Vlajkovou loď Škody koupíte v její nejlepší generaci stále levněji, hlavně se dvěma verzemi můžete rozbít bank

Ačkoli jsou u nás bazarové škodovky obecně žádané, ani této značce se nevyhýbá běžná matematika trhu s ojetinami - čím výše postavený model v nabídce, tím větší pokles hodnoty. Superb je tak k mání relativně levně, zvlášť vzhledem k cenám ostatních modelů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Vlajkovou loď Škody koupíte v její nejlepší generaci stále levněji, hlavně se dvěma verzemi můžete rozbít bank

26.2.2023 | Petr Prokopec

Vlajkovou loď Škody koupíte v její nejlepší generaci stále levněji, hlavně se dvěma verzemi můžete rozbít bank

/

Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

Ačkoli jsou u nás bazarové škodovky obecně žádané, ani této značce se nevyhýbá běžná matematika trhu s ojetinami - čím výše postavený model v nabídce, tím větší pokles hodnoty. Superb je tak k mání relativně levně, zvlášť vzhledem k cenám ostatních modelů.

Škodu Superb není třeba jakkoli blíže představovat, od příchodu první novodobé generace v roce 2001 ji má na očích snad každý český motorista. Vlajková loď mladoboleslavské značky se postupně dočkala slušného renomé, její začátky ale nebyly vůbec snadné a chvíli to dokonce vypadalo, že půjde o jednorázovou záležitost. Škoda ale vytrvala, po první generaci přišla i druhá generace a následně i třetí a vůz dnes patří mezi jeden z mála modelů střední třídy mainstreamových značek, které na trhu pořád bodují.

Právě na verze vyráběné od roku 2008 se dnes zaměříme, a to v souvislosti s trhem ojetých aut. Jako nový Superb svou cenou už dávno snadno protínal milionovou bariéru, dnes rozumné verze na milionu v podstatě začínají. Z druhé ruky jej ale můžete mít za zlomek této sumy i v případě posledních dvou iterací. A vybírat si můžete z široké palety provedení včetně motorů a převodovek, počítat je však třeba s tím, že technika může být v některých případech už dost unavená.

Druhou generaci s interním označením 3T, jež se vyráběla v letech 2008 až 2015, lze pořídit již od nějakých 90 tisíc korun. Nicméně v takovém případě dostane buď turbodiesel o objemu 1,6 l či malý benzin 1,4 TSI. Oběma je ale lepší se vyhnout, neboť první motor zlobí průsaky a možnost přetržení řemenu, druhý pak problémy spojené s obtokovým ventilem. V případě objemnějších motorů nicméně již žádné velké časté nesnáze evidovány nejsou.

Výčet míst, kde je třeba vyšší obezřetnost u obou posledních generací vozu, tím přesto nekončí. V případě velmi mladých či naopak velmi starých exemplářů je třeba kontrolovat, zda neztrácí olej. Pružiny jsou pak známé svou náchylností k praskání, brzdy mohou být hlavně u kusů s vyšším nájezdem zralé na generálku. V případě druhé generace si pak zvýšenou pozornost žádají ještě přední světlomety, u té třetí pro změnu často nefunguje přisvěcování do zatáček. A u kombíků se může rovněž zasekávat víko zavazadelníku.

Nejčastější neduhy tím máme popsané, ovšem jen na ně byste se zaměřit neměli. Zejména u aut, která mají vysoký nájezd. Jde o neklamné znamení, že jejich počáteční fáze života byla spojena s firemním vozovým parkem. Čekat tak sice lze pravidelný servis, ovšem stejně tak se až u vás může projevit řada nesnází spojená právě s vyšším počtem kilometrů, ať již jde právě o opravu pružin či kompletní výměnu výfuku, který je jinak hodnocen jako velmi solidní. Ať již pořídíte vůz s většími či menšími vadami, počítat můžete s prakticky bezkonkurenčním prostorem na zadních sedadlech i v zavazadelníku.

V tomto ohledu nejdále zachází stále poslední a dosud nejlepší třetí generace zvaná 3V, která se vyrábí od roku 2015. Ta sice dosahuje 4,8metrové délky jako předchůdce, ovšem její rozvor narostl z 2 761 na 2 841 milimetrů. Nad zadní nápravou tak dokáže pobrat až 1 950 litrů nákladu. Ceny startují už na 200 tisících korunách, což je vzhledem k možnostem vozu na dnešní poměry lákavá suma. Pravda, generace druhá byla k mání dokonce i s 3,6litrovým šestiválcem, přesto její nástupce patří mezi to nejlepší, co můžete s ojetým Superbem získat.

Řeč je o variantě 2,0 TSI 4x4 s výkonem 280 resp. 272 koní (podle data zrodu), která šponuje možnosti vozu na maximum, a je jak komfortním, tak rychlým společníkem pro každý den. Máme s ní bohaté zkušenosti, a byť jde pořád o něco jako nejlepší pokoj v ne úplně nejlepším pokoji, nikdy nás nezklamala, a to ani spotřebou dvoulitrového turbomotoru. S cenami od asi 400 tisíc Kč je to vzhledem k širokým možnostem vozu terno.

Druhou preferovanou verzí budiž Superb 2,0 TDI, ideálně ve verzi se 150 koňmi a manuální převodovkou, která netrpí tolika problémy jako alternativa s DSG. A silnější motor TDI se 190 koňmi autu víc bere než dává - má hrubější chod a dynamický projev je skoro stejný. Na tohle auto můžete v perspektivním stavu narazit v bazarech od asi 300 tisíc Kč a nezklame vás ani svými provozními náklady. Spotřeba je minimální, dynamika obstojná, výdrž vozu nadstandardní. Ale berte to jako naše doporučení postavená také na datech německého TÜV, volba je jako vždy hlavně na vás.


Vlajkovou loď Škody koupíte v její nejlepší generaci stále levněji, hlavně se dvěma verzemi můžete rozbít bank - 1 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 04Vlajkovou loď Škody koupíte v její nejlepší generaci stále levněji, hlavně se dvěma verzemi můžete rozbít bank - 2 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 10Vlajkovou loď Škody koupíte v její nejlepší generaci stále levněji, hlavně se dvěma verzemi můžete rozbít bank - 3 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 24
Druhá generace Škody Superb... Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

Vlajkovou loď Škody koupíte v její nejlepší generaci stále levněji, hlavně se dvěma verzemi můžete rozbít bank - 4 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 004Vlajkovou loď Škody koupíte v její nejlepší generaci stále levněji, hlavně se dvěma verzemi můžete rozbít bank - 5 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 018Vlajkovou loď Škody koupíte v její nejlepší generaci stále levněji, hlavně se dvěma verzemi můžete rozbít bank - 6 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 063
...i její třetí iterace nyní představují velmi zajímavé ojetiny. Je pochopitelně třeba řadu věcí prověřit, nicméně k mání je vám jak 3,6litrový šestiválec druhé generace, tak až 1 950litrový zavazadelník té třetí. Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

Zdroj: TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.