to pochopitelně, že by kombíky zcela zmizely ze světa. Nicméně se stanou ještě okrajovější záležitostí.
Pokud je tedy pro vás kombinace velkého zavazadlového prostoru a lepších jízdních vlastností i nižší spotřeby než u SUV lákavá, je třeba si pospíšit. Na výběr dnes máte nejen zcela nové vozy, ale i pár let staré ojetiny, které mohou představovat skutečné terno. V mnoha případech totiž ještě můžete počítat s tovární zárukou. K mání je navíc natolik velké množství exemplářů, že volit lze nejen motorizaci, ale i barvu karoserie či výbavu. Vše záleží jen na velikosti vašeho rozpočtu.
Audi A4 Avant/A6 Avant
Dvojice se čtyřmi kruhy ve znaku je v rámci doporučené selekce tím nejdražším zbožím. Stále se nicméně pohybujeme na dostupné úrovni, neboť menší kombík A4Avant lze pořídit od 28 tisíc Eur (cca 668 tisíc Kč). V takovém případě můžete počítat s vozem modelového roku 2021, který má najeto 30 tisíc kilometrů a jehož přední kola pohání benzinový dvoulitr naladěný na 150 koní. Pokud nicméně podnikáte spíše delší trasy, je ideálem dieselové provedení 40 TDI s 204 koňmi a stejným nájezdem, za které dáte zhruba 30 000 Eur (asi 716 tisíc Kč).
Překvapit může, že větší A6 Avant se stejnou pohonnou jednotkou nestojí o moc víc, slušné kousky se dají pořídit již za 32 000 Eur (cca 764 tisíc Kč). Počítat však znovu musíte s náhonem na přední kola, pohon všech kol Quattro přihazuje k kupní ceně další 2 až 3 tisíce Eur (asi 48 až 72 tisíc Kč). Je ale třeba dodat, že v takovém případě můžete počítat s bohatší výbavou. Benzinové verze jsou na tom stejně, s ohledem na vyšší hmotnost je však u nich třeba počítat s vyšší spotřebou.






Foto: Audi
Volkswagen Passat
Německou legendu letos čeká mezigenerační výměna, přičemž novinka naroste po stránce rozměrů i cenově. Dva roky staré kousky ovšem můžete pořídit již za 24 000 Eur (cca 573 tisíc Kč), pokud znovu sáhnete po vozech z roku 2021. Tentokrát je nicméně již třeba počítat s nájezdem do 50 tisíc kilometrů a benzinovou jedna-pětkou (150 koní) pod kapotou. Zajímavé je, že verze plug-in hybridní verze GTE s 204 koňmi je k mání za podobné peníze, a to i přes vyšší výbavu - hybridy jako ojetiny netáhnou.
Co se dieselů týče, kolegové sice přiznávají, že jejich dynamika a hospodárnost jdou ruku v ruce, varují však před problematickým budoucím prodejem. Toho se nicméně alespoň prozatím skutečně mohou leda Němci. Za nás tedy jen dodáme, že jednotku 2,0 TDI se 122 koňmi lze pořídit za stejné peníze jako dieselový dvoulitr, a to při stejném nájezdu. Na verzi se 150 koňmi je ale již třeba našetřit přibližně 26 000 Eur (cca 620 tisíc Kč).
Volkswagen Golf Variant
Je překvapivé, že zatímco ještě nedávno byl Golf nedostatkovým zbožím, dnes je již nabídka i na poli ojetin slušná. Exempláře z konce roku 2021 či začátku toho následujícího lze pořídit již od 21 tisíc Eur, tedy od přibližně půl milionu korun. Je ale třeba počítat se základním litrovým tříválcem. Stejně staré diesely jsou pak nabízeny s poměrně nízkým nájezdem do 10 tisíc korun, ovšem v takovém případě již budete muset sáhnout do kapsy pro stejných 26 tisíc Eur jako v případě staršího, více jetého, ovšem většího Passatu.
Škoda Octavia Combi
Pokud je řeč o Golfu, nelze nezmínit jeho koncernového sourozence. Octavia Combi nesešla na kvalitě tak moc jako její německý bratříček, oproti kterému navíc nabízí ještě o fous větší zavazadelník. Není tak vlastně divu, že je více žádaná. Základní benzinová verze z roku 2021 s méně než 40 tisíci najetými kilometry tak vychází na 25 000 Eur (cca 597 tisíc Kč), v případě 2,0 TDI se 150 koňmi je již třeba počítat s minimálně 28 tisíci Eur (asi 668 tisíc Kč). Český kombík si tedy cenu drží opravdu slušně.
Peugeot 508 SW
Francouzská auta po stránce cenové naopak za držáky považovat nelze, vlajkovou loď Peugeotu lze totiž pořídit od necelých 25 000 Eur (asi 597 tisíc Kč). Za tuto částku dostáváte dva roky starý kombík osazený dieselem BlueHDi o výkonu 131 koní s 50 000 km. Navíc ve výbavě GT, která přihazuje i na vzhledu. Rozhodně tedy je oč stát, zvláště pokud máte averzi k německým či českým vozům.
Opel Astra Sports Tourer/Ford Focus Kombi
Je-li váš rozpočet napjatější než tětiva indiánského luku, možná vás osloví koncernová konkurence. Dva roky starý Opel s 1,5litrovým turbodieselem a 122 koňmi pod kapotou lze totiž pořídit již od 15 tisíc Eur (cca 358 tisíc Kč), přičemž v té chvíli můžete počítat se základní výbavou a nájezdem pod 50 000 km. Srovnatelný Focus je nicméně již trochu dražší, s benzinovým litrovým tříválcem stojí přibližně 20 000 Eur (asi 477 tisíc Kč). V případě modrého oválu pak můžete zamířit ještě výše, pokud zvolíte provedení ST.
Zdroj: Focus
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včeraPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Joe Roberts (American Racing): „Věk je blbost!“ včera 17:13
- Statistiky MotoGP 2025: Čísla nelžou včera 10:55
- Arona Caneta (25) lákají jak Ducati tak BMW včera 10:00
- Agostini chválí Márqueze – kritika fanoušků Rossiho včera 03:27
- Jezdci MotoGP od Ducati testovali na Balaton Ringu 6.8.2025
Nejnovější články
První test už to říká naplno: Tohle nové Audi je horší než jeho předchůdce
před 2 hodinamiFiat dál zkouší dělat ze svých levných aut Maserati pro chudé, asi to na lidi funguje
včeraČíňané se chlubí bezpečností své novinky tak absurdně, že se před ní musí třást i řidiči náklaďáků
včeraAudi padá stále hlouběji. Po kolapsu zisků sahá dealerům na marže, přinese to další zdražení a další pád
včeraPrvní majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva