Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojetý velký kombík Peugeotu s kufrem větším než u Octavie koupíte jen dvouletý za cenu lepší Fabie
21.7.2023 | Petr Prokopec
Kupci ojetin v České republice mají v tomto rajónu jen jednu lásku, Škodu Octavia. To je ale voda na mlýn všem, kteří si dokážou uvědomit, že přes kvality škodovky umí v poměru výkonu a ceny nabídnout víc vozy jiných značek.
Třetí generace Škody Octavia vtrhla na evropské trhy v únoru roku 2013. Přesně o čtyři léta později jsme se dočkali faceliftovaného provedení, s nímž ovšem dorazila velká lavina kritiky. Stála za ní hlavně dvojitá světa na přídi, která veřejnost rozdělil na dva tábory. A ten, v němž najdeme odpůrce, se pozvolna rozrůstá s tím, kterak Octavia stárne. To vše zadělává na to, aby třetí generace Octavie byla v bazarech relativně dostupná, jenže není. Aura obcházející tento vůz v myslích Čechů drží ceny velmi vysoko, že lze za stejné sumy pomýšlet i na parametrově srovnatelný vůz o třídu výše.
Dnes se ale podržíme nižší střední třídy, kde lze levněji pořídit hned několik zajímavých alternativ, které vedle Octavie zapadají. Jedním z nich je Peugeot 308 druhé generace, který mezi nejpopulárnější ojetiny zdaleka nepatří a v souladu s tím jeho ceny klesají k zajímavějším hodnotám. A to přesto, že je k dispozici i jako kombík s ještě větším kufrem, než jaký nabídla Octavie III.
Také francouzský zástupce je k mání od roku 2013, přičemž o čtyři roky později byl rovněž modernizován. Pozornost tvůrců se pak rovněž zaměřila na příď, se světly si však značka hrála jen minimálně. Více se zaměřila na nárazník, kapotu a masku chladiče, kam dodala ikonické logo lva.
Peugeotu lze na rozdíl od Škody za facelift zatleskat, zvláště když kromě vizuálních změn došlo také na modernizaci techniky. Pod kapotou se totiž v roce 2017 vůbec poprvé objevil nový 1,5litrový turbodiesel, který svými 130 koňmi překonal i předchozí jedna-šestku. Neznamená to však, že byste objemnější motor, který byl k mání s 92 či 120 koňmi, měli zatracovat. Pohonná jednotka je totiž spolehlivá, na rozdíl od první generace Peugeotu 308, kdy jí nemile často odcházela turbodmychadla.
Pohonné jednotky od onoho roku 2017 plní emisní normu Euro 6d-TEMP, problémy byste s nimi tedy neměli mít ani v německých městech. O trochu jiné je to již v případě benzinových motorů, které trpí na úniky oleje. Stejný problém trápí také převodovky, kvůli čemuž byste u nich měli v případě koupě vždy trvat na testovací jízdě. A co více, po jejím absolvování si dejte načas a následně zkontrolujte prostor pod vozem - pokud tam spatříte loužičku, víte co dělat resp. nedělat.
Nejde o jediné potíže spojené s benzinovými jednotkami, jakkoli ty další se již týkají hlavně agregátů dostupných před zmiňovaným faceliftem. U jedna-dvojky i jedna-šestky je třeba počítat s rychleji odcházejícími bateriemi, stejně jako s vyšší spotřebou svíček a cívek. Celkově ale 308 SW nenaplňuje zkazky o nespolehlivých Francouzích, v tomto ohledu patří v rámci aktuálních statistik TÜV k průměru.
Nejzajímavější jsou ale na tomto autě ceny resp. poměr zmíněného vzhledem k nim. Ceny prvních použitelných kusů z počátku výroby startují okolo 110 tisíc korun, což je opravdu zajímavá cena. Za takovou ale dostanete jen kousky, které už nemusí mít velkou perspektivu, lepší je připravit si něco okolo 180 tisíc Kč na modernizované provedení. I to ale lákavá suma za 4 až 5 let starý vůz, který můžete mít i jako kombík s ještě delším rozvorem (2 730 vs. 2 620 mm) a vskutku obřím kufrem (660 litrů, Octavia 640).
Kolegové z Německa upozorňují, že jít lze i dál. Auto se vyrábělo až do roku 2021, takže na trhu ojetin jsou k dispozici i teprve dvouleté vozy. Ten jimi proklepnutý má na tachometru od roku 2021 obvyklých 33 612 km, přesto jeho cena klesla na 19 900 Eur, tedy asi 478 tisíc Kč. Na zánovní auto hezká cifra, za kterou u Škody koupíte leda novou Fabii v o trochu vyšší specifikaci nebo žádnou Octavii. Zakořeněná představa, že kompaktní Škoda je největší kombík své třídy za skvělé peníze, dostává zas jednou na frak...






Peugeot 308 SW je povedenou alternativou ke Škodě Octavia Combi, kterou dokonce přebíjí rozvorem i objemem zavazadelníku. Pozor je nicméně třeba dávat u francouzského vozu na přídi, zejména z benzinových motorů totiž teče olej. Stejně jako z převodovek. Ideální volbou je tedy dieselové provedení vyrobené po roku 2017. Foto: Peugeot
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025
Nejčtenější články
První elektrické Lamborghini může zemřít ještě před narozením, říká šéf, Porsche by si mělo dělat poznámky
27.7.2025Nejextrémnější Ferrari F40 jde do aukce. Brutální stroj s víc jak 700 koňmi na tunu se může stát tím nejdražším v historii
27.7.2025Dacia to se zaujetím místa Škody myslí vážně, jejího konkurenta Octavie nafotili bez maskování
27.7.2025Porsche v zoufalosti začalo nabízet přímé slevy na elektrický Macan. Nepamatujeme, kdy naposledy něco takového udělalo
27.7.2025Mansory se znovu vyřádilo na Tesle Cybertruck. Asi má pocit, že napoprvé nezašlo dost daleko
27.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva