Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Populární modely aut, které jsou překvapivě nespolehlivé
24.9.2018 | Mirek Mazal
Leckdo by mohl čekat, že když se nějaký vůz prodává jako housky na krámě nebo požívá skvělého renomé, spolehlivost bude patřit k jeho přednostem. Nemusí to tak být.
Výběr nového či ojetého automobilu je hrou specifických požadavků reflektujících priority každého z nás. Představy o ideálním voze budou u různých lidí vždy trochu jiné, spolehlivost ale bude na seznamu priorit pokaždé vysoko. Je celkem jedno, jestli kupujeme auto nové nebo ojeté, v záruce nebo po ní či jak moc nás trápí finance, dobrovolně si pořídit poruchový automobil by bylo ryzím masochismem.
Právě na spolehlivost se orientuje každoroční výzkum Reliability Survey prováděný magazínem What Car?. V posledním ročníku se do obsáhlého zkoumání zapojilo 18 284 majitelů aut. Do výběru se tak dostalo 159 modelů a 31 značek aut. Všichni se podělili o nabyté dojmy z vozů a prozradili poruchy svých automobilů. Jeho komplexní výsledky jsme vám už přinesli, pár dílčích pohledů na ně ale stojí za zmínku.
Ve výsledných žebříčcích se totiž objevuje hned několik aut, která patří mezi nejprodávanější, oblíbená nebo obecně respektovaná a přitom jsou na tom se spolehlivostí velmi špatně či dokonce vůbec nejhůře. Právě ta jsme chtěli vypíchnout, neboť nejlépe ukazují, že popularita nemusí mít se spolehlivostí nic společného a i relativně problematické vozy mohou lámat žebříčky prodejnosti či oblíbenosti.
Vybrat by se dalo i více modelů, za největší hříšníky jsme ale zvolili následující pětici aut z pěti tříd. U každého modelu jsou vždy uvedeny roky výroby a celkové skóre v procentech, kdy 100 % je nejlepší výsledek a 0 % nejhorší. A pro lepší orientaci přidáváme i kompletní pořadí spolehlivosti ve třídách každého ze jmenovaných aut - někdy se najde i pár horších modelů, ty ale za populární označit nelze.
1. Volkswagen Polo (2009 až 2017)
Skóre: 85,8 %
Předposlední inkarnace kompaktu s logem VW se stala oblíbeným přibližovadlem, mezi mini patří mezi ty úplně nejprodávanější - loni si jej jen v Evropě koupilo skoro 300 tisíc lidí a další generace zamíří letos prodejními čísly zřejmě ještě výš. V průzkumu spolehlivosti WhatCaru se ale přesto pohybuje u samotného dna se skóre 85,8 %. Existují i horší vozy, ty ale nejsou zdaleka tak oblíbené.
Kompletní pořadí kategorie

2. Ford Focus diesel (2011 až dodnes)
Skóre: 90,8 %
Ford Focus je další obecně populární a dobře prodávaný vůz, už po dvě dekády. Loni v Evropě oslovil přes 210 tisíc lidí, ale býval na tom i násobě lépe. Úpadek má jistě více důvodů, poruchovost ale může být jedním z nich - verze s motory TDCI jsou na samém chvostu žebříčku spolehlivosti, daleko za klíčovými konkurenty a nakonec i za benzinovými provedeními samotného Focusu.
Kompletní pořadí kategorie
3. Mercedes-Benz třídy C (2014 až dodnes)
Skóre: 83,1 %
Mercedes-Benz třídy C musel neplánovaně do servisu v případě každého třetí majitele účastnícího se výzkumu. Proto padl na dno spolehlivosti kategorie manažerských vozů. Céčko obecně jistě nikdy nebude patřit mezi nejprodávanější auta, ve své třídě je ale po léta považováno za jeden z etalonů. Spolehlivostí si tuto pověst očividně nevysloužilo.
Kompletní pořadí kategorie
4. Nissan Qashqai (2014 až dodnes)
Skóre: 79,7 %
Qashqai se pyšní titulem nejprodávanějšího SUV na světě a zjevně ani vysoká pravděpodobnost selhání nebrání dalším kupcům vyřadit Qashqai z výběru. S nedostatky v mnoha ohledech se potýkalo 47 procent všech dieselových exemplářů, u benzínů pak daný počet jen velmi lehce klesá na 46 procent. Majitelé navíc byli v některých případech překvapeni drahými opravami relativně banálních problémů.
Kompletní pořadí kategorie
5. Tesla Model S (2013 až dodnes)
Skóre: 50,9 %
Tesly jsou z hlediska prodejů okrajovými vozy, obletovanější auta ale abychom dnes pohledali. Mohou být výjimečná v kde čem, spolehlivost to ale vážně není - Model S se v průzkumu stalo dokonce úplně nejméně spolehlivým vozem napříč třídami a ze všech 159 zkoumaných modelů dostal jako jediný hodnocení 50,9 procenta. Stížnosti dopadají hlavně na elektrické systémy, rámy sedadel, dveřní kliky či parkovací senzory. Polovina aut navíc strávila v servisech dlouhou dobu, týden není nic neobvyklého. Po zdlouhavé opravě ještě bylo potřeba zaplatit v mnoha případech i za drobnosti vysoké částky.
Kompletní pořadí kategorie
Zdroj: What Car?
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
8.8.2025Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nejnovější články
Další automobilka procitla ze zeleného opojení. Plány na elektrickou budoucnost zrušila, spalovací bestseller nezabije
včeraNěkdo zavřel vzácné Lamborghini na 40 let do obýváku. Museli mu probourat cestu ven zdí, aby ho mohl prodat za 42 milionů
včeraPrvní test už to říká naplno: Tohle nové Audi je horší než jeho předchůdce
včeraBílá vrána za miliardu: Jediná takto továrně lakovaná ikona Ferrari je na prodej, ani 999 milionů na ni vážně stačit nebude
včeraRozklad Lotusu pokračuje. Nový šéf po čtyřech měsících skončil, ten předchozí nevydržel ani rok
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.10. 01:06 - Truck Daškam
- Toyota obecně 08.09. 22:16 - Zajda
- Pneu koutek 08.09. 19:02 - Brus
- whitelist & blacklist 08.09. 17:33 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.09. 09:24 - řidičBOB
- Politický koutek 08.08. 20:53 - jerry
- Onboard videa 08.08. 16:36 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 08.08. 10:00 - řidičBOB