Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojetý VW Golf VII, VI i V může zabodovat víc než osmička po faceliftu, byly to citelně pravověrnější Golfy
1.2.2024 | Petr Prokopec
Sedmička je dnes považována za vrchol evoluce Golfu, podle toho ale stojí. Šestou či pátou generaci lze pořídit mnohem levněji, i když jsou též zdařilé. Zub času však v jejich případě logicky úřaduje v citelně větší míře.
Volkswagen se minulý týden vytasil s faceliftem osmé generace Golfu a zklamal. Němci sice v uplynulých měsících překvapili sebekritikou, stejně jako slovy, že veškeré výtky zákazníků si vzali k srdci a v rámci modernizace je hodlají vyřešit. To se ale až tak úplně nestalo, třeba kapotu motoru je třeba nadále zvedat ručně, neboť plynové vzpěry se nevrátily. Oproti minulosti navíc třeba provedení GTI přišlo o manuál, GTD skončilo zcela a byť eRko jsme zatím vidět nemohli, skoro se děsíme, co s ním VW provede.
Ve finále tak facelift musí být zklamáním, i když vizuálně auto působí lépe a vnímat lze i pár vylepšení uvnitř. Protože se ale nemá vrátit ani základní litrový tříválec, lze počítat s růstem cen. Což znamená, že do bazarů bude mířit více lidí než dosud. Tam mohou relativně bez obav sáhnout po sedmé generaci, v jejím případě je nicméně u zachovalých kousků s nižším nájezdem a vyšším výkonem třeba počítat se zhruba 350 až 400 tisíci korunami. A pomýšlet můžete i na vozy se stále platnou prodlouženou zárukou výrobce. To je ovšem o nějakých 100 tisíc Kč více, než je většina Čechů ochotna za ojetý vůz dát. Je tak dost možné, že své mantinely budete muset trochu rozšířit také o šestou či pátou generaci, které také mají co říci - vždy jde o pravověrnější Golfy než v případě osmé generace vozu, která není ani tak dostupná, ani tak povedená, jako byli její předchůdci.
Golf s pořadovým číslem 7 má přitom na kontě jen pár slabin, obecně je i s přihlédnutím na chyby, jaké VW udělal u jeho nástupce, brán za vrchol evoluce. Ostatně na svět přišel v roce 2012, tedy v době, kdy Němci ještě neměli na krku obrovský kámen v podobě dieselového skandálu. Díky tomu ještě vyvíjeli auta hlavně pro zákazníky, nešil je hlavně na míru normám a vlastním či politickým dogmatickým představám o automobilové budoucnosti. U sedmé generace se jim přitom povedlo přímo mistrovsky spárovat spolehlivost s úspornými motory, vše pak navíc nabídli na lidovou cenu. Není tak divu, že Golf tehdy stále vládnul všem možným prodejním statistikám jako skoro vždy předtím.
I přesto všechno jsou tu nicméně jisté slabiny. Tou asi nejzásadnější je dvouspojková převodovka DSG, jenž se měla stát klíčovou koncernovou technologií. Jenže její řazení je často trhané. Řadu problémů pak sice strávila modernizace softwaru, na kterou došlo v rámci faceliftu představeného na sklonku roku 2016, ovšem i tak se vám s manuálem povede daleko lépe. Pozor je pak třeba dát na rozvody, neboť i když řemen zvládne najet více než 200 tisíc kilometrů, po 10 letech provozu již může dojít na jeho náhlé prasknutí.
Přesunout se tak můžeme k šesté generaci, u které již nutně nepotřebujete víc než 150 tisíc korun. Tedy pokud se bavíme o běžné produkci, nikoli o verzi GTI. S jejím dvoulitrovým motorem je navíc spojena jedna z největších slabin, na níž trpí další z jednotek rodiny EA888, a sice 1,8litrový čtyřválec. V obou případech totiž špatné olejové kroužky mohou vést k nadměrné konzumaci či úniku oleje. Oprava vás pak může vyjít na dobrých 75 tisíc. Problémy ale mají i motory z rodiny EA111, a to kvůli rozvodům.
Golf 6 je navíc důkazem, že mnohé dobré věci nakonec mohou být na obtíž. Němci totiž podběhy vyplnili pěnou, díky čemuž do kabiny neproniká takový hluk. Jenže daný materiál zadržuje vodu, což vede ke korozi. Té navíc mohou podléhat i stejně zpracované nárazníky. Rozhodně proto neuškodí, když se po nákupu skloníte a podvozek opatříte lepší ochranou. Obávat se již nemusíte ztráty záruky, koneckonců se bavíme o verzi, která byla ve výrobě v letech 2008 až 2012.
Proč takový rozdíl v životních cyklech mezi šestou a sedmou generací? Jednoduše proto, že Golf 6 byl z velké části založen právě na páté generaci. Ta se v nabídce objevila před jednadvaceti lety, dnes vám tak na ni stačí 70 tisíc korun. Ono stáří se projevuje hlavně na korozi, která již mohla nahlodat jeden či oba prahy v takové míře, že klempíře a lakýrníky zaměstnáte na pár týdnů. V té chvíli nakonec můžete v servisu nechat daleko větší částku než při pořízení vozu v bazaru.
Co se pak motorů týče, u těch benzinových došlo ke zhoršení kvality s příchodem downsizingu, jenž trpěly hlavně na rozvodové řemeny. U dvoulitrového turbodieselu pak byla zásadním nešvarem vyšší konzumace oleje. Na druhou stranu, najet s pátou generací přes půl milionu km nebylo nic výjimečného. To jen potvrzuje ony kvality, jejichž zachování ale u těchto vozů již neskutečně závisí na péči předchozího majitele.









Golf sedmé, šesté či páté generace dnes poměrně hodně boduje v bazarech, a to díky kvalitě i možnosti sáhnout přesně po takové pohonné jednotce, po jaké vaše srdce touží. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
před 3 hodinamiTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Do Brna se vrací MotoGP - po 5 letech včera 12:50
- Pol Espargaro v Brně místo Mavericka Viňalese včera 12:41
- Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika 15.7.2025
- Jake Dixon přechází z Moto2 do MS-Superbike 15.7.2025
- Comeback Jorge Martina na Masecu 15.7.2025
Nejnovější články
Rusové začali prodávat lidové auto do terénu za 134 tisíc Kč. Vidíte ho celé, na fotkách nic nechybí
před 57 minutamiBritové znovu zavádí dotace na elektrická auta. Nic neříká víc o tom, jak nekonkurenceschopným řešením jsou
před 2 hodinamiMechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
před 3 hodinamiLamborghini připouští, že z Temeraria vykopne nesmyslný hybrid i v sériové verzi, přesto říká, že spalovací motory už se na silnice nehodí
před 4 hodinamiTragický výsledek Volkswagenu ID v dlouhodobém testu: Baterie ztratila skoro desetinu kapacity za pouhé 4 roky
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva