Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojetý velký kombík Peugeotu s kufrem větším než u Octavie koupíte jen dvouletý za cenu lepší Fabie
21.7.2023 | Petr Prokopec
Kupci ojetin v České republice mají v tomto rajónu jen jednu lásku, Škodu Octavia. To je ale voda na mlýn všem, kteří si dokážou uvědomit, že přes kvality škodovky umí v poměru výkonu a ceny nabídnout víc vozy jiných značek.
Třetí generace Škody Octavia vtrhla na evropské trhy v únoru roku 2013. Přesně o čtyři léta později jsme se dočkali faceliftovaného provedení, s nímž ovšem dorazila velká lavina kritiky. Stála za ní hlavně dvojitá světa na přídi, která veřejnost rozdělil na dva tábory. A ten, v němž najdeme odpůrce, se pozvolna rozrůstá s tím, kterak Octavia stárne. To vše zadělává na to, aby třetí generace Octavie byla v bazarech relativně dostupná, jenže není. Aura obcházející tento vůz v myslích Čechů drží ceny velmi vysoko, že lze za stejné sumy pomýšlet i na parametrově srovnatelný vůz o třídu výše.
Dnes se ale podržíme nižší střední třídy, kde lze levněji pořídit hned několik zajímavých alternativ, které vedle Octavie zapadají. Jedním z nich je Peugeot 308 druhé generace, který mezi nejpopulárnější ojetiny zdaleka nepatří a v souladu s tím jeho ceny klesají k zajímavějším hodnotám. A to přesto, že je k dispozici i jako kombík s ještě větším kufrem, než jaký nabídla Octavie III.
Také francouzský zástupce je k mání od roku 2013, přičemž o čtyři roky později byl rovněž modernizován. Pozornost tvůrců se pak rovněž zaměřila na příď, se světly si však značka hrála jen minimálně. Více se zaměřila na nárazník, kapotu a masku chladiče, kam dodala ikonické logo lva.
Peugeotu lze na rozdíl od Škody za facelift zatleskat, zvláště když kromě vizuálních změn došlo také na modernizaci techniky. Pod kapotou se totiž v roce 2017 vůbec poprvé objevil nový 1,5litrový turbodiesel, který svými 130 koňmi překonal i předchozí jedna-šestku. Neznamená to však, že byste objemnější motor, který byl k mání s 92 či 120 koňmi, měli zatracovat. Pohonná jednotka je totiž spolehlivá, na rozdíl od první generace Peugeotu 308, kdy jí nemile často odcházela turbodmychadla.
Pohonné jednotky od onoho roku 2017 plní emisní normu Euro 6d-TEMP, problémy byste s nimi tedy neměli mít ani v německých městech. O trochu jiné je to již v případě benzinových motorů, které trpí na úniky oleje. Stejný problém trápí také převodovky, kvůli čemuž byste u nich měli v případě koupě vždy trvat na testovací jízdě. A co více, po jejím absolvování si dejte načas a následně zkontrolujte prostor pod vozem - pokud tam spatříte loužičku, víte co dělat resp. nedělat.
Nejde o jediné potíže spojené s benzinovými jednotkami, jakkoli ty další se již týkají hlavně agregátů dostupných před zmiňovaným faceliftem. U jedna-dvojky i jedna-šestky je třeba počítat s rychleji odcházejícími bateriemi, stejně jako s vyšší spotřebou svíček a cívek. Celkově ale 308 SW nenaplňuje zkazky o nespolehlivých Francouzích, v tomto ohledu patří v rámci aktuálních statistik TÜV k průměru.
Nejzajímavější jsou ale na tomto autě ceny resp. poměr zmíněného vzhledem k nim. Ceny prvních použitelných kusů z počátku výroby startují okolo 110 tisíc korun, což je opravdu zajímavá cena. Za takovou ale dostanete jen kousky, které už nemusí mít velkou perspektivu, lepší je připravit si něco okolo 180 tisíc Kč na modernizované provedení. I to ale lákavá suma za 4 až 5 let starý vůz, který můžete mít i jako kombík s ještě delším rozvorem (2 730 vs. 2 620 mm) a vskutku obřím kufrem (660 litrů, Octavia 640).
Kolegové z Německa upozorňují, že jít lze i dál. Auto se vyrábělo až do roku 2021, takže na trhu ojetin jsou k dispozici i teprve dvouleté vozy. Ten jimi proklepnutý má na tachometru od roku 2021 obvyklých 33 612 km, přesto jeho cena klesla na 19 900 Eur, tedy asi 478 tisíc Kč. Na zánovní auto hezká cifra, za kterou u Škody koupíte leda novou Fabii v o trochu vyšší specifikaci nebo žádnou Octavii. Zakořeněná představa, že kompaktní Škoda je největší kombík své třídy za skvělé peníze, dostává zas jednou na frak...






Peugeot 308 SW je povedenou alternativou ke Škodě Octavia Combi, kterou dokonce přebíjí rozvorem i objemem zavazadelníku. Pozor je nicméně třeba dávat u francouzského vozu na přídi, zejména z benzinových motorů totiž teče olej. Stejně jako z převodovek. Ideální volbou je tedy dieselové provedení vyrobené po roku 2017. Foto: Peugeot
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 7 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 5 hodinamiŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
před 6 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 7 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 8 hodinamiŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom