Ojetá Škoda Superb láká na stále nižší ceny, některým verzím ale Němci radí se vyhnout

Ojeté Škody jsou u nás obecně velmi žádanými vozy, Superb ale na samý vrchol popularity nepatří. I proto je k mání relativně levně, za nejnižší ceny ovšem dostanete jen problémové motory a úskalí je více.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Ojetá Škoda Superb láká na stále nižší ceny, některým verzím ale Němci radí se vyhnout

20.5.2021 | Petr Prokopec

Ojetá Škoda Superb láká na stále nižší ceny, některým verzím ale Němci radí se vyhnout

/

Foto: Škoda Auto

Ojeté Škody jsou u nás obecně velmi žádanými vozy, Superb ale na samý vrchol popularity nepatří. I proto je k mání relativně levně, za nejnižší ceny ovšem dostanete jen problémové motory a úskalí je více.

Škodu Superb není třeba jakkoli blíže představovat, od příchodu první novodobé generace v roce 2001 jí má na očích snad každý český motorista. Vlajková loď mladoboleslavské značky se postupně dočkala slušného renomé, její začátky ale nebyly vůbec snadné a chvíli to dokonce vypadalo, že půjde o jednorázovou záležitost. Škoda ale vytrvala, po první generaci přišla i druhá generace a následně i třetí a vůz dnes patří mezi jeden z mála modelů střední třídy mainstreamových značek, které na trhu pořád bodují.

Právě na verze vyráběné od roku 2008 se dnes zaměříme, a to v souvislosti s trhem ojetých aut. Jako nový Superb svou cenou snadno protíná milionovou bariéru, nicméně z druhé ruky jej můžete pořídit za zlomek této sumy i v případě posledních dvou iterací. V té chvíli se sice musíte smířit s horším stavem barvy, její odstín si však díky nemalé nabídce můžete vybírat. Stejné je to pak i s výbavou interiéru či motorem pod kapotou. Počítat je však třeba s tím, že zejména technika již může být v některých případech hodně unavená.

Druhou generaci s interním označením 3T, jež se vyráběla v letech 2008 až 2015, lze pořídit již od nějakých 120 tisíc korun. Nicméně v takovém případě dostane buď turbodiesel o objemu 1,6 l či malý benzin 1,4 TSI. Oběma je ale lepší se vyhnout, neboť první motor zlobí průsaky a možnost přetržení řemenu, druhý pak problémy spojené s obtokovým ventilem. V případě objemnějších motorů nicméně již žádné velké časté nesnáze evidovány nejsou.

Výčet míst, kde je třeba vyšší obezřetnost, tím přesto nekončí. V případě velmi mladých či naopak velmi starých exemplářů je třeba kontrolovat, zda neteče olej. Pružiny jsou pak známé svou náchylností k praskání, brzdy mohou být hlavně u kusů s vyšším nájezdem zralé na generálku. V případě druhé generace si pak zvýšenou pozornost žádají ještě přední světlomety, u té třetí pro změnu často nefunguje přisvěcování do zatáček. A u kombíků se může rovněž zasekávat víko zavazadelníku.

Nejčastější neduhy tím máme popsané, ovšem jen na ně byste se zaměřit neměli. Zejména u aut, která mají vysoký nájezd. Jde o neklamné znamení, že jejich počáteční fáze života byla spojena s firemním vozovým parkem. Čekat tak sice lze pravidelný servis, ovšem stejně tak se až u vás může projevit řada nesnází spojená právě s vyšším počtem kilometrů, ať již jde právě o opravu pružin či kompletní výměnu výfuku, který je jinak hodnocen jako velmi solidní.

Ať již pořídíte vůz s většími či menšími vadami, počítat můžete s prakticky bezkonkurenčním prostorem na zadních sedadlech i v zavazadelníku. V tomto ohledu pochopitelně dále zachází stále poslední třetí generace, která sice dosahuje 4,8metrové délky jako předchůdce, ovšem její rozvor narostl z 2 761 na 2 841 milimetrů. Nad zadní nápravou tak dokáže pobrat až 1 950 litrů nákladu. Na druhou stranu, generace druhá byla k mání dokonce i s 3,6litrovým šestiválcem. Volba je na vás, při troše štěstí lze narazit na dodnes neojeté exempláře za slušné peníze.


Ojetá Škoda Superb láká na stále nižší ceny, některým verzím ale Němci radí se vyhnout - 1 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 04Ojetá Škoda Superb láká na stále nižší ceny, některým verzím ale Němci radí se vyhnout - 2 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 10Ojetá Škoda Superb láká na stále nižší ceny, některým verzím ale Němci radí se vyhnout - 3 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 24
Druhá generace Škody Superb... Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

Ojetá Škoda Superb láká na stále nižší ceny, některým verzím ale Němci radí se vyhnout - 4 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 004Ojetá Škoda Superb láká na stále nižší ceny, některým verzím ale Němci radí se vyhnout - 5 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 018Ojetá Škoda Superb láká na stále nižší ceny, některým verzím ale Němci radí se vyhnout - 6 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 063
...i její třetí iterace nyní představují skoro ideální ojetiny. Je pochopitelně třeba řadu věcí prověřit, nicméně k mání je vám jak 3,6litrový šestiválec druhé generace, tak až 1 950litrový zavazadelník té třetí. Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

Zdroj: TÜV

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše