Přehlížená verze VW Golf je jedním z ideálů pro dnešní dobu, přes minimální stáří ji koupíte levně

Spousta lidí nad ní ohrnuje nos, přitom jde v podstatě o vše, co si člověk v balení jednoho auta může přát. Je to vůz mimořádně i úsporný i velmi praktický, už se osvědčil svou trvanlivostí a přitom je právě kvůli ignoraci částí publika relativně levný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Přehlížená verze VW Golf je jedním z ideálů pro dnešní dobu, přes minimální stáří ji koupíte levně

17.3.2023 | Petr Prokopec

Přehlížená verze VW Golf je jedním z ideálů pro dnešní dobu, přes minimální stáří ji koupíte levně

/

Foto: Volkswagen

Spousta lidí nad ní ohrnuje nos, přitom jde v podstatě o vše, co si člověk v balení jednoho auta může přát. Je to vůz mimořádně i úsporný i velmi praktický, už se osvědčil svou trvanlivostí a přitom je právě kvůli ignoraci částí publika relativně levný.

O sedmé generaci Volkswagenu Golf se mluví jako o velkém držáku. Pokud nicméně uvažujete o koupi takové ojetiny, může vás na první pohled odradit výčet poměrně velkého množství problémů, které tento model postihly. Je nicméně třeba dodat, že prakticky ve všech případech šlo o malé série aut. Navíc automobilka ještě v té době měla zákazníky na prvním místě, a proto na jejich kritiku reagovala poměrně rychle. Ve finále vám tak stačí jen oddělit zrno od plev, což není až tak těžké, neboť dostupných exemplářů je v prodeji víc než dost. A když sáhnete po té správné variantě, ani nemusíte platit jako mourovatí.

Nač si tedy dát pozor? Pokud vás srdce táhne k benzinovým motorům, rozhodně si nechte doložit servisní historii. Jednotky totiž měly problémy s rozvodovým řemenem. Mimo to u některých exemplářů došlo k usazení špatných hlav, což mohlo vést k úniku paliva a potenciálnímu vzniku požáru. Některé Golfy, a to již bez ohledu na pohon, pak vyfasovaly špatné přední brzdové kotouče. Továrním specifikacím pak u některých aut neodpovídala ani pouzdra předních ložisek, stejně jako se objevila vada u předních hlavových opěrek.

U pár kousků rovněž selhávala pojistka zadních dveří zabraňující jejich otevření za jízdy, zatímco další dostaly do vínku špatné zadní náboje kol. V extrémních případech tak mohlo dojít i na uvolnění ráfku. Opominout pak nesmíme ani elektronické šotky. Ti si smlsli na multimediálním systému, pročež v rámci testovací jízdy zkuste propojit svůj telefon s vozem přes Bluetooth. Pokud vše půjde jako na drátkách, není důvod k obavám. Jinak vám celý systém může snadno zamrznout.

Problémy mohou vyvstat také u aut osazených adaptivním tempomatem. Systém totiž občas může zazmatkovat a zašlápnout brzdy bez zjevného důvodu. V případě kombíku, na který se dnes zaměříme, je navíc třeba ještě hlídat zadní partie. Mnozí majitelé totiž zavazadlový prostor pěchovali od podlahy až po strop, a to často těžkými předměty s ostrými hranami. Zkontrolujte tedy nejen veškeré čalounění, ale také zavěšení - jakmile vydává divné zvuky, dejte raději ruce pryč.

Naši kolegové z Auto Bildu otestovali Golf Variant 1,6 TDI, který je asi nejvíce podceňovanou verzí tohoto modelu. Nad malým dieselem spousta lidí ohrnuje nos, nikoli však právem - vyhýbají se zajímavé alternativě za dobré peníze. Tento konkrétní exemplář byl poprvé zaregistrovaný na konci roku 2019, šlo tedy o kus ze samého konce výroby, u kterého VW již vychytal veškeré porodní bolístky. Jeho první majitel pak navíc dodržel veškeré servisní prohlídky. A aby toho nebylo málo, za volantem nestrávil mnoho času - nájezd totiž činí jen 36 500 km. Počítat tedy lze skutečně se špičkovým stavem, jakkoli výbava Trendline zahrnuje spíše jen to nejnutnější. Klimatizace v ní však nechybí.

Základní jedna-šestka se 116 koňmi je navzdory pochybovačným poznámkám mnohých k běžnému pohybu dostačující, přičemž majitelům bude imponovat hlavně reálně méně než 5litrová, snadno i 4litrová spotřeba. S touto jednotkou navíc nejsou spojena taková rizika jako třeba s dvoulitrovým turbodieselem, v prodeji vídáme i vozy s téměř milionem najetých kilometrů s původní technikou. Auta ze závěru roku 2019 osazená tímto ústrojím vám tak snadno mohou sloužit i po roce 2035, kdy by již v Evropě měly spalovací vozy skončit. Cena 19 280 Eur (cca 461 000 Kč) je tak skutečně příhodná, tohle auto je jedním z ideálů pro dnešní dobu - nikoli drahé, nikoli staré, velmi trvanlivé, velmi univerzální a velmi úsporné. Co více v hávu jediného vozu chtít?

Golf Variant 1,6 TDI sedmé generace lze navíc pořídit i podstatně levněji, s ranými exempláři se snadno vejdete do 100 tisíc korun. V té chvíli je však třeba počítat s vyšším nájezdem a slabší verzí dieselové jedna-šestky (90 či 105 koní). Jakmile pak nastavíte filtr na maximálně 100 000 km a rok výroby 2019, jste zhruba na 300 tisících Kč. Protože ale stávající generace startuje na 667 900 Kč, navíc s litrovým tříválcem, není vážně mnoho co řešit.


Přehlížená verze VW Golf je jedním z ideálů pro dnešní dobu, přes minimální stáří ji koupíte levně - 1 - VW Golf Variant GTD 2017 ilustracni foto 01Přehlížená verze VW Golf je jedním z ideálů pro dnešní dobu, přes minimální stáří ji koupíte levně - 2 - VW Golf Variant GTD 2017 ilustracni foto 02Přehlížená verze VW Golf je jedním z ideálů pro dnešní dobu, přes minimální stáří ji koupíte levně - 3 - VW Golf Variant GTD 2017 ilustracni foto 03
Golf Variant 1,6 TDI sedmé generace začíná dávat stále větší smysl. Vozy z konce výroby, u kterých automobilka již vychytala veškeré problémy, jsou totiž i s nízkým nájezdem k mání za zhruba 300 tisíc korun. Foto: Volkswagen

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.