Ojeté BMW X3 G01 je skoro perfektní kompromis mezi vším, co můžete potřebovat, neodradí ani cenou

Alespoň tak to vidí Němci, kteří dodávají, že už pár let starou X3 lze pořídit relativně levně. Musíte pochopitelně počítat s tím, že neplánované návštěvy servisu nebudou z nejlevnějších, nemělo by k nim ale docházet moc často.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Ojeté BMW X3 G01 je skoro perfektní kompromis mezi vším, co můžete potřebovat, neodradí ani cenou

19.6.2023 | Petr Prokopec

Ojeté BMW X3 G01 je skoro perfektní kompromis mezi vším, co můžete potřebovat, neodradí ani cenou

/

Foto: BMW

Alespoň tak to vidí Němci, kteří dodávají, že už pár let starou X3 lze pořídit relativně levně. Musíte pochopitelně počítat s tím, že neplánované návštěvy servisu nebudou z nejlevnějších, nemělo by k nim ale docházet moc často.

V loňském roce si kolega ze servisu pořídil ojeté BMW X5. Před tímto krokem jsem ho varoval, a to přesto, že jde o schopného mechanika. Důvodem jsou ceny náhradních dílů, které sice má k dispozici levněji než běžní zákazníci, ovšem i tak mohou normálního člověka pomalu zruinovat. Přesně k tomu nakonec i došlo, jakkoli prvních pár měsíců vůz jezdil bez jediného zádrhelu. Následně jej však z provozu odstavil nejprve elektronický a posléze i mechanický problém. Kolega tak byl nucen vůz zaparkovat a začít šetřit, což s rozšiřující se rodinou není nikdy snadné.

V mezičase nicméně došlo na ještě větší pohromu. Komusi totiž začalo být velké mnichovské SUV zabírající po několik měsíců parkovací místo trnem v oku. Došlo tak k nastříkání montážní pěny do výfuků, stejně jako k navrtání nádrže a odčerpání paliva. V důsledku toho se ovšem výše oprav posunula dokonce nad cenu, za kterou kolega vůz pořídil. Vlastně tak ani nepředpokládám, že dojde na jeho zprovoznění. Ve hře je spíše prodej, velmi pravděpodobně už jen na náhradní díly. A s tím spojená nemalá ztráta a návrat k mainstreamové technice.

Tento poněkud smutný příběh mějte na paměti vždy, když se chystáte sáhnout po ojetině s prestižním logem ve znaku, jakkoli na jeho opakování nemusí nutně dojít. Myslet na možná rizika je na každý pád třeba i v případě, kdy vám v hledáčku utkví model X3, jakkoli zrovna tento model je v TÜV Reportu hodnocen daleko lépe než větší sourozenec. V kategorii dvou- a tříletých aut mu totiž patří 44. příčka. X5 je pro změnu stodvacáté šesté, přičemž lépe než zástupce BMW skončila i Dacia Duster. Mnichovští by se tak měli začít více snažit, jinak mohou na slibnou budoucnost zapomenout.

S čím je tedy v případě X3 generace G01, která zamířila do prodeje v roce 2017, počítat? Auta vyrobená mezi dubnem 2018 a lednem 2019 mají potíže se střešním spoilerem, který se může za jízdy uvolnit a upadnout. Část produkce ze září 2019 je na tom ještě hůře, neboť u ní hrozí rozpad ložisek předního zavěšení. Zmínit také musíme horší zadní brzdové třmeny, kterými byly osazeny vozy z dubna až června 2018 a které prodlužují brzdnou dráhu. V případě aut z dubna až srpna 2018 pak hapruje rovněž řízení.

Další dva problémy jsou elektronického rázu, přičemž první se týká startovací baterie, která může způsobit zkrat. Podle BMW bylo závadou postiženo 2 665 aut, jejichž majitelé byly v roce 2020 povoláni do servisů. Rozhodně proto zkontrolujte, zda se závada netýkala i vašeho kousku a zda s ním majitel za techniky zajel. Totéž pak ostatně platí v případě vozů vyrobených mezi lednem a únorem 2020, které jsou osazeny vadnou kabeláží bezpečnostních pásů, jenž tak nemusí fungovat vždy dokonale.

Cokoli dalšího již má spojitost hlavně v dosavadním využitím vozu. X3 sice není zrovna ortodoxním off-roadem, pohon všech kol a vyšší světlá výška však mohly majitele zlákat k výletům do terénu. Pokud pak nedošlo na řádné očištění podvozku a podběhů, mohla v těchto oblastech začít bujet koroze. Stejně tak ovšem nejsou výjimkou škrábance na karoserii a litých kolech či na plastech v interiéru. Druhé zmíněné platí hlavně ve chvíli, kdy SUV sloužilo jako rodinné auto.

Přesunout se můžeme k cenám, které startují okolo půl milionu korun. To na pár let staré SUV prémiové značky opravdu není mnoho, vskutku se tak nelze divit nemalému zájmu publika. Jak jsme již zmínili je třeba počítat s tím, že jakýkoli servisní zásah vás ochudí o vyšší jednotky tisíc korun, spíše však o desetitisíce. Kolegové z Německa, kteří proklepli exemplář z července 2018, pak rovněž poukazují na vyšší pojistné, stejně jako na skutečnost, že X3 si oblíbili zloději. Stejně tak je ale třeba dodat, že mezi ojetinami pořád mohou být vozy s aktivní prodlouženou zárukou a předplaceným servisem, pak je riziko ekonomického fiaska pochopitelně zanedbatelné.

Kolegové si jinak vůz chválí a označují ho za skoro perfektní kompromis mezi vším, co od auta můžete potřebovat. Chvály se dočkalo i pohonné ústrojí, jenž tvoří kombinace dieselu se 190 koňmi a osmistupňový automat. X3 tak dosahuje slušné dynamiky i spotřeby. Minimálně skrze náklady na palivo vás tedy z kalhot určitě nestáhne, v případě zbytku to bude chtít pečlivý výběr anebo šťastnou ruku.


Ojeté BMW X3 G01 je skoro perfektní kompromis mezi vším, co můžete potřebovat, neodradí ani cenou - 1 - BMW X3 2017 ilustracni foto 01Ojeté BMW X3 G01 je skoro perfektní kompromis mezi vším, co můžete potřebovat, neodradí ani cenou - 2 - BMW X3 2017 ilustracni foto 02Ojeté BMW X3 G01 je skoro perfektní kompromis mezi vším, co můžete potřebovat, neodradí ani cenou - 3 - BMW X3 2017 ilustracni foto 03
X3 je prostorné a vlastně i relativně kvalitní. Problémem mohou být vyšší ceny náhradních dílů, které lidem zvyklým hlavně na mainstream mohou vlastnictví značně zkomplikovat, ale také nemusí. Foto: BMW

Zdroj: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše